Hayabusa matka-ajossa?

Minun Gen2 Busassa bensamittari oli sellainen, että täydestä puoleen tankkiin mittarin neula vajoaa todella hitaasti ja puolesta tankista tyhjään neula vajoaa hyvin nopeasti. Eli mittari ei näyttänyt jäljellä olevaa bensamäärää mitenkään lineaarisesti. Täydestä puoleen tankkiin matkaa kertyi n. 300km.

Tällainen on kyllä hyvinkin tavallista monessa muussakin moottoripyörässä.

OHO ! mun pitää noilla kilsoilla tankata jo 14 - 17 litraa ja keltanen valokin palanut jo kauan :grin:

Oma kokemus vuosilta -08/09 gen 2.
Hyvin ajaa matkaa mutta taajamissa pyörimiseen parempiakin vehkeitä. Nopeilla siiirtymillä näyttää parhaat puolensa kun moottoritienopeuksilla tuuli sopivasti keventää käsille tulevaa rasitusta.
Penkistä riippumatta mulla aina persus puutuu pidemmillä siirtymillä ja tykkään hieman vaihtaa ajoasentoa jos vaan mahdollista. Busassa se ei ainakaan minulle onnistunut. Tuommoiset tonnin päiväsiirtymät minulle ihan utopiaa mutta jos sen viissataa pääsee niin voi olla tyytyväinen.
Näiden laitteiden hankkiminen on aina jonkinlainen kompromissi jos ei mahdollista pitää tallissa useampaa eri moottoripyörää, ja itsellä sen oikean etsiminen on kestänyt 30 vuotta eikä täydellistä ole löytynyt :D

Täällä myös Gen2 (MY09) kokemusta. Luinen hanurini puutui vakiopenkillä jo 100 km jälkeen, geeli-istuin auttoi jonkin verran. Lisäläski persaukseen ois varmaan toiminut paremmin. Maantienopeuksissa ajoviima jaksoi kannatella sen verran, että kädet kestivät hieman pidemmänkin etapin. Muutaman kerran tuli ajettua noin 500 km päiväetappeja, eikä loppumatka ollut enää mitään herkkua.

Moottori on mielestäni Busan paras puoli. Väkevä vääntö laajalla kierrosalueella. Eikä mitään tutinoita, kuten nykyisessä SDK GT:ssä.

Itse kaipaisin omaan Gen1:een hieman muutosta ajoasentoon, mistäs porukka on tilannut HeliBarseja? Jos jollakin on jäänyt ylimääräiseksi niin saa tarjota.

Tilasin Helibarsit suoraan valmistajalta:
https://www.helibars.com/suzuki/suzuki-gsx1300r-hayabusa/

Ebaysta voi tietty katsella löytyykö noita parempaan hintaan joltain toiselta kauppiaalta. Kiinalaisiin halpiskopioihin en sotkeentuisi, kun melko kriittisestä osasta on kyse.

Taitaa tosiaan mennä suoraan valmistajalta ostettavaksi, ei juurikaan euroopassa löydy jälleenmyyjiä. Saahan ne sieltäkin vaikka tulevat rapakon takaa, ainakin ensi ajokauteen mennessä :D

Mulla oli busassa BlackPath merkkiset helibarsin kopiot. Oli hyvä laatuiset ja sopuhintaiset. Toimituskin oli muistaakseni melko nopia.

motoluxe.eu sivustolta tuli parissa päivässä toimitus. Aidot Helibarsit siis, toimitus nopeampaa kuin olisi tarvinnut.
parikybää oli brexit tai jotain lisää:thumbup:

Back