• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Hamina - Virojoki (Museotie)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jippe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuttu pätkä!! ja pakko myöntää että on mukavaa ajella!!
thumbs-up.gif

Joo kyllä on asiallinen mutka pätkä. Kuuluu joka kesän kuvioihin. Kesää odotellessa
062802moto_prv.gif

Ihan ok pätkä, muistaa pitää että tiellä nopeusrajoitus 60km/h
biggrin.gif

Tuo pätkä kuuluu myös mp-poliisien suosittuihin koulutusreitteihin
wink.gif
lisäksi sitä irtosoraa löytyy välillä kivasti
omg.gif

Ehdottomasti huippureitti, mutkien lisäksi löytyy korkeuseroja... suosittelen!

Tulihan sitä  kokeiltua pari kertaa viime vuonna...tosin toi SA int kalusto laittaa varovaiseksi kun se alue on puolustusvoimien harjoitusaluetta...itsekkin olen ollut useasti GAZin  kyydissä ja meno oli hurjaa...

Muistaakseni vihollinen on suorittanut maihinnousun Virojoella... Kannattaa olla varovainen
biggrin.gif
Tuli tehtyä sulutteita tuolla, että tuttua seutua on
062802jumpie_prv.gif

Tuo museotie on kyllä kaikista teistä ykkönen. Jännä tosiaan kun mutkan jälkeen ei tulekaan suora vaan toinen mutka. Tuon kun saisi suljettua ja määrättyä yksisuuntaiseksi. Sunnuntaina oli parissa paikassa sade työntänyt paljon hiekkaa tielle joten kannattaa olla skarppina. Lisäksi autoilijat tosiaan oikoo mutkissa joten parissa paikassa oli hieman ikävä olo kun kanttaa kurvissa ja vastaantuleva auto vain sitkeästi yrittää ajaa meikäläisen kaistalle.

sport05.gif
"paikkakuntalaisena" pidän tuota pätkää hieman yliarvostettuna ,jotenkin ei pääse kurveihin tosissaan ,kun pitää koko ajan funtsata oikooko joku vastaantulija (mutkat on tosiaan pimeitä) ehkä liikaa vertikaalimutkaa moottoripyöräilyyn... ja pientareen sorat ovat monessa kurvassa pitkin asfalttia, mistä saattaa koitua vähemmän mukavia ajohetkiä ! jos kuitenkin tänne päin on aikomus tulla pyöräilemään, niin Virojoki -Miehikkälä- Taavetti pätkän pääsee vetämään jo paljon rivakammin (mukavia maalaismaisemia)
sport05.gif

Tosiaan on ongelma tuo näkyvyys mutkiin, sitä vielä pahentaa asfaltin nykyinen kunto. Vastaantulijoiden/maatalouskoneiden/irtosoran lisäksi Haminasta lähdettäessä on Klamilaan asti aika ilkeitä patteja ja monttuja tiessä. Loppuosa on vähän paremmassa kunnossa.

About yhtä pitkällä on toinen parempikuntoinen (tosin lyhyempi) kanttailupätkä..
wink.gif

pääsinpäs ajamaan..kun sitä on nii kehuttu..ja se oikeesti oli hyvä pätkä..tosin paikka paikoin meinas ruvata jännittämään kun kotiloilla näytti olevan vaikeuksia pysyä omalla puolellaan..mutta niinhän se on muuallakin
wink.gif

Kun ei ollut ennakko-odotuksia (eksyttiin sinne toissapäivänä sattumalta) ja raskas pyörä (mamma, tavarat, pyörä ja minä, noin 500 kg), niin ei tarvinnu hurjastella.

Ihana pätkä, kurveja riittää 30 km verran ja valtaosa oikein päin kallistettuja. ja kun pysyy omalla puolellaan, niin vastaan tulevista ei ole haittaa...

Suosittelen lämpimästi, on myöskin osa Kuninkaantietä.

...kun pysyy omalla puolellaan, niin vastaan tulevista ei ole haittaa...
Teillä on siis käynyt harvinaisen hyvä tuuri jos noin pystyt sanomaan. Muutaman kerran olen tuon ajanut ja joka kerta on tullut joku "oho"-tilanne itsestä riippumattomista syistä (viimeksi tuli paku mutkassa mun kaistalla vastaan)...  
confused_orig.gif

...kun pysyy omalla puolellaan, niin vastaan tulevista ei ole haittaa...
Teillä on siis käynyt harvinaisen hyvä tuuri jos noin pystyt sanomaan. Muutaman kerran olen tuon ajanut ja joka kerta on tullut joku "oho"-tilanne itsestä riippumattomista syistä (viimeksi tuli paku mutkassa mun kaistalla vastaan)...  
confused_orig.gif
Kyllä mä tuon täsmennyksen ymmärrän/hyväksyn. Mutkathan on tosiaan "pimeitä" ja muutaman vastaan tulleen kotilon vauhti oli sellainen, että jos eivät seuraavaan mutkaan jarruttaneet, niin varmaan piti leikata vastaantulijan puolelle. Meille ei vaan sattunut mutkan kohdalle tälläistä.

Suosittelen siis edelleen, mutta aiemmin ketjussa olevat varoitukset on syytä tosiaan huomioida. Eli "täysillä" ei pysty nauttimaan.

Vastaan itse itselleni!
tounge.gif

Just kävin ajamassa kyseisen pätkän.
sport05.gif
Tie oli yllättävän hyvässä kunnossa. Parissa kohtaa hiekkaa. Sulamis vesiä valunut jonkin verran tielle.. Muuten varsin mainio!!!
062802moto_prv.gif

Tänään ajelin edestakaisin pätkän ja kyllä oli lystiä. Korkeuseroja, kurveja ja pinta hämmästyttävän hyvässä kunnossa. Vääntävällä v2 koneella aivan mahtavaa kaasua annostellen ampaista kurvista seuraavaan vaihteisiin koskematta. Kiihdystä, hidastusta kanttausta. Moottoripyöräilyä parhaimmillaan kun vielä reitin varrelle saisivat kahvilan missä voisi istahtaa ja jakaa kokemuksia. Suosittelen lämpimästi. P.s. sinne pitää päästä uudestaan pian.
buttrock.gif
buttrock.gif
buttrock.gif
Bulldog rules

Viime kesänä tuli ajettua, ja melkein väittäisin että toi pätkä on mutkateiden "äiti"
tounge.gif

Back