• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Hayabusaa hankkimassa!

Hieman noita vuosimalli eroja pari kuukautta sitten itsekkin haeskelin. Vuosimalleissa -99 ja 00? bensapumppu tankin ulkopuolella ja näissä malleissa ollut sen kanssa jotain ongelmia. Takahäkki muuttui teräksiseen -01 alkaen. Vanhemissa on alumiininen eikä se aina ole kestänyt matkustajan ja laukkujen painoa. Elikäs häkki on murtunut siitä matkustajan jalkatappien kohdilta. Aluksi busissa oli myös nokkaketjunkiristimen kanssa ongelmia. Muutamia moottoreita hajosi. Suzuki järjesti recall:in ja kiristimet vaihdettiin öljynpaineella toimiviin? Paremmin toimiva kiristin -01 malleista alkaen. Tämmöisiä muistan lueskelleeni.

Kiitos tiedoista, en itsekkään löytänyt muuta kuin tuon besapumpun, takahäkkejä ei ilmeisesti montaa ole hajonnut..mutta parannettu kuitenkin!
Hitto vaan kun on niin malttamaton, tai sitten se on vaan tää kummallinen olo kun ei ole pyörää...??

Ensi kesäksi, kun vihdoinkin kaiken vaahtoamisen jälkeen olen hankkimassa sopivaa pyörää...plää plää kliks...sopivan urheilullisia
off topic, mutta kysyn kuitenkin; mihin sinä tarvit urheilullista pyörää?
Vielä enemmän off topicina ja vieläpä sivullisena vastaan: Mutterille tai vastaavalle kaffittelukäynnille kuten suurimmalle osalle muitakin kyykkykuskeja
tounge.gif

Ensi kesäksi, kun vihdoinkin kaiken vaahtoamisen jälkeen olen hankkimassa sopivaa pyörää...plää plää kliks...sopivan urheilullisia
Vielä enemmän off topicina ja vieläpä sivullisena vastaan: Mutterille tai vastaavalle kaffittelukäynnille kuten suurimmalle osalle muitakin kyykkykuskeja
tounge.gif
Kuten myös offtopic: Customit tai muut jalat edellä ajettavat homovessatko sitten sopivat paremmin sinne mutterilla/kaupungissa kruisailuun?

tounge.gif
Kommentti
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
tounge.gif
tounge.gif

Otsikkoon liittyen:
itse Busalla nyt tämän kesän nautiskelleena, voin todeta, että pyörässä on kaikki tarvittava ja mitään en jättäisi pois. No, tuo nypyttäminen tietysti, mutta poijjaat näytti tietävän miten sen saa pois niin sitten se suttaantuu.

Itse olen rauhallinen kuski, mutta kyllä Bussi saa vanhankin miehen syttymään. Ominaisuudet kun ei näytä loppuvan sitten millään. Alla on vakio Busa kaiken kaikkiaan, mutta siitä huolimatta meikäläiselle ihan riittävästi.

Ulkonäöstä on monenlaista mielipidettä, mutta kyllä omia (likinäköisiä) silmiä muotoilu hivelee.

Itse kun olen miltei sataysikymppinen, niin tila riittää mainiosti. Jos ja näköjään kun ajoasentoa saa fiksattua hieman pystymmäksi, niin lähes täydellisyydestä Busan kohdalla puhutaan..

Ken empii Busan ostoa:
älä mieti, vaan hanki  
sport05.gif

Nyt on sitten Saksassa, kaverin tallissa odottamassa -00 mallin Busa!!
Päivät kuluu vaan niiiiiin hitaaaasti, lento 29.6 ja sitten...
Johan sitä olikin 3 viikkoa ilman pyörää, mutta oli XJR:kin hyvä peli.
Mutta aikansa kutakin, nyt on Busan aika...

No löytyy busasta muutama juttu, joka voisi olla paremminkin

- jarrut voisivat olla napakammat / tunnokkaammat
- vaihdevivun liike on aika pitkä ja vaatii määrätietoista vaihtamista. Muuten menee suht helposti välivapaalle

Mutta edelleen, hieno pyörä enkä vaihtaisi sitä mihinkään
cool.gif
Teräspunosletkut ja sintteripalat korvaavat tuon heikkouden suht pienellä investoinnilla. Tuntuma ja teho on aivan eriluokkaa.

Sama setti tekee tietty kyseisen vaikutuksen monessa muussakin pyörässä riippumatta lähtökohdasta...
wink.gif

Yhtään välivapaata en vielä ole löytänyt, tosin edellinen pyörä oli kawa jossa sai potkia vaihdepoljinta...
biggrin.gif

Kyllä niillä bussin jarruilla pärjää, nou hätä
wink.gif
Mukava pyörä kaiken kaikkiaan, vähän vanhahtava, mut ei haittaa ainakaan minua.

Matkapyöränä bussi on aivan mahtava! 2-päällä ei edes huomaa extra massaa
cool.gif

Kattelin tos sit korpiahon uuden busan myyntiä ni se myy ylivuotista (05) alle 15 tuhatta ekua ku taas ee- speed myy 06 mallia alle 15 tuhatta!
baaa.gif

No löytyy busasta muutama juttu, joka voisi olla paremminkin

- jarrut voisivat olla napakammat / tunnokkaammat
- vaihdevivun liike on aika pitkä ja vaatii määrätietoista vaihtamista. Muuten menee suht helposti välivapaalle

Mutta edelleen, hieno pyörä enkä vaihtaisi sitä mihinkään
cool.gif
Kuten todettu teräspunosletkut tekevät jarrut jo paljon paremmiksi ja jos ei riitä niin sintteripalat kehiin.

Vaihdepolkimen liikerataa pystyy säätämään mieleisekseen helposti kiksin pituutta säätämällä ja jos ei säätövarat riitä, niin pidempää/lyhyempää kehiin. Polkimen kulmaa pystyy myös säätämään, joten ei muuta kuin avaimet käteen ja poljin kohdalleen!

thumbs-up.gif
idea3.gif

Back