Hävettääkö ikinä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Taajuus
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Niin pitkään, kun siitä sakot voi saada, niin eipä tee mieli kauheasti splittailla.

Jostain syystä pyörän tahaton sammuminen on niin mahottoman noloa. :grin:

Esimerkiksi ensimmäisiä kertoja kun edellisellä, ensimmäisellä pyörälläni viikonloppuiltana uskaltauduin kylille ylpeänä pyörimään. Jäin odottamaan suojatien ylittäjää, ja kun tämä oli päässyt yli, niin minä siinä yritän liikkeelle lähteä - tumps. Pikainen vilkaisu peiliin: ei perkele siellä on auto takana. Pikkupaniikisa mopedi takas käyntiin ja uusi yritys - tumps. Tässä vaiheessa pääsi jo muutama voimasana ja autokin koukkasi ohitse. :D Kolmannella kerralla keskityin oikein tosissani ja lähtihän se liikkeelle.

Vähän viheliäisi tilanteita nekin on jos sivuseisontatuki alhaalla yrittää vaihdetta silmään. :right:

Eilen into piukassa lähdin vanhuksella koeajolle talviremontin jälkeen. Tankkiin olin joku aika sitten laittanut 5litraa bensaa koekäyttelya varten...

No en sitä sen enempää miettinyt lähtiessä ja kun kelikin oli hyvä niin mikäs siinä oli lähimaastossa kurvaillessa, säädellessä ja testaillessa... Hyvin tuntuu toimivan.

Toinen pytty alkoi tippumaan pelistä 5km ennen kotoa ja pahimmat skenaariot kävi jo mielessä. Hetken stopilla rupesi taas röpsöttämään molemmilla ja jotenkin ajattelin että käy liian rikkaalla ja tulppa pimenee... ensimmäinen hyytyminen keskelle kaupunkia jolloin vasta tajusin tilanteen-> BENSA LOPPU.

Keskusta tietenkin täynnä humalaisia ja virnistelevää haalariväkeä, minä huljuttelen ja kallistelen pyörää jos sieltä vielä lirut saisi lähimmälle asemalle. Sataman kautta ei voi ajaa vaikka olisi lyhyin reitti. Liikaa todistajia.

Vielä yksi huljuttelu stoppi(yhdysletku tulpattu, tankin toisella puolella vielä lirua jäljellä) ja alamäestä viimosilla höyryillä riskillä täydet vauhdit jyrkkään mutkaan, vaarallisen kovalla vauhdilla(kyseiselle pyörälle) mutkasta läpi, bensa loppuu lopullisesti ja pari sataa metriä työntäen bensa-asemalle.

Papat kuittailee vieressä kun pojalta loppui bensa ja kyselee pyörän ikää ja valmistusmaata. V*tuttaa. Äkkiä mopo käyntiin ja kotia. Sivujalka unohtui alas ja meinasi pilata päivän lopullisesti ensimmäisessä risteyksessä. Kuvittelen pappojen jatkavan naureskelua nöösipojasta ja menen talliin potkimaan renkaita.

Näitä lukiessa tulee hyvä mieli, käy sitä onneksi toisillekin "nolosti" ettei itse pelkästään töppäile :)

_Melkein_ aina tankilla käydessä jää seisontatuki alas, ja sitten kun täppäsee vaihteen silmään niin sammuu.

Ite tossa komiasti eilen ohittelin kokonaisen lätkäjoukkueen verran miehiä, kun olivat tekemässä kai ekoja kesätreenejä juoksumaastossa.
Nenä pystyssä ajelin ohi ja moikkailin tutuille, hivenen jopa kettuilen siitä kun itse pääsin liikkumaan pyörällä niin komialla kelillä, kun pojilla ne oli parkissa hallin pihalla.
Kolme kilometriä myöhemmin pojjaat juoksi mun ohi ku yritin työntää mopoa käyntiin, akku kun sattu si justiinsa zippaamaan. Komeet oli hymyt tasan tarkkaan kaikilla siinä letkassa.

Joo, kyllä.. En muista milloin aiemmin, mutta onnistuin tänään sammuttamaan mopon liikennevaloissa. Kun sain käyntiin, niin kierrokset käväisi aika korkealla..:no: Onneksi kovin moni ei nähnyt :grin:

Ei ole useasti hävettänyt mutta perjantaina turussa hansalla yksuuntasta väärään suuntaan, no, ei sekään vielä hävettänyt kun kuitenkin heti huomasin ja ehkä 10m jälkeen vedin sivuun että lähden toiseen suuntaan, no eikös siihen tullut Polliisi taakse parkkiin ja aattelin että juttusillehan ne haluaa ja rupesin pyörää sammuttamaan, häpeä iski kun ei kolmannella yrityksellä löytynyt vapaata... eipä se poliisikaan mitään tuuminut puhallutti ja toivotti vaan turvallista matkaa...
Niin no ehkä sillon hävetti kun amiksen edessä meni pyörä stallaamaan eikä tietystikään millään käyntiin, ei olisi varmaan muuten haitannut mutta kun siinä oli se yleisökin...:D

Ei ole useasti hävettänyt mutta perjantaina turussa hansalla yksuuntasta väärään suuntaan..:D

Tulipa mieleen tästä..eikös Poliisit-sarjassa Kuopion poliisitkin erehdyksessä ajoivat vähän aikaa yksisuuntaista väärään suuntaan, naureskelivat vaan omalle toilailulleen :) Että sattuu sitä niillekin.

Ei sitten ikinä, joskus olen jopa salaa ylpeä jos olen onnistunut pahoittamaan muutaman kanssaliikkujan mielen.

Back