hammastarattaat (ketju)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jskanerva
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jskanerva

New member
Vaihdoin Legendiin uudet ketjun ja rattaat, tarvike hammasratas (JT) oli noin puolet halvempi kuin alkuperäinen .
No siinä alkuperäisessä oli jonkinlainen kumipäällyste ulkopuolella.Ja nuukana ostin sen halvemman???
sad_orig.gif

Nyt tuntuu, että meteli ketjusta on lisääntynyt ja tärinät >120 km/h nopeudessa.
Onko kokemuksia moisesta??

Tsekkaa ensin että sulla ei oo ketju liian kireällä (=kuski satulassa on vielä klappia).

Jos ketju on sopivalla kireydellä ja vielä surraa kettinki niin sitten joudut ostamaan sen kumipäällysteisen version. Tai elät niiden hierovien jalkatappien kanssa.

Tripleissä on sama homma eli tarvikerattaissa ei tule sitä vaimenninkumia mikä tehtaan omissa hunajaa maksavissa rattai$$a on mukana.

Mulla oli aiemmin America ja ostin siihen hammasta suuremman rattaan että päsee kovempaa
biggrin.gif
eli ei tartte huudattaa niin paljoa, anyway siinä isommassa ei ollu kumia ja alkuperäisessä oli. Mulla ei ollut mitään eroa kumilla eli ei.
Voisko ketjussa olla eroa jos kerran surraa enämpi?

Olen huomannut saman ilmiön VFR:ssä, jos laittaa tarvikeratas(esim.JT) niin enemmän ääntä se pitää kyllä. Siinäkin on alkuperäisessä kumia sivuilla.

En ainakaan äänekkyydessä huomannut mitään eroa alkuperäisen 18- ja JT:n 17 piikkisen eturattaan välillä. Muuten kyllä eroa sitten onkin!
tounge.gif

No, kiitos kommenteista/vastauksista. Yksi paikallinen Triumphin huolto sanoo, ettei sillä kumilla pitäisi olla merkitystä tärinöihin
confused_orig.gif
.
Tässä on > 20 vuotta ketjuvetoisilla vehkeillä ajeltu ja yhtä hankalaa on tuo ketjun kireyden säätö aina
062802jumpie_prv.gif

Tähän keskusteluun onkin hyvä heittää kysymys: minkä kokonen on -06 speedmasterin eturatas?

Isompaa olisi tarkoitus laittaa.

Back