Hanskat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jake82
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Jake82

New member
Eli kokemuksia eri hanskoista ja merkeistä, sport malli siis mielessä.Kenelläkää tietoa kuka myy spidin hanskoija, muutakun cycleworld(tarkoitan lähinnä esim.nettikauppa)

Saman otsikon alle vielä tiedustelu hyvistä ja lämpimistä hanskoista. Kahvanlämppäreitä ei tarvi suositella.

Alpinestarsin gp prot löytyy ja hyviltä vaikuttavat, tosin metriäkään en ole ajanut niillä, joten ei varmasti kauheaa hyötyä tästä kommentista.
lookaround_orig.gif

Itse kyselin samaa asiaa tuossa aiemmin, vilkaisehan ketju täältä. Katselin malleja läpi myös MP-messuilla ja tulin siihen johtopäätökseen että saksalainen Held tekee parhaat hanskat: valikoimasta voi sitten valita omaan käyttöön sopivan mallin, mutta kannattaa huomata että goretex-hanskoja ei ole liiemmin tällä valmistajalla tarjolla. Itsellä tällä hetkellä käytössä Held Vader -malli, josta on pelkästään positiivista sanottavaa.

Muita hyviä hanskoja löytyy mm. Alpinestarssilta (mm. GP Plus ja Pro), Richalta (GP Top Race) ja sitten noilta suomessa tuntemattomammilta valmistajilta kuten Spidiltä.

Täältä ääni myös Heldille. Valikoima Suomessa aika pieni (AllRight). Heldeissä usein myös nerokas pieni yksityiskohta, nimittäin ns. "visiirin pyyhkäisijä", eli etusormen kohdalla pieni kumilätyskä, jolla sateella helppo pyyhkäistä visiiristä pisaroita pois.
*esimerkki sporttisesta hanskasta jossa visor wiper*

Halvarssonin nahkahanskat from sweden oli viimevuonna 10 ostos ei palellu näpit pätkääkään niin kuin muilla kavereilla ja onpahan vielä siistin näköset ja hyvät käteen.
Maksohan ne tosin muutaman kympin enemmän kuin muut...

Olen ajellut keväisin ja syksyisin lasketteluhanskoilla. Ei oo näpit palellu
tounge.gif

Muita hyviä hanskoja löytyy mm. Alpinestarssilta (mm. GP Plus ja Pro), Richalta (GP Top Race) ja sitten noilta suomessa tuntemattomammilta valmistajilta kuten Spidiltä.
Täytyy juu katsella, tosin richa ei jostain syystä edes nappaa..
wink.gif
En tiedä mikä on ennakkoluulojen takana mutta itse ainakin oeln ollut todella positiivisesti yllättynyt noista Richan GP Top Raceista. Todella napakat käsissä, tuntuma on hyvä ja työn laatu kanssa jees.

Toivottavasti kengurunnahka ei pidemmällä aikavälillä aiheuta mopoiluun "kengurubensaa" ;)

Täytyy juu katsella, tosin richa ei jostain syystä edes nappaa..
wink.gif
En tiedä mikä on ennakkoluulojen takana mutta itse ainakin oeln ollut todella positiivisesti yllättynyt noista Richan GP Top Raceista. Todella napakat käsissä, tuntuma on hyvä ja työn laatu kanssa jees.

Toivottavasti kengurunnahka ei pidemmällä aikavälillä aiheuta mopoiluun "kengurubensaa" ;)
No en tiedä noista Jaken Richa traumoista, mutta kun olen kevään ajanut noilla Waterproof Racing hanskoilla, ei ole pahemmin käsiä palellut ja hinta/laatu vaikuttaa hyvältä.

Kesäksi pitää vaihtaa F05:iin kun nuo WR hanskat kuumottaa niin paljon yli 15 asteen lämpötiloissa. Jos ja kun nämä nyt 2 vuotta kestää, niin hyvin haukkuvat nuo vanhat Heldin käsineet (tämä oli Richa kauppiaan oma mielipide).

Mulla on käytössä Sweepin nahkahanskat mallia "kisa"... Tänään pommitin niillä 100km ja oli kyllä ihan pätevät! ei liian kuumat eikä ollenkaan kylmät...

Mulla on käytössä Sweepin nahkahanskat mallia "kisa"... Tänään pommitin niillä 100km ja oli kyllä ihan pätevät! ei liian kuumat eikä ollenkaan kylmät...
Sweepin s2r hanskoja joskus mietiskelin, mutta kun katselin niitä tarkemmin jäivät sitten hyllyyn. Ompeleet ommeltu ihan miten sattuu ja muutenkin työn jälki oli hieman mitä oli.

Noi Richat ovat työltään todella laadukkaan tuntuisut, mutta on toki hintaakin enemmän kuin sweepeillä. Omilla hanskoilla nyt ajettu 150km ja vielä pitää ajella muutama satku että muotoutuvat käsiin.

Vaimon uudet käsineet kesti tasan yhden Savonlinnan reissun, MP- asun tumput vetivät vettä sisuksiin oikein tosissaan ja omat halpis nahkat kesti kuivana viel paluun loppu metreille, ompeleet repes oli kovin olemattomat saumat jätetty käsineisiin, no onneks on viel takuu.
baaa.gif

kk:n päivät käyttänyt näitä, enkä voi moittia:
2620_12.jpg

Halvarssonin nahkahanskat from sweden oli viimevuonna 10 ostos ei palellu näpit pätkääkään niin kuin muilla kavereilla ja onpahan vielä siistin näköset ja hyvät käteen.
Maksohan ne tosin muutaman kympin enemmän kuin muut...
Mulla kans Halvarssonit. Toimii hienosti , ei o vilu eikä hiki. Vesi kestää ulkopuolella tyyten. Ja komiatkin ne on. Voihan ne köyhälle olla kalliit, mutta meillähän toi ei tunnu misään, vai...?
smile_org.gif

Hankin Dainesen 'Guanto Jerico' -hanskat kylmiä kelejä varten ja olen ollut hankintaan erittäin tyytyväinen. Gore-tex hanskat, jotka pitävät hyvin lämmön sisällä ja veden ulkona. Lisäksi tuntuma on erittäin hyvä, eikä lämpövuori tee hanskoista lainkaan tönkön oloisia, kuten niin usein paksumpien hanskojen kanssa käy. Voin suositella, mikäli et ehdottomasti halua nahkahanskoja.
033102beer_1_prv.gif

Sweepin s2r hanskoja joskus mietiskelin, mutta kun katselin niitä tarkemmin jäivät sitten hyllyyn. Ompeleet ommeltu ihan miten sattuu ja muutenkin työn jälki oli hieman mitä oli.
Lippasin juoksuvauhdista minimotolla ja otin kämmenellä vastaan. Sweeppien kämmenniitit tarttuivat asfalttiin ja repäisivät koko kämmenen ulomman nahkan auki. Onneksi oli vähän vauhtia ja vielä toinen nahkakerros siellä alla. Vähän nuo arvelutti ostaessakin, kun olivat niin ohuen tuntuiset, mutta ajattelin, että noi niitit sitten kestäisi. No ei ne niitit pahoiksi menneetkään...
tounge.gif

Nyt ostin Halvarssonin kengurunnahkaiset ja tuntuvat paljon luotettavammilta. Kohtuuhintaisetkin olivat. Ainoa huono puoli on järjetön rei'itys, joka on täysin tarpeeton Suomen säissä. Kuumaliimalla yritin reikiä tukkia, mutta eipä se oikein tahdo pysyä. Täytyy kokeilla jotain muuta liimaa seuraavaksi. Ideoita otetaan vastaan. Reiät ummessa pystyy ajamaan jopa alle 10 asteessa, reiät auki 15 vetää näpit ihan jäähän.

Eurobikeriltä ostin par vuottasitten sweep kevlar käsineet. Kestäny ainakin hyvin ja ite tyytyväinen! Maksoin 50e. mallisto pikkasen uudistunu siitä. Vastaava ny 79e ja sillonkin muistaakseni 79 e lähtö!
062802jumpie_prv.gif

Back