• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Hayabusa 2021

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja motohtori2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tässä kun katellut hintoja ja speksejä, niin taitavat Suzukilla hamuta asiakkaita enemmän muilta matkasporteilta kuin Gen2:n uuteen vaihtavia.
Jos mulla olisi Gen2, niin en näkisi mitään syytä vaihtaa sitä Gen3:en. Mutta jos olisin ostamassa uutta matkasporttia, olisikin Bussukka äkkiä tosi houkutteleva. Pikavilkaisulla se on halvempi kuin S1000XR ilman varusteita, Super Duke GT on melkein 2 tonnia kalliimpi ja SX puolestaan eri kymmenluvuilla. Eli kun asiaa peilaa tuota kautta, alkaakin hommassa olla järkeä.
Ostaisiko Busan vai Versyksen, hmmm.... :right:
 
Tässä kun katellut hintoja ja speksejä, niin taitavat Suzukilla hamuta asiakkaita enemmän muilta matkasporteilta kuin Gen2:n uuteen vaihtavia.
Jos mulla olisi Gen2, niin en näkisi mitään syytä vaihtaa sitä Gen3:en. Mutta jos olisin ostamassa uutta matkasporttia, olisikin Bussukka äkkiä tosi houkutteleva. Pikavilkaisulla se on halvempi kuin S1000XR ilman varusteita, Super Duke GT on melkein 2 tonnia kalliimpi ja SX puolestaan eri kymmenluvuilla. Eli kun asiaa peilaa tuota kautta, alkaakin hommassa olla järkeä.
Ostaisiko Busan vai Versyksen, hmmm.... :right:

Ajoasento vain karsii paskamahat pois. Ite jonkin aikaa miettinyt, että kun nämä pyörät olivat hyviä jo 15 vuotta sitten, ja tämä elektroniikkakehityksen kallis vaihe on ohitse, niin milloin joku keksii tehdä huokealla jotain tällaista. Euro5 tietty heittää kapuloita rattaisiin.

No, nyt on. Katsotaan kuinka käy.
 
Tässä kun katellut hintoja ja speksejä, niin taitavat Suzukilla hamuta asiakkaita enemmän muilta matkasporteilta kuin Gen2:n uuteen vaihtavia.
Jos mulla olisi Gen2, niin en näkisi mitään syytä vaihtaa sitä Gen3:en. Mutta jos olisin ostamassa uutta matkasporttia, olisikin Bussukka äkkiä tosi houkutteleva. Pikavilkaisulla se on halvempi kuin S1000XR ilman varusteita, Super Duke GT on melkein 2 tonnia kalliimpi ja SX puolestaan eri kymmenluvuilla. Eli kun asiaa peilaa tuota kautta, alkaakin hommassa olla järkeä.
Ostaisiko Busan vai Versyksen, hmmm.... :right:

Tässä on oikeaa tulkintaa, wow-efekti jäi tulematta mutta uutta pyörää valitsevat varmaan katsovat busan tarkasti. Ehkä parempi näin kuin high-end malli ahtimella jonka hintalappu olisi alkaen 30ke.

Kyllähän se 1440 moottori ja kakkosella alkava teholukema olisi ollut kirsikka kakun päällä vaikka ei käytännön merkitystä juuri olekaan.
 
Expectation:
- pienempi tilavuus mutta ahdettu :orgmp:
- about sama tai isompi ja jotain uutta tekniikkaa vapariin kuten muuttuva nokka-akselien ajoitus :jpstyle:
- kunnon isolohko että on vaparitehoa :rakastunut:
- teholukema joka alkaa kakkosella :thumbup:

Reality:
- samankokoinen kone kuin vanhassa ilman mitään oikeita isoja päivityksiä ja 190hv. :doh:
 
MCN videolla kertoi, että Suzuki oli testannut 6-sylinteristä ahdettua moottoria. Se olisi tullut kärkeen hankintalistalla vaikka ei mitään järkeä olisikaan.
 
Expectation:
- pienempi tilavuus mutta ahdettu :orgmp:
- about sama tai isompi ja jotain uutta tekniikkaa vapariin kuten muuttuva nokka-akselien ajoitus :jpstyle:
- kunnon isolohko että on vaparitehoa :rakastunut:
- teholukema joka alkaa kakkosella :thumbup:

Reality:
- samankokoinen kone kuin vanhassa ilman mitään oikeita isoja päivityksiä ja 190hv. :doh:

Expectation: hinta alkaa kolmosella
Reality: 23 890 €. Kulkee yli kolmea sataa (jahka rajoitukset saa pois, jos on).

Hondan hintapolitiikkaa vanhan Bladen osalta en koskaan tajunnut. Sama reuhka melkein toistakytä vuotta ja aina lähes kallein :D

No, eipä sitä tajua minkään muunkaan laitteen osalta.
 
Expectation: hinta alkaa kolmosella
Reality: 23 890 €. Kulkee yli kolmea sataa (jahka rajoitukset saa pois, jos on).

Kieltämättä tässä on järkeä, kun nyt ensisokista hiljalleen pääsee yli. Massoillehan tuota tietysti tehdään ja hintapositio on tosimaailmassa kuitenkin tärkein tekijä lopulta.

Tietty ahdettu 6-pyttyinen "halo-malli" olisi markkinointimielessä ollut mielenkiintoinen veto mutta ei taida maksaa vaivaa tyypittää sitten muutamien satojen kappaleiden myyntiä varten hirveällä hintalapulla.
 
Olipas aika pettymys. Esittelivät sitten saman vanhan mopon huonommalla moottorilla.

Jos jotain positiivista niin oiskohan tää eka Suzuki, jossa on jarrut?
 
Kyllähän tuo hype vähän lässähti. Motoristia vielä vaan puhuttelee ne hevoset tallissa. Järjen kanssa sillä ei tietysti ole mitään tekemistä, mutta se tietty wow faktori jäi puuttumaan. Ton kategorian pyöristä kyllä ehkä eniten itseni puhutteleva tämä on vääntävän vapaasti hengittävän koneen takia. Ikää kun tulee niin tajuaa että väännöllä sitä pyörää ajetaan varsinkin tommosta touring sukkulaa. Sama uber tää Busa ei vakiona enää ole. Mutta vauhti matkalehmä eliittiä kuitenkin.
Ja ei tosiaan se kevään kovin uutuus. Joka on.......
 
Lienee keskitytty muuhun kuin hiilidioksidiin. En tunne oikein noita stsndardeja
Juu näinhän se on, että Euro 5 sääntelee muita päästöjä, kuin CO2. Pitkään menikin siinä uskossa, ettei ajoneuvojen pakoputkista muuta tulekaan kuin hiilidioksidia.

Tossa lyhyt katsaus Euro 4 vs. euro 5
E4E5.JPG
https://www.bennetts.co.uk/bikesoci...uro-5-emissions-what-they-mean-to-motorcycles

Miettikää, että mopovalmistajat käyttää noihin kattihässäköiden ja karttojen tekoon ihan älyttömän kasan rahaa, mikä tietysti tarkoittaa, että asiakas siitä maksaa. Sitten Pertti Motoristi ensi töikseen nakkaa sen koko rännin mäkeen ja teettää siihen kiinteän kartan Vihdintien varrella. Mutta sellaistahan se on :bisseä:
 
Onko kukaan muutoskatsastanut rätkää softamuutoksen jälkeen?

Autoissa se pitäisi tehdä.
 
Onko kukaan muutoskatsastanut autoa softamuutoksen jälkeen? En minä ainakaan.
 
Juu noistahan jo väläyteltiin, että aletaan katsastuksen yhteydessä seuraamaan, että adblue yms. hommat on toiminnassa ja penaltia tulossa, jos narahtaa.
 
Back
Ylös