• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Hälytin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zip
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Zip

New member
Tere!

Hälyttimistä ollut jos jonkinnäköistä juttua. Tuossa tuli kymmenkunta topicia luettua läpi. Spyball tuntuu olevan suurimmassa suosiossa. Xenan levyjarruhälytintä on myös monet testailleet. Mielipiteitä tuntuu varsinkin tästä Xenasta olevan monenlaista. Toisilla toimii, toisilla ei. Hieman kummastuttaa voiko kyseisessä laitteessa tosiaan olla niin suuria laatu eroja?

Xena XN14 myydään hintaan 89e kun taas Spyball maksaa karvan alle 300e. Hintaero on ainakin melkoinen näiden välillä.

Kyselisin vielä nykypäivän kokemuksia varsinkin Xenan hälyttimestä. Jokuset sanoivat että ajan myötä kyseinen hälytin alkanut reistailemaan joten olisi hyvä kuulla niitä joilla on pidempää kokemusta tästä tuotteesta.

Pitäisi joku hälytin saada mutta ei viitsisi tuota Spyball:in 300e maksaa moisesta. Toisaalta taas turhaa heittää 89e rahaa menemään jos tuolla Xenalla ei paljoakaan tee.

Kiusaappa hakua vielä lisää ja tutustu kaksisuuntaisiin hälyttimiin.

Spyball on ok häly mutta antiikkia.
nixweiss.gif

Nyt sohaisit ampparipesään, vaikka kerroitkin lukeneesi muut topicit. Tämä tuntuu olevan yksi aihe, josta kyllä väännetään hamaan tappiin ilman, että juuri sopua ainakaan syntyy (vrt. vaikkapa öljyt tahi varustehinnat).

Mulla itselläni tuo mainitsemasi kallis Spyball ollut kolmisen kesää ilman valituksen aihetta. Kyllähän tuo vissiin on jo vanhaa tekniikkaa, kun se vain kytketään napista päälle ja pois, pitää pitkäkyntiset ja päälläistujat loitolla, eikä edes rasita akkua mainittavasti. En mä ainakaan keksi, mitä muuta varten mä hälytintä tarttisin.

Jatketaan AimoPamauksen linkissä. Taidan hylätä tuon Xenan ja ostaa suoraa ton SpyBallin. Varmaa meikäläise käyttörarkotuksii sopiva

En mä ainakaan keksi, mitä muuta varten mä hälytintä tarttisin.
Et halua hälytystä kalikkaasi että pääsee säikyttelemään vorot pois?
En, ainakaan jos satun olemaan etelän lämmössä, mopotta tukevassa kännissä mökillä tai yöllä peitonlämpimässä. Antaa hälyttimen metelin kerätä huomiota, jota se varmasti tekeekin ja häiritsee voroja siinä samalla ilman, että minulta menee loma tai yöunet v.turalleen.

Vilkkaan tien varressa saa olla kylmäpäinen voro jos hommia jatkaa ja oikeaa ammattilaistahan ei hälytin pysäytä...

Pitäs itekki kattoo joku häly, mutta spyball ei kyllä innosta. Vehje ei varoita ollenkaan ja menee vielä itsestään päälle = ei sovi mulle. Taidan ostaa vaan tuon Stormin 5kympin kikkanan ja kattoo sillä, kuulostaa yhtä pätevältä ku Spyball mutta järki hintaan.

Itellä olisi myytävänä kesän käytetty kaksisuuntainen hälytin mikä tunnistaa käynnistysyrityksen pyörän heiluttelun jne. Näytöllä varustettuun avaimenperään tule tieto kun pyörässäsi oleva hälytin laukeaa. En ole vielä purkanut pyörää mutta viikon kahden sisällä kun sen teen niin voin laittaa lisäspeksiä hälyttimestä. Lisäksi on jarrulevylukko jossa on hälytin.

Molemmat tuotteet myyn melko halvalla, koska itellä ei niille ole käyttöä!

Moro, 1kpl Spyballia löytyy shopista hintaan 289,- jos kiinnostaa. Johtosarja joko "standardi" tai joihinkin löytyy mallikohtainenkin. Hinta 30-50€

Xenat on ihan ok nykyään, kun paristokotelo ja rakenne on tehty kunnolla roiskeveden kestäviksi (esim. XD-10, XN-14 & 15), toisin kuin vielä pari vuotta sitten, jolloin sateessa saattoi kuulua huutoa kun laite meni hälytilaan itsekseen..

Kaksi kesää takana Scorpio SR-i900:lla. On varmaan suunnilleen kaikki mahdolliset ominaisuudet.

Ei ole enää paluuta hälyttimeen, jossa tarvitsee painella nappeja. Jää ne vahinkohälytykset pois.

Kaksi kesää takana Scorpio SR-i900:lla. On varmaan suunnilleen kaikki mahdolliset ominaisuudet.

Ei ole enää paluuta hälyttimeen, jossa tarvitsee painella nappeja. Jää ne vahinkohälytykset pois.
Jep, sama juttu eli kaksi kesää sr-i900:lla takana. Ensin cebarissa ja sitten busassa.
Parinkympin johtosarjan joutui uusimaan pyörän vaihdon yhteydessä. Oli muuten todellinen plug'n play noilla busan johdoilla.

Hyvät ominaisuudet (tutkista kallistus ja tärinäantureihin jne.) ja luotettavaa toimintaa,
ainoa miinus mitä keksin on avainpalikan akun latailu
033102ass_1_prv.gif
ja ehkä hälyn "jenkki-tyyppinen" päälle- ja poislaiton äänimerkki  
biggrin.gif

On se hyvä, että olen ainoa tyytyväinen Spyballin omistaja/käyttäjä, kun ei mun pyörää ole (vielä) pahoinpidelty tai varastettu eli vuosiin nähden on jo maksanut itsensä takaisin. Tai sitten ajan sellaisella p.skalla, ettei ketään kiinnosta (todennäköisesti).

P.S. Kuka voi olla niin v.tun onneton, ettei osaa napista painaa, kun vaikkapa mun ja monen muun pitää auton ovetkin napista avata, tai oven lukosta avaimella kääntää päästäkseen kotiin sisään?? Mitä tähänkin voisi taas/enää sanoa...?

Spyball hälyttimiä löytyy kyllä monesta liikkeestä, vaan mistä löytyy johtosarja zx-6r -06 mopoon?
omg.gif

Yleismalli johtosarjaa löytyy moneltakin one-pro.fi:n jälleenmyyjältä, mutta vaatinee johtosarjan numeroitujen johtojen juottamisen pyörän omiin johtoihin.

Merkkikohtaisia löytynee tuolta ainakin:
johtosarjat spyball

Yleismalli johtosarjaa löytyy moneltakin one-pro.fi:n jälleenmyyjältä, mutta vaatinee johtosarjan numeroitujen johtojen juottamisen pyörän omiin johtoihin.

Merkkikohtaisia löytynee tuolta ainakin:
johtosarjat spyball
Joo tuolta katselinki jo mut ei ollu mun vuosimallin mopoon sopivaa :/ pitää jatkaa etsiskelyä
smile_org.gif
Ei tuon Vakoojapallon "yleismallisen" johtosarjankaan kytkeminen ole mikään iso homma, jos hiukankaan on tuttu mopon sähköjen kanssa.

No ny se kiinanpoijaan rakkine alko syömään patteria kaukosta, viikossa uus patteri tyhjäksi. Piti ajankuluksi alkaa viritteleen ajonestoa ja kaukokäynnistystä  toimimaan mutta eihän se pelaa enää koko paska joten joutaa heittää helvettiin ja ostaa uusi parempi häly  
biggrin.gif
Malli on suurinpiirtein sama kuin m.m storm kauppaa n.50 e hintaan.  Todettakoon vielä että taitaa olla laatueroja yksilöiden kesken niinkuin vähän kaikissa kiinanpojjaan vehkeissä.
Mikähän olis kunnollinen laite mikä toimii käytännössä? Saa suositella.

No ny se kiinanpoijaan rakkine alko syömään patteria kaukosta, viikossa uus patteri tyhjäksi. Piti ajankuluksi alkaa viritteleen ajonestoa ja kaukokäynnistystä  toimimaan mutta eihän se pelaa enää koko paska joten joutaa heittää helvettiin ja ostaa uusi parempi häly  
biggrin.gif
Malli on suurinpiirtein sama kuin m.m storm kauppaa n.50 e hintaan.  Todettakoon vielä että taitaa olla laatueroja yksilöiden kesken niinkuin vähän kaikissa kiinanpojjaan vehkeissä.
Mikähän olis kunnollinen laite mikä toimii käytännössä? Saa suositella.
Köyhällä vaan ei ole varaa halpaan....

Back