• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Hanskoista

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Cyberias
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Cyberias

New member
Eurobiker.fi:n sivuilla on suht edullisia hanskoja jotka nyt lyhyen käytön jälkeen ovat osoittautuneet käyttökelpoisiksi ihan käytännössäkin (en ole maksettu lobbari)
wink.gif

Hanskalinkki

Itse ostin messutarjouksena ratamallin rukkaset (GP RAGE Carbon ) ja istuvuus oli heti sellainen että ihastuin oitis... Siis todella hyvin sopivat ainakin meikäläisen handyyn, tosin koot on aika pieniä eli meikäläisen lentopallomaila ei mikään valtava ole ja sopiva koko on XXL. Hanskat on tosi jämäkän tuntuset mutta silti melko sirot. Sormet on ilmastoitu(!) eli kuumalla ei käsi hikoile ollenkaan. Hanska on tuntunut lämpöiselle jopa vilpoisemmallakin kelillä (tosi viileille keleille ostin SWEEP RACING LYNX - vuorelliset käsineet hiporakalvolla). GP RAGE Carbon käsineissä on lisäksi on vahvikeet rystysillä ja kämmenpuolen ihan ranteen juuressa, joka on hyvä mahdollisten konttaustilanteiden varalle.

Kattelin vaan IXS:n ja muiden vastaavia hanskoja, hinnat oli pitkälti yli 100e ja parhailla malleilla jopa 150-250e(!) joten ajattelin laittaa vinkkiä ettei tule muidenkaan maksettua liikoja...

Itse hankin tuommoiset S2R:t. Hyviltä tuntuvat kädessä, joo. Sen verran ohut on kyllä tuo nahka kämmenpuolellaja sormissa, että hivenen epäilyttää kestävyys pahimmassa mahdollisessa tilanteessa. Toivottavasti ei koskaan selviäkään.

Ai jaa, itse ostin nuo Half&Halfit alku kevään kylmien kelien hanskoiksi enkä ole erityisen ihastunut hankintaani.
-sormet on turhan pitkät
-liikaa joutuu puristaa, että saa hyvän otteen tangosta
-rystysten kevlar-vahvike on pikkasen väärässä paikassa
-kun ajelun jälkeen pesee saippualla kädet niin tulee aika mustaa vettä, eli hanskat päästää käsien hikoillessa väriä

Oli kyllä näiden hanskojen jälkeen viime viikolla, ilmojen lämmetessä, aika juhlaa vetää ohuet "kilpa" Daineset käteen. Tiedän että ne on erilaiset hanskat mutta silti... kannattaa aikakin kunnolla sovittaa näitä ennen kuin ostaa, sillä kaikille ne sovi.

Hanskat on vaikea juttu, mikä istuu yhden kouraan, ei istu toiselle. Ainakin postimyynnistä ostaminen on onnenkauppaa; sovittaa pitää!
Parhaat, mitä (kesäkelillä) olen itse pitänyt ovat Held´in nahkaiset Dry´t. Maksoivat ainakin muutama viikko sitten Allrightissa 59,- Pehmeät, hengittävät, istuvat, muotoutuvat, eivätkä ainakaan pikkusadetta päästä läpi. Ja maaliskuun 28. päivästä saakka olen ajellut ne kädessä muutaman kymmenen kilsan lenkkejä.
Linkki valmistajan sivulle:
http://www.held-biker-fashion.de/site.ph....id=2241
Mutta noi GP Race Carbonit näyttää asiallisilta ainakin kuvassa. Eurobiker on kävelymatkan päässä duunipaikalta, joten pitää poiketa vetämässä käteen koemielessä...  
cool.gif

Mulla on noi Sweep Racing Silver Arrow:t. Maaliskuun puolella ne oli kylmät, mutta nyt tuntuu mukavilta.

Alkuun kevlarsuojat painoivat inhottavasti. Nyt hanskat on muotoutuneet käteensopiviksi.

Olen tyytyväinen hankintaan.

Mä ostin messuilta tuollaiset Street Starit ja olen ollut kanssa ihan tyytyväinen. Ovat olleet riittävän lämpimät, mutta vedenpitävyydestä ei ole vielä kokemusta.

Noista hanskoista olen sen verran miettinyt, että ostin Sinisalon nahkahanskat ja niissä kyllä on kevlarin-merkki, mutta missään kohdassa ei oikein edes ole kohtaa jossa tuota kevlaria voisi olla. Voiko tuo kevlari olla neulottu jotenkin sisävuoreen?
Muuten kyllä voin suositella ks. hanskoja, aika vähän vasta ollut käytössä, mutta tuntuma ajosta kyllä aivan erilainen kuin aikaisemmilla ajamillani hanskoilla.

ostin race carbonit (79e) mukavat käytössä ja hinta laatu
suhde nimimerkkeihin nähden ylivoimainen
sport05.gif

Onko noiden hanskojen vedenpitävyydestä mitään kokemuksia(Street Star/S2R)? Tai IXS:n vastaavista?

Noi olisi juuri sellaiset joita tarvitsisi, koska nuo nykyiset Hipora kalvolla varustetut hanskat ovat pirun hiostavat lämpimällä säällä.

Back