• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Harmaatuonti

can t stop!

New member
Te jotka olette ostaneet pyörän ee-speedistä tai muusta vastaavasta niin onko niissä pyörissä vähemmän tehoja kuin viralliselta maahantuojalta ostetuissa?
mad.gif

Miksi niin muka olisi? Luultavasti tehot on kaikissa aivan samat, jos vain ei ole joku kuristettu versio (mistä taasen on yleensä aina paperilla jotain). Eli samoja pyöriä ne on ja samoilla tehoilla (ellei toisin ole ilmoitettu). Ja voihan myyjältä vaatia aina nähtävuille ko. yksilön paperit, joista asia ilmenee (etukäteen on tietysti selvitetty paljonko täysiteho on..).

On tuossa kysymyksessa pieni asiantynka takana, hollannissa/saksassa/belgiassa monesti nama supersportit on kuristettu hieman alas, etta saadaan kayttomaksullisesti jarkevalle tasolle. Tosin, taalla yhta yleista on etta kuristukset poistetaan ensihuollon yhteydessa, ja paperit jaa ennalleen.

Eli jos ensihuolto on suomessa, sietaa tosiaan varmistaa.

Esim suzukit tulee kaikki samasta välivarastosta saksassa. Niin virallisesti kuin "harmaatuodutkin" Eli se siitä. Ihan sama kummalta ostaa. Itses taivuin halvempaan
033102bebe_1_prv.gif

confused_orig.gif
Ainakin silloin kun asuin ruotsissa oli pyörät kuristettu saataan kaakkiin sama on käsittääkseni saksassakin. On sitten ostajan asia purkaako moiset viritykset, oli tietääkseni suositus ei laki.

Kiitoksia vastauksista toi suzukin tieto oli oikein hyvä kun sellanen olis tarkoitus hankkia (gxsr 750).
Kyselin aikaisemmin tuonti firmalta samaisesta asiasta niin vastaus oli tämmöinen
"Jep olet kuullut oikein. Meiltä saa enemmän tehoa samaan rahaan. Vähemmän tehoa saattaa saada halvemmalla toisinaan ja toisinaan siitä saa maksaa 200eur tai jopa 780eur (25kw muutokset)" ota tosta nyt selvää vai olenko vain tyhmä.
withstupid.gif

Ei niissä saksapyörissä taida olla enään moneen vuoteen ollu mitään rajoittimia. Mun pyörä tuli Saksasta harmaana (vaikka onkin hopeenvärinen) ja täydet tehot takiksella. Dynossa on käyny vaikka kuinka monta kertaa.

Se taitaa olla itseasiassa tehokkaampi, kun siinä on takiksella melkeen 200hp???
tounge.gif

Laittaa v*******n kun niitä pyöriä jotka on ostettu muualta kuin Suomesta niin sanotaan "harmaatuoduiksi"
crazy.gif
Aivan kun ne olis jotenki huonompia kun täältä ostetut!!

Jos saat ostaa samalla hinnalla uudemman kun Suomesta niin se taitaa ärsyttää joitakin??

Jos saat ostaa samalla hinnalla uudemman kun Suomesta niin se taitaa ärsyttää joitakin??
Eipä ainakaan uusien hinnoissa ole enää paljoa eroa.. tietty jos haluaa jonku harmaatuojan kuskaamaan ylivuotisen tai parikin vuotta vanhan mallin.. niin onhan ne halpoja ku suomen myyjät ei sellasia kauppaa..

Jos taas on ostamassa vaikka 05 mallia niin eipä hinnoissa ole oikeen eroa.. heinäkuussa ostin oman zx10r ja sain sen halvemmalla Bw:stä mitä oli kellää harmaatuojista
smile_org.gif

On muuten kawan hinnoissa hirvee ero, nakyy tossa edellisessa linkissa olevan suomen hinta 20 480€ kun taas taalla listahinta diilerilla 12 250€, ja messutarjous 11 850€..

Onneks..nojoo
wink.gif

Jos olet uutta Suzukia ostamassa, niin suosittelen ostamaan viralliselta maahantuojalta. Itse sain -05 1200 Bandiitin samaan hintaan "virallista" kautta. Tiedettyähän on, miten pirun nihkeästi suizan maahantuoja suhtautuu noiden ns. harmaatuotujen takuuasioihin.

Mikä se sitten on se virallinen-lopullinen-laillinen fakta tähän "viralliset maahantuojat sylkee harmaatuontivehkeiden päälle"-hommaan? Mitä sanoo laki? Sanooko se, että pitää hoitaa ja huoltaa kuten itse tuotua? Ei siinä sitten pitäisi olla mitään nokan koputtamista. Kyllähän se tietenki pistää maahantuojaa vituttaan, kun pitäisi muka huoltaa pyörää, jonka tuotot on mennyt heiltä ohi suun...mutta niin kauan kun tilanne on mikä on näiden hintaerojen suhteen, niin "harmaatuonti" kyllä tulee kasvamaan.

En minä tunne mitään velvollisuutta ostaa sitä pyörää juuri niiltä mega-virallisilta kanavilta eikä siitä tulisi varmasti huono omatunto edes, jos ee-speediltä tai vastaavalta hommaisikin seuraavan pärrän. Kyllä tälle valtiolle sitä verotuloa syydetään muutenkin niin paljon.
mad.gif

VAstaava järjettömyys (tosin ei suoraan vertailukelpoinen) tulee mieleen tuosta tallennemedioiden kasettimaksuista. Nyt verkkokauppa.comista voi tilata ihan laillisesti Tallinnan toimipisteestä nuo kiekot mitä tarttee, hinta on murto-osan Suomen vastaavista...ei sillä että se niistä muutamista euroista on kiinni, mutta tämähän menee jo periaatekysymykseksi! En minä mitään kasettimaksuja tahdo omista valokuvista ja backupeista maksaa.

Matti Näsän sanoin: "**ttu mua huvita enää mikään!"
confused_orig.gif

Back