• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Hayabusa 2021

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja motohtori2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
"From its debut in 1999 to June 2007 over 100,000 Hayabusas were sold worldwide.[22] In the United States in each of the years 2005 and 2006, over 10,000 units were sold.["
 
^^ Joo. H2 SX maksaa 27 900€ ja toinen Busan kilpaileva malli zzr-1400 on 22 490€.

Mistä nämä hinnat on peräisin?

Zetorin maahantuonti loppui 2020, kun ei ole Euro 5 compliant, tarjolla vain vanhaa varastoa eikä 2021 malleja lainkaan.

kawasaki.fi kertoo H2 SX SE+ hinnaksi: 34999€, ilman plussaa tai ilman SE varustusta en löytänyt sitä sieltä.
 
Katsoin mobile.de ja siellä on tosi vähän myynnissä, esim. vähemmän kuin Ducati 999. Tai sitten omistajat ovat kiintyneitä niihin ja eivät myy.

Hayabusa haulla 66 ilmoitusta. Ducati 999 antoi 43kpl.
Joissain ilmoituksissa nimetty GSX-R 1300, toisissa gsx 1300 r. Kaikissa ei ole mallinimessä Hayabusaa - eli löytyy varmasti enemmänkin kuin 66kpl.
 
020521-2022-suzuki-hayabusa-dyno-chart-345x388.png

Saas nähdä...:paikallatuulee:.
Piileskeleekö noiden käppyröiden takana
tuntumaltaan "iso Zetori" ?:kääk:

Eli toteutuuko pahin pelko.... sen gen 2:n
kin legendan luoneen puolivallattoman
seireenin kutsun vaimeneminen ?

Toivottavasti ei.... ja jos, niin saadaanko se
vielä jollain konstilla houkuteltua softalla
takaisin huhuilemaan kuskin korvaan....

Anna mennä... anna mennä :WAZAAP:.
 
Yleensähän nuo keskialueella hyvin vääntävät koneet tuntuvat lussummilta kuin sellaiset, jotka kiekaisevat tehopiikin ylhäällä.
 
Yleensähän nuo keskialueella hyvin vääntävät koneet tuntuvat lussummilta kuin sellaiset, jotka kiekaisevat tehopiikin ylhäällä.

Tuota kauttahan juuri päästäänkin olennaisen ääreen.

Jos meillä on ennestään "himoittu" teho/vääntötaso käytännön kierrosalueilla,
meneekö homma reisille kun muutetaan käyrien muotoa ?

Eli katoaako meillä se haluttu ja arvostettu "sielu" ja parannetaan
suorituskykyä pilaamalla erinomainen tekemällä siitä "täydellisempi" ?

"Tappitehot" on noissa luokissa ja juurikin käytännön ajoissa (valitettavasti)
kyllä riittävät suorituskykyä myöten, joten "täydellisen käyrän" suuntaissiirto
selvästi ylöspäin ei välttämättä ole valmistajan ykkösratkaisu.... monestakin syystä.

Taitaa olla edessä eräänlainen "ihmiskoe" tuolla uudella, keskialueelta hyvästä (riittävästä)
erinomaiseksi muutetulla käppyrällä.

Muistetaan kuitenkin, että puhutaan nyt kaupankuntoisista vehkeistä. Ei pimpatuista.
 
...
Eli toteutuuko pahin pelko.... sen gen 2:n
kin legendan luoneen puolivallattoman
seireenin kutsun vaimeneminen ?

Toivottavasti ei.... ja jos, niin saadaanko se
vielä jollain konstilla houkuteltua softalla
takaisin huhuilemaan kuskin korvaan....

Anna mennä... anna mennä :WAZAAP:.

Onko meidän joukossa salanimellä esiintyvä Matti Kyllönen vaiko ihan haudan takaa haamuilemaan tullut Paavo Noponen, lyriikkaa ainakin riittää.

:)-
 
Mitä tästä ny sanois.
Tervetulleita päivityksiä varmasti elektroniikan, muotoilun, jarrujen, valojen ym. osalta, joskin vähän myöhässä ehkä. Päivitys, joka olisi ollut ajankohtainen jo vuosia sitten.

Tehoja äkkisetään aika vähän, mutta jos ilmotettu samalla lailla kun gsx-s 1000 tehot, niin voihan tuossakin olla todellista konetehoa sen 200.

Jokohan olisi ensi kesänä koeajettavissa?
 
Ton gen2 vääntömontun on saanut pois ecua hiplaamalla ja putkistolla

Hiplaamalla saa paljon erilaisia sävyjä maun mukaan.

Jos edelleen pitäydytään kaupankuntoisissa tuotteissa, niin
huolen aiheuttaa taas kerran.... ullatus ullatus....

Ei yksi yksittäinen asia, vaan useamman yhteisvaikutus.

Tässä tapauksessa tuo "allikkoalueen" ryhdistäminen ennen
varsinaiselle "pulssille" nousua.... yhdistettynä loppuvedon
feidaukseen.

Aletaanko lähestyä uhkaavasti fiilikseltään (vaikka voimaa onkin enemmän)
GSX 1400:sta Stage 1 kepeillä ? Sekin on hyvä teholuokassaan, mutta "vain"
parempi kuin GSX 1400 ilman kipakampia keppejä.

Edelleen.... Noissa Gen 2 / uutuus puitteissa meillä ei sinällään ole pahemmin puutetta
väännöstä/voimasta millään osa-alueella, vaikka asioita voi pimppaamalla vielä
parantaakin.

Otetaan taas esiin se ikuinen "Zetorisyndrooma" :;):.
Aivan uskomattomattoman "hieno" ja tehokas..... mutta "SE" sielu puuttuu:sad3:.
Ihan sama kuinka vahva ja hienosti toimiva pata on käden jatkeena.
 
Edelleen.... Noissa Gen 2 / uutuus puitteissa meillä ei sinällään ole pahemmin puutetta
väännöstä/voimasta millään osa-alueella, vaikka asioita voi pimppaamalla vielä
parantaakin.

Suurin ongelma tulee siinä, että uuden mallin pitää olla enemmän kuin vanha ja mielellään kylän eniten, kuten Busat olleet julkaisuhetkellä. Jos se ei ole paperilla kylän kovin, niin se on vain yksi pappamatkamopo muiden pappamopojen joukossa.

Pikkupentuna kierreltiin parkkipaikoilla ja katseltiin ikkunoista autojen nopeusmittareita. Se oli kovin, minkä nopeusmittarissa oli isoin lukema. Autot olivat 60-70-luvun vehkeitä ja lukemat sen mukaisia. Isän Volvossa mittari oli 180 asti ja naapurin taunuksessa 200. Taunus oli kovempi, vaikka Volvo oikeasti kulki ihan yhtä kovaa.
 
Suurin ongelma tulee siinä, että uuden mallin pitää olla enemmän kuin vanha ja mielellään kylän eniten, kuten Busat olleet julkaisuhetkellä. Jos se ei ole paperilla kylän kovin, niin se on vain yksi pappamatkamopo muiden pappamopojen joukossa.

Pikkupentuna kierreltiin parkkipaikoilla ja katseltiin ikkunoista autojen nopeusmittareita. Se oli kovin, minkä nopeusmittarissa oli isoin lukema. Autot olivat 60-70-luvun vehkeitä ja lukemat sen mukaisia. Isän Volvossa mittari oli 180 asti ja naapurin taunuksessa 200. Taunus oli kovempi, vaikka Volvo oikeasti kulki ihan yhtä kovaa.

Totta tuokin😁.

"Rajallisuus" on kuitenkin laajemmassa viitekehyksessä ylittämätön realiteetti.
Eli suuren valmistajan taholta "tieliikennekelpoisen"
tuotteen raamit tahtovat pyöriä luokassa
300kmh/200hp.
Tähän liittyy kiinteästi myös yleisillä laduilla käytännössä
hyödynnettävissä olevat resurssit.

Jokaisella Bussiin lisää kaipaavalla on helppoa ja
suhteellisen halpaakin pimpata omansa koetelluilla ja niin
radikaaleilla ratkaisuilla kuin
kokee tarpeelliseksi.

Kunhan laitteesta ei katoa sen maineen perustan yksi
olennainen elementti, tapa jolla se tuottaa
tehonsa, miten sitä voi käytännön tasolla
vielä parantaa?

No juuri siten, kun nyt on tehty....
Ellei.... Siis nimenomaan ellei...? 6
 
En erottaisi edellisestä mallista, ellei joku sanoisi...
0208-suzuki-haybusa-3-1024x683.jpg

Onhan tuossa paljonkin erilaista. Toki ehkä auttaa se, että mulla oli tuo gen 2.

Nyt kun vertaillut noita gen 2 ja gen 3 niin en enää ihmettele sitä kakkosen valaankyrväksi haukkumista, tuo kolmonen on upea vehje varsinkin tolla värillä.
 
Viimeksi muokattu:
Muutamat renderöinnit netistä kopsattuna. Kylkikiduksen ritilän maalaus korin väriin tekee omaan silmään vähän tasapainoisemman lopputuloksen

147691884_5303737749651168_5953710559268620294_n.jpg
147817919_5303737879651155_1655478900440749535_n.jpg
147987042_5303737996317810_8988601192940805202_n.jpg
147673408_5303738156317794_1327381343749372213_n.jpg
 
En erottaisi edellisestä mallista, ellei joku sanoisi...
0208-suzuki-haybusa-3-1024x683.jpg

AHA! :O.

Ei sekään sitten lyö suoraan otsaan, että ensivilkaisu väläyttää jollain sairaalla tavalla
mieleen Jammun TMAX 500:n kuskilla jalkoineen :no:.

Ai kui ?

No tuo avattu "sivukate" viettää vittumaisesti ensivaikutelman scobaosastolle.

Ei auta, että todellisuudet ovat toki varsin kaukana toisistaan, mutta "ensivaikutelma"...... se FLASH !

Kyljen avaamisella on varmasti monellakin tapaa hyvät toiminnalliset perusteensa, mutta se onkin
toinen juttu.
 
Tuomas Rajala kirjoittaa jotakuinkin kaiken sen mitä minäkin ajattelen.
Suzukilla oli mahdollisuus nousta takaisin "huipulle" mutta se jätti tilaisuuden käyttämättä. Nyt se ei ole enään edes yksi muiden joukossa vaan se on siellä häntäpäässä... siis oikeesti! Kaikki omat uudet hienot keksinnöt / innovaatiot puuttuu.
 
Back
Ylös