Hanskojen pesu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jlik
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jlik

MotOrg ry
Nyt on taas kelit kohallaan ja hanskat alkaa haista sen mukaisesti.

Mä oon pessy Richan hanskoja vedessä mutta hanskojen kuivuminen kestää ja kaiken lisäksi niistä tulee aikamoiset korput. Rukan Apolloja en oo vielä uskaltanu vesipestä.

Milläs porukka pesee/raikastaa ajohanskat?

Pesupussiin ja pyykkikoneeseen on ollut mulla tapana. Tosin en omista paksuja nahkahanskoja. Tykkään ajaa niin ohkasilla kuin vaan tarkenee niin ei oo hanskat hiestä märkänä.

Ainakin Nolla antibacterial technology -spray on helvetin hyvä tappamaan pinttyneen hienhajun sportti- yms. kamoista. Sitten netissä kehuttu tämmöstäkin ku Fresh K.O Spray.

Nahkasaippualla nahkahanskat pesin. Tietenkin nahka vähän korppuuntuu, mutta käteen vaan ja ajoon. Samaisella saippualla pesin myös nahkahousut ja takin. Käsipyykkinä siis nuo kaikki, ei se niin suuri homma ole.

Niin, unohdin mainita, että ongelma on se, että hanskat alkaa haista todella pahalle kun kädet hikoilee. Elikä haen jotakin sprayta millä sais sen hienhajun tapettua.

Täytyykin kokeilla noita shyhanderin mainitsemia tuotteita. Mistäs niitä oikein saa ostettua? Googlaamalla ei tuntunu heti löytyvän. Nyssen mainitsema pakastintemppukin voisi toimia.

Mä ostin lidlistä pesuaineosastolta jotain hajuntappajasprayta, maksoi about 2e. Toimi ainakin hikisessä takinkauluksessa. Yks niksi olis sit kokeilla suihkia desinfiointiainetta suihkepullolla.

Niin, unohdin mainita, että ongelma on se, että hanskat alkaa haista todella pahalle kun kädet hikoilee. Elikä haen jotakin sprayta millä sais sen hienhajun tapettua.

.

Mastonin hajusyöppö skulaa ainakin skloboihin.

Handut ei mulla dunkkaa vehkeelle, ni ei oo tarvinnu hanskoihin mitään parfymointia.

Vuorettomat täysnahkahanskat pesen ajokauden päätteeksi sisältä sappisaippualla.
Pesuvesi muistuttaa käsittelyn jälkeen etäisesti iskariöljyä, mutta ei haise.

Mä ostin lidlistä pesuaineosastolta jotain hajuntappajasprayta, maksoi about 2e. Toimi ainakin hikisessä takinkauluksessa. Yks niksi olis sit kokeilla suihkia desinfiointiainetta suihkepullolla.

Kotimatkalla poikkesin lähi Lidliin ja siellä sanottiin, että tuo hajunsyöjä on kausituote eikä heillä ollut sitä. Rasittavaa:pissed:

Lidlistä minäläkin aikoinani ostin sprayllisen tota Nolla antibacterialia. Se tosiaan tappoi esim urheilukamoista tutun omaan kusilammikkoonsa mädänneen deekuraadon hajun. Tilasin toisen (eri brändiä) putelin tota jostain helmetin hiusalan liikkeestä :blink: ja siinä oli ongelmaa että menee spraysuutin tukkoon. Toi Nolla on suomalaista tavaraa ja valmistavat eri merkeille tota.

Pesen sekä nahka- että kalvolliset rättihanskat Marcellen saippualla. Hyvin toimii, eikä kuivata nahkaa.

Kiitoksia kaikille vinkeistä. Ehkä vois aloittaa noilla hajuntappajilla ja sitten kauden päätteeksi pestä vaikka tuolla marcelle saippualla. Tekee varmaankin hyvää välillä pestä kaikki paskat kunnolla pois eikä vain peittää niitä.

Meet baarin juoppottelemaan 500€. huh olipan halpa ilta. Uudet kinttaat noin 190€ persetti kun on kalliit.

Mietin tässä pari päivää ollako hiljaa vai ei, mutta pakko on mainita sellainen sana kuin käsihygienia.

Kun itsellä saman katon alla töissä on myös terveysalan touhuja, niin korvien väliin on saatu iskostettua rutiineja, joiden seurauksena kädet tulee normaalipäivänä pestyä helposti sellaiset 10-30 kertaa. Liekö tällä osuutta asiaan vai ei, mutta omissa hanskoissani ei ole koskaan ilmennyt hajuhaittoja vaikka ne ovatkin usein hiestä läpimärät. Jo haisemaan alkaneita hanskoja käsien pesulla ei tietty pelasteta, mutta jospa sitten ne seuraavat säilyisivät edes entisiä pidempään parempina...

Mietin tässä pari päivää ollako hiljaa vai ei, mutta pakko on mainita sellainen sana kuin käsihygienia.

Kun itsellä saman katon alla töissä on myös terveysalan touhuja, niin korvien väliin on saatu iskostettua rutiineja, joiden seurauksena kädet tulee normaalipäivänä pestyä helposti sellaiset 10-30 kertaa. Liekö tällä osuutta asiaan vai ei, mutta omissa hanskoissani ei ole koskaan ilmennyt hajuhaittoja vaikka ne ovatkin usein hiestä läpimärät. Jo haisemaan alkaneita hanskoja käsien pesulla ei tietty pelasteta, mutta jospa sitten ne seuraavat säilyisivät edes entisiä pidempään parempina...

Sama täällä - ei haise, vaikken pesekään ihan yhtä usein. Kuraisten hiekka- ja metallipölyisten laitteiden käsittelyn jälkeen tulee usein vedettyä ajohanskat käteen, ja kädet on aina ns. likaiset hanskojen käytön jälkeen :rant:

Eipä auta kuin pestä käsineet ja koittaa käyttää ropaushanskoja ja pestä käsiä ja työkaluja useammin.

Toisaalta iho rasvoittuu sitä enemmän, mitä enemmän peset...

Back