• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Harley kuume...

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SenioRR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mitenkäs se olikaan noiden lepuutustappien kanssa?  Tuleeko niistä poliiseilta sanomista?  Vaikka ei jalkoja silloin niissä pitäisikään?
HÄH?! En oo tämmösestä kuullukaan, että polliiseilla saattais noista lep.tapeistakin olla jotain narisemista. Liittyykö jotenkin siihen, että noissa lepuutustapeissa ei ole hallintalaitteita ja lähinnä takajarrua??  
nixweiss.gif
No just näin eli tulee melkoinen viive jalkoja siirtäessä tapeilta toisille.
Customi -Uralissa taitaa muuten olla hallintalaitteet sekä normaali- että lepuutustapeissa.
 
Pitää vaan sanoo että ei noi oo mitään jalkatappeja mää ripustan niihin ostokset kauppareissulla.
sport05.gif
 
Toi Harrikkahomma on siittä vaarallinen että alku menee viattomasti vakiolla kaupasta ostetulla pelillä, pikkuhiljaa sitten pitää laittaa jotakin pientä, keulakulmaa ja siirtosarjaa ja maalausta, sitten vähä vähältä huomaa että pitää originaliteettia lisätä, lopulta sitten ehkä päätyy johkin tämmöseen: Video
biggrin.gif
Juu, noinhan se taitaa aika yleisesti mennä...
tounge.gif
Omassani on jo vaimenninta, ilmanputsari, selkänoja, takalamppu+kilpiteline ja muuta pientä vaihdettu
confused_orig.gif
. Tästä se sitten lähtee ja rahat kans. Vakaassa harkinnassa on putkisto(X-Pipes...nam), tanko, mustaksi eloksoidut aluvanteet, big bore kit, jne.... Vaan eipä toi rakentelu ole yksin HD-harrastajien yksinoikeus.

Näytti tuo videon härräkkä kulkevan ihan kivasti, tosin saattais polliisit kiinnittää kadulla tuommosella huristellessa aika nopeesti huomionsa..
tounge.gif
biggrin.gif
 
Neljan harriakan (77 low rider, 86 low rider, 02 dyna ja 04 RKC)  ja 35 vuoden ajokokemuksella sanon, etta kun otin 04 Road King Classikin kayttoon pari vuotta sitten, niin tuli vaan semmonen fiilis, etta ei voi olla totta.

Ainoa Fillari joka muistojen kultaamanakaan hiipi likikaan RKC:n ajotuntumaa, oli vuoden 72 tuuttini ... kunnes...

Stage I muutokset fillariin tehtiin jo ostettaessa, mutta annoin tana vuonna tehda stage II muutokset, 100" pannut jne, ja nyt ei voi kun pudistella paataan. Dyno on viela tekematta mutta kolminumeroisiin lukuihin pitaisi nousta... ja tulihan haravaan potkua.

Harmittaa etten ole ennen tehnyt. Paras 2.000 euroa jonka olen fillariin ikina kayttanyt, ja homman teki SNG Turussa.

Suosittelen isolla assalla.

sanoi: JL
sport05.gif


... koska toivon, etta joku olisi kertonut minulle saman 30 vuotta sitten.
 
Hommasin -04 Softail Deucen...
Täytyypä riemuita tänne Moottoripyora.org:illekin...
smile_org.gif


Ostin alkusyksyllä USA:sta 2000-mallisen Softail Deucen. ostamani yksilö on sikäli erikoinen vekotin, että se on alkanut elämänsä Euroopassa ja ajautunut edellisen omistajan mukana uudelle mantereelle. Ja nyt pyörä siis saapui takaisin "juurilleen". Ei ole riemulla rajaa!

Laivausoperaation kanssa avustamaan värväämäni henkilö ilmoitti lokakuussa, pari päivää ennen ensilumen saapumista, että hänellä olisi loppuviikosta varastollaan 1 kpl purppuranpunaisia FXSTD:itä, odottamassa pääsyä hyvään kotiin. Alkoi armoton kalenterin järjestely ja säätiedotuksien seuraaminen.

Vaihtoehtoina oli, tuupata pyörä Transitin peräluukusta sisään, tai hakea pyörän kotiin ajaen. Hyvin pian tiesin, että ainoa vaihtoehto, jonka henkinen kanttini kestää on jälkimmäinen. Ellei sada pikku-ukkoja tai ellei maassa ole jäätä, Deucea pitää päästä kokeilemaan heti eikä vasta keväällä.

Lokakuu osoitti haastavuutensa: Sadetta. Kylmää. Vähän kuivempaa. Työkiireitä. Lisää sadetta. Auringonpilkahdus. Kaatosadetta. Talvirenkaiden vaihtamista autoon. Pimeyttä. Ei siis mikään moottoripyöräilyn ydinsesonki.

Eräänä aamuna Forecan Täsmäsääpalvelu lopulta kertoi, että klo 12-16 on puolipilvistä ja kartalla oli vain yksi sadepisaran kuva. Heti sen jälkeen saapuu pahemman kertaluokan syysmyrsky ja ilmassa alkaa lentää sekaisin vettä, räntää, lehtiä, puunoksia ja päivystystehtävissä olleita sähköasentajia. Tekstiviesti vaimolle: "Heitä minut puolelta päivältä tullille!"

Tullivirkailija ei ole uskoa silmiään kun talsin ajokamoissa ja kypärä kädessä tiskille suorittamaan velvotteitani valtiolle ja unionille: "Et kai sinä oikeasti meinaa lähteä ajamaan tätä vekotinta?" Ilmoitin, että mielestäni ilma on ainoastaan virkistävän kosteaa ja happirikasta. Virkailija varmasti tiesi, että uutta pörisevää lelua on pakko päästä kokeilemaan aina heti. Satoi tai paistoi.

Kävelen halliin. Pienen keskiläntisen tomukerroksen peitossa seisoo Harely-Davidson Softail Deuce. Hiljennyn hetkeksi. Sitten näytän varastomiehelle lapsellisen onnellisen virneen.

Istun pyörän päälle. Corbinin solo-penkki ottaa minut syvään syleilyynsä. Fiilistelen sarvista kiinni pitäen. Kohta pääsee kokeilemaan ihan oikeasti.

Työnnän pyörän ulos. Aurinko paistaa jostain tummien pilvien raosta. Upeaa!

Käännän katkaisijasta virrat päälle ja painan startista. Solenoidi naksuttaa. Ei taas! Joka ikinen kerta kun raahaan jonkun kulkupelin Atlanttin yli, sen akku notkahtaa matkan varrella. Lähtisiköhän tämä mäkistartilla?

Pistän kolmosen päälle ja potkaisen vauhtia varaston rampilta. Kytkin ylös. Takarengas siirttt lukkojarrutukseen. TC-konetta ei näköjään käynnistetäkään kuin edeltävän pyöräni, Sportsterin, 883:a.

Onneksi en ole ensimmäinen, jonka rahtitavara kieltäytyy yhteistyöstä. Irroitan istuimen ja varastomies noutaa buusterin. "Maavirtalähteen" avulla 88B pärähtää käymään aivan kuin se ei hetki sitten olisi kiukutellutkaan. Vance & Hines paukuttaa upeasti. Taas virnistelyttää.

Laitan penkin kiinni ja kypärän päähän. Kiitän virrasta, palvelusta ja asiani hoitamisesta. Lähden lipumaan ulos varastoalueelta. Töks! Kone sammuu kun yritän annostella voimaa kylmästä koneesta ajokin edellyttämällä arvokkuudella.

Nyt ei edes solenoidi enää naksu. Nöyryyttävää. Lykin mopon takaisin hallille ja punastellen pyydän ratsulleni vielä yhtä pientä piristävää virtaruisketta. Ystävällisen naureskelun säestämänä pyörä laitetaan käymään ja kaarran uudelleen matkaan. Nyt hiukan liberaalimmalla kaasukahvan kääntelyllä.

Huomaan, että mittaristossa palaa punainen moottorin kuva ja nopeusmittari toimii vain riittävän isoilla kierroksilla. Ei kai 2000-luku ole tuonut hienohelmaisuutta ja apuvirta-allergiaa Harleyn tekniikkaan... Nyt ei vain voi alkaa tutkia asiaa, koska akkuvammainen pyörä jää juuri siihen mihin sen sammuttaa.

Ajan hämäläistä pikkutietä ja punainen valo unohtuu. Pari vesipisaraa lentää ilmassa ja lokakuinen aurinko valaisee keltaisia puita. Hämmästelen kuinka vakaasti Deuce kulkee. Koeajamatta ostamani pyörä kulkee mutkasta toiseen upeasti ja luottamusta herättävästi. Moottorin vääntö tulee upeana samettisena massana ja jokainen pakoputkesta kuuluva isku menee suoraan sydämeen saakka. Taidan olla retkahtamassa pennsylvanialaiseen. Kypärän laidasta toiseen kulkee leveä hymy.

Tulen Tampereen talousalueelle kun kello ylittää 16. Täsmäsää osoittaa olevansa nimensä veroinen. Horisontin takaa nousee silmänräpäyksessä vahva mustanharmaa massa. Taivas repeää ja tuuli yltyy. Vettä tulee virtanaan kun kahlaan Rantatien ruuhkassa kohti länttä. Onneksi matka alkaa olla lopuillaan.

Kaarran Deucella suoraan talliin. Otan kengät pois jalasta ulkona ja kävelen suoraan suihkuun. Pesen kurat pois päältäni ja menen kertomaan vaimolle, kuinka kivaa minulla oli.

Myöhemmin laitan akun kunnon akkulaturiin ja lataan sen täyteen. Täysi akku sammuttaa moottorin merkkivalon ja Deuce lähtee taas käyntiinkin ilman ulkopuolisia avustajia. On se upea peli! Ulkona tulee lunta taivaan täydeltä.

Tulisipa jo pian kevät...
wink.gif
 
Pakkohan tähän on ottaa kantaa. Itse olen keskittynyt Britteihin ja harleyhin. On kokemusta muutaman vuoden ja kilometrin matkalta. Harreja on tallissa tällä hetkellä 42 lätty, 57 pannu ja 94 heritage, osa museossa ja yksi alkuperäinen. Brittejä on TR 120 R ja TR Sprint ST. Järkisyistä en ole koskaan ostanut pyörää, pelkkä elvistelyväline. Ajotuntuma ja ominaisuudet riippuu mitä asiaa painottaa. Ainakin niillä harreilla joilla olen ajellut, ominaisuudet eivät päätä huimaa. Mutta kivä niillä on ajella. Paras ajettava on TR St ja toiseksi pannu sitten tulee TR 120 ja heti lätty perään. Huonoin on ehdottamasti Heritage. Mutta toisaalta sillä olen ajellut pisisimmät reissut. Ihan miehekkäitä ajopätkiä, voin vakuuttaa.....
 
Back
Ylös