• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Hälyttävä jarrulevylukko

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Misetin
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Nyt kun on lueskellut näitä varastus juttuja ja olen tulossa kesäksi Helsingin suuntaan täältä maalta, olen ajatellut hankkia hälyttävän levyjarrulukon (ollut mielessä jo pitkään..).

http://www.eurobiker.fi/varaosat-tarvikkeet-mp-lukot-chaft-sr15-halyttava-jarrulevylukko-p-9997.html
Onko kokemuksia ylläolevasta (tai allaolevasta)? Kuinka laadukas merkki chaft on? Eurobiker siksi että motorg:in jäsenenä saa sen 20(?)% hinnasta pois, mutta mikäli tyrmäätte nämä niin kai se on muita katseltava.
http://www.eurobiker.fi/varaosat-tarvikkeet-mp-lukot-chaft-halyttava-jarrulevylukko-p-2530.html
Onko tämä 45:n lukko edes harkitsemisen arvoinen?

Nyt kun on lueskellut näitä varastus juttuja ja olen tulossa kesäksi Helsingin suuntaan täältä maalta, olen ajatellut hankkia hälyttävän levyjarrulukon (ollut mielessä jo pitkään..).

http://www.eurobiker.fi/varaosat-tarvikkeet-mp-lukot-chaft-sr15-halyttava-jarrulevylukko-p-9997.html
Onko kokemuksia ylläolevasta (tai allaolevasta)? Kuinka laadukas merkki chaft on? Eurobiker siksi että motorg:in jäsenenä saa sen 20(?)% hinnasta pois, mutta mikäli tyrmäätte nämä niin kai se on muita katseltava.
http://www.eurobiker.fi/varaosat-tarvikkeet-mp-lukot-chaft-halyttava-jarrulevylukko-p-2530.html
Onko tämä 45:n lukko edes harkitsemisen arvoinen?

En tiedä auttaako jos se oikeesti halutaan viedä mut itte käytän metodia et jarrulevyssä järeitä lukkoja 2kpl.. pitäs piripäätä hidastaa jos ei muuta apua ole. Muut vastatkoon tarkemmin noihin hälyyttäviin mutta jos käsittäny oikein oon homman nii ketä kiinnostaa jos joku pilli täällä yöllä karjuu?

En tiedä auttaako jos se oikeesti halutaan viedä mut itte käytän metodia et jarrulevyssä järeitä lukkoja 2kpl.. pitäs piripäätä hidastaa jos ei muuta apua ole. Muut vastatkoon tarkemmin noihin hälyyttäviin mutta jos käsittäny oikein oon homman nii ketä kiinnostaa jos joku pilli täällä yöllä karjuu?

Juu no olen miettinytkin että jos jonkun ketjun vielä pistää pyörään ja seinään kiinni, riipuen onko se kuinka mahdollista siellä pihassa.

Muut vastatkoon tarkemmin noihin hälyyttäviin mutta jos käsittäny oikein oon homman nii ketä kiinnostaa jos joku pilli täällä yöllä karjuu?

Ulkopuolisia tuskin hälytys kiinnostaakaan, mutta jos sattuu olemaan itse kuulolla niin voi mennä harkintansa mukaan hätiin jos uskoo pärjäävänsä varkaalle painimatsissa, toki mopon takia ei kannata mihinkään puukkohippaan joutua.

Toinen iso etu hälyttävästä lukosta on se ettei tule vahingossakaan lähdettyä ajamaan ilman lukon irrotusta, onhan ei-hälyttävissäkin kaikenmaailman muistutusnaruja ohjaustankoon, mutta aika moni on silti vetänyt moponsa nutulleen jarrulevylukon takia.

Hanki vaan hälyttävä lukko. :thumbup: Ei sen tarvii olla kallein tai hienoin, jos toimii. Ei meinaan jaksa korva ton hälyn lähellä kovin pitkään olla kun 110/120dB alkaa noilla taajuuksilla huutamaan. Se alkaa melko nopeasti sattumaan ihan oikeasti. Ensimmäiset hylkää ajatuksen pelkästään ton nähdessään eli potentiaalisten varkaiden määrä pienenee huomattavasti.

Eikä mulla ole ainakaan herkät korvat. Siitä on pitänyt huolen sähkökitaran kiduttaminen harrastuksena reilut 20 vuotta. Kovalla paineella on soitettu, ja kyllä, kuulossani on alemia...

Eli tuommoinen chaftin lukko on oikein hyvä ainakin huutamaan mikäli tuotetekstejä on uskominen:)

Mites, en muista oliko tässä ketjussa vai jossain toisessa, mutta joku puhui hälylukosta joka hälyttää myös avaimessa kun pärähtää soimaan. Eli esim. töissä tai jtn. ja joku käy räpläämassä niin avain taskussa rupeaa myös huutamaan. Kuinka nämä toimivat/luotettavia ovat ja meneekö hinta jo korkeaksi? Saako edes Suomen maalta?

XN 15 ollut vuoden päivät käytössä ja Espanjan reissullakin oli mukana talvella ja hyvin tuo toiminut.
Satuin Espanjassa olemaan terassilla ja näin myös sen tapauksen kun kerran hälytti; kulkukissa kävi itseään siihen kihnuttamassa... kissa muuten lähti eikä sen jälkeen näkynyt nurkissa :D
Herkimmilleen olen laittanut eli suoraan alapäin se levystä on aina roikkunut, tuohan on sen verran järeä et tuuli ei heiluttele.
Jos ei ole hälyttävää mallia ja muisti sattuu pätkiä niin suosittelen laittamaan mahdollisimman lähelle jarrusatulaa jos vaikka lähtee lukko levyssä ajeleen :grin:

XN 15 ollut vuoden päivät käytössä ja Espanjan reissullakin oli mukana talvella ja hyvin tuo toiminut.
Satuin Espanjassa olemaan terassilla ja näin myös sen tapauksen kun kerran hälytti; kulkukissa kävi itseään siihen kihnuttamassa... kissa muuten lähti eikä sen jälkeen näkynyt nurkissa :D
Herkimmilleen olen laittanut eli suoraan alapäin se levystä on aina roikkunut, tuohan on sen verran järeä et tuuli ei heiluttele.
Jos ei ole hälyttävää mallia ja muisti sattuu pätkiä niin suosittelen laittamaan mahdollisimman lähelle jarrusatulaa jos vaikka lähtee lukko levyssä ajeleen :grin:

Hyva tapa myös laittaa jarrulukon avain kiinni pyörän omiin avaimiin aina kun kytkee kiinni. Kun ottaa avaimet hyllystä muistaa ottaa lukon irti kun ylimääräinen avain kiinni.

Hälyyttävä levyjarrulukko

Mitä mieltä ootte, kannattaako hankkia lisälukoksi hälyyttävä levyjarrulukko? Onko apua lukosta? Mikä olisi hyvä merkki/malli?
Pyöränä uus FJR ja reissuun Baltian kautta eurooppaan.
Ps. Tästäkin varmaan löytyis keskustelu, mut ei vaan osannut hakea.:O

Lueppa tämä ketju läpi...

Niin ja mulla on tosiaan tollanen Xenan lukko ja rauhassa sai Espanjassa yönsä nukkua vaikka kadulla pyörää säilytti.

Mitä nyt yksi katti sen kerran hälytyksen laukaisi.

Levylukkoa olin hankkimassa, ja paria kappaletta kokeilinkin.

Ensimmäinen oli Xena 15. Toimintaperiaate oli hyvä ja laite tarpeeksi herkkä jottei vahingossa lähtisi ajelemaan lukko kiinni levyssä. Periaatteessa siis lähti ujeltamaan laakista kun rengasta vähän käänsi. Ongelmana vain että xenassa oli hahlon sisällä metallisensorit (joiden tarkoitus lienee aistia että nyt ollaan halaamassa jarrulevyä) juuri siinä kohtaa että osuivat Banditin jarrulevyssä juuri reikäkohtaan eikä laite siis varsinaisesti ollut aktiivinen. Takaisin motonettiin lähti xena.
Tilalle otin Abus 7000 rs3 detecto joka oli istutuksen kanssa neutraalimpi kuin xena sensoriongelmineen. Abuksen laukaisu vaan ei ollut tarpeeksi herkkä vaan vaati oikeasti joko tärinää tahi kunnon iskun jotta värkki lähti ujeltamaan. Tästä päättelin että jossain vaiheessa kuitenkin kävisi niin että rikkoisin jarrun unohtamalla lukon levyyn. Takaisin lähti Abus defecto.

Tämä vaan testikokemuksena jakoon. Lienee parempi omalla kohdalla miettiä jotain muuta narkki-karkoitetta. Parkkihallistamme lähti kuitenkin jo N:s pyörä varkaan matkaan toissa yönä...

Mulla on ABUS Granit Detecto 8000 ollut käytössä nyt reilut vuoden päivät, eikä siitä ole mitään pahaa sanottavaa.

Yhtäkään vikahälytystä ei ole kuulunut, vaikka naapurikin hankki viereisessä ruudussa lepäävään pyöräänsä samanlaisen. Hälytin kuitenkin pärähtää soimaan, jos nousee satulaan, kääntää tankoa tai vaikka yrittää varovasti asettaa takaboksia paikalleen. Ajoon tuon kanssa on täysin mahdotonta lähteä vahingossa.

Värkki oli myös talvisäilytyksen ajan käytössä ja keväällä oli pyörä tallella ja hälyssäkin vielä pattereita jäljellä, joskin vaihdoin uudet varmuuden vuoksi.

Hmm. Paikallisessa motonjetissä oli ainoastaan sitten abus 8077 jonka hahlon laskin olevan liian lyhyt jotta lukitustappi olisi yltänyt levyssä sopivaan reikään. 8000 näyttää kuvien perusteella paremmalta, joten täytyy metsästää sellanen ja kokeilla.

Menee vähän niksipirkan puolelle mut tollaista hälyttävää Abusta voi käyttää myös kotilon peräkärryn varashälyttimenä. Kävi justiinsa Muulin aisarautoihin...

Motonetist saat Xenan halvemmalla ja tääl toiminu jo vuosia moitteetta jopa samalla paristolla. Ilmotettu vakuutusyhtiöönki ja sai jotain 0,0001% alennuksen tai jotain :)

Jäsenedun jälkeen kääntyy Eurobikerissa halvemmaksi. Tossa Chaft FR15 on kuvauksen mukaan myös ominaisuus, että ensin antaa yhden merkkiäänen jos yrittää liikuttaa pyörää ennen kuin alkaa huutamaan täysillä. Xenasta toi taitaa puuttua?

Back