HD rookielle?

ps: Mihis se lasi kiinnittyy? Stongaan vai etuputkiin? Meinaan voisin ostaa pois kuleksimasta jos sopii SuperGlideen, Nimim 17tkm kylmää kyytiä tänä kesänä...  
biggrin.gif
Fättärin pikakiinnitettävä pleksi ei taida sulle käydä. Kiinnittyy samoihin pultteihin kuin millä "lehmänpää" (lampun ympäristön pellit) ja mahd. lisävaloteline ovat kiinni...

Ei varmaankaan ole niin öljyläikistä kiinni. Luulen että liittyy jotenkin kaverini ikään, on kolme vuotta Bemaristi minua nuorempi, mutta huonompi kuntoinen !

BMW = sylinterit lerppuu jo vaakassa  
sad_orig.gif

HD =  sylinterit miehekkäässä kulmassa ylöspäin  
buttrock.gif

ja kun Bemun pitäisi ainakin autoissa olla se, sen puuttuvan pituuden jatke, sopineeko mopoihinkin ?

Hassua huomata tuo joidenkin (siis vähemmistön) muilla merkeillä ajavien tai kokonaan ajamattomien suhtautuminen HD:hen, mikähän siinä oikein on se mikä saa niin kovasti pomppaamaan. Ei kait sillä ole mitään väliä millä merkillä tai varusteilla ajaa, kunhan itsellä on hauskaa. Itse ainakin tienpäällä ollessa olen huomannut että millä tahansa merkillä tuntuu ihmisillä hauskaa piisaavan.

Aiheeseen liittyen, 883 on hyvä pyörä pidempäänkin matkaantekoon, rautapersekin sujuu heittämällä, mutta katteettomuus ja tehopaino-suhde ja tietty turhista lisämukavuuksista karsittu meininki ei ehkä tyydytä niitä joille ne ovat ratkaisevia.

Toki HD pitää hintansa hyvin, mutta tuon "ensiharrikan" hinnalla toki saa monia ominaisuuksiltaan parempiakin pyöriä. Dynat ja Softailit näyttävät sitten allkirjoittaneenkin silmään oikeilta pyöriltä aivan eri tavalla

Vähän mä repesin tuolle sun jutulles  
biggrin.gif

Mies ajaa jollain kavasakilla ja sportti ei näytä omaan silmään oikealta pyörältä? Miltä toi sun oma kavasaki sitten sun mielestä näyttää?

Sorry, ei ole tarkoitus ilkeillä, huvittaa vain toi sun kirjoitus...
Joo meinas tukehtua nauruun. Minulla on Nightster joka kuuluu Sportster perheeseen ja jos joku jolla on joku ysiysi ompelukone arvostelee Sportsteria ettei näytä kunnon pyörältä niin nykyään aika halvalla saa hankittua silmälasit. Näkee sen oman "helmen" kenties uusin silmin. Scootteri se sinun pyörä on verrattuna Sportsteriin. Ei millään pahalla.

Tossa yx linkki: http://www.favoptic.com/

Vaimo istahti uuden HD Sporster 883 Low päälle eikä taida paluuta olla. Lyhyelle (150cm sulka hatussa) ei kovin paljoa valinnanvaraa ensipyöräksi ole. 1200:nen oli liian iso jo siirrellä, toi pikku Low pyörii sitten taas helposti paikallaankin. Tehoa ilmeisesti saa myöhemmin lisää aika helposti jos/kun alkaa nälkä kasvamaan, runko on just passelin kokoinen ja ulkonäkö miellytti rouvan silmää. Eikä ainakaan haitannut että merkki on HD.
Korttia ajamaan joutuu rouva lähtemään  
062802moto_prv.gif

Vaimo istahti uuden HD Sporster 883 Low päälle eikä taida paluuta olla. Lyhyelle (150cm sulka hatussa) ei kovin paljoa valinnanvaraa ensipyöräksi ole. 1200:nen oli liian iso jo siirrellä, toi pikku Low pyörii sitten taas helposti paikallaankin. Tehoa ilmeisesti saa myöhemmin lisää aika helposti jos/kun alkaa nälkä kasvamaan, runko on just passelin kokoinen ja ulkonäkö miellytti rouvan silmää. Eikä ainakaan haitannut että merkki on HD.
062802moto_prv.gif
Miksi 1200 spåra on liian iso siirrellä kui 883 ?
Nehän on periaatteessa samanlaisia ja molemmista on Low malli.

062802moto_prv.gif
Miksi 1200 spåra on liian iso siirrellä kui 883 ?
Nehän on periaatteessa samanlaisia ja molemmista on Low malli.
Vähän tuota itsekin ihmettelen. Mutta toisaalta vaikka painossa ei ole kuin kaks kiloa tehtaan tietojen mukaan eroa pikku Low:n hyväksi, niin istuinkorkeudessa on kolmisen senttiä eroa, pikku Lown eduksi. Saattavat olla just ne ratkasevat sentit. Monesti ajoasento ja miten se kullekin passaa on kovasti pienistä asioista kiinni.

Totesin juur kun kylmätyyppäsin Electra Standardin, että vaikka sekin on helvetin matala pyörä specsien mukaan, niin mulla oli vaikeuksia saada jalat molemmin puolin kunnolla maahan. Raskaassa pyörässä kuitenkin aika tärkeä asia mielestäni. Johtui siitä että tuossa on aika leveä satula.

Toki HD pitää hintansa hyvin, mutta tuon "ensiharrikan" hinnalla toki saa monia ominaisuuksiltaan parempiakin pyöriä. Dynat ja Softailit näyttävät sitten allkirjoittaneenkin silmään oikeilta pyöriltä aivan eri tavalla

Vähän mä repesin tuolle sun jutulles  
biggrin.gif

Mies ajaa jollain kavasakilla ja sportti ei näytä omaan silmään oikealta pyörältä? Miltä toi sun oma kavasaki sitten sun mielestä näyttää?

Sorry, ei ole tarkoitus ilkeillä, huvittaa vain toi sun kirjoitus...
Joo meinas tukehtua nauruun. Minulla on Nightster joka kuuluu Sportster perheeseen ja jos joku jolla on joku ysiysi ompelukone arvostelee Sportsteria ettei näytä kunnon pyörältä niin nykyään aika halvalla saa hankittua silmälasit. Näkee sen oman "helmen" kenties uusin silmin. Scootteri se sinun pyörä on verrattuna Sportsteriin. Ei millään pahalla.

Tossa yx linkki: http://www.favoptic.com/
No mutta, onpas jotkut spora-hemmot kovin herkkänahkasia, jos heidän mopojaan joku erehtyy sanomaan rumiksi. Voi voi, kun tulee paha mieli
smile_org.gif
Ja heti pitää lähtee "sun mopo on vieläkin rumempi ja ainakin hitaampi - hiekkalaatikkokinalinjalle"

Mulle on ihan sama mitä mieltä muut on pyörästäni. Itselleni olen sen ostanut ja olen siihen tyytyväinen. On se sitten HD, joku japanilainen tai saksan kulkija, tärkeintä kai on että se miellyttää sen omistajaa... Osta se mikä hyvältä tuntuu ja saa naaman onnelliseeen virneeseen. Kai se harrikka käy ekaks mopoks siinä kuin mikä tahansa muukin.

Ps. On noi sporat kyllä oikeesti hieman sellasia ylisuuria solifer -mopoja. Kapeita ja muutenki pikkusen hölmön näkösiä... (sorry, oli ihan pakko
biggrin.gif
)

Pikkuspora oli ensimmäisiä ajamiani "isoja" pyöriä ja kyllä se hyvin totteli tällaista 60 kilosta vinkuheinää. Mielestäni todella helppo käsitellä painoonsa nähden ja moottori ei yllätä missään vaiheessa. Eikä ollut tylsää sinä päivänä, kun tuota tuli kokeiltua ja kilometrejäkin kertyi kuitenkin nelisen sataa. 2 asiaa häiritsi, tosin tottumiskysymyksiä, eli vilkunkatkaisijat ja kierroslukumittarin puute. Oli hieman hakemista vaihteiden kanssa, kun ei ollut vielä tottunut mittarin puutteeseen ja ei oikein vielä osannut korvakuulolta arvioida kierroksia, joten pari kertaa meinasi sammahtaa kone ja muutaman kerran kävi rajottajalla, mutta noihin tottuu. Niin hyvä alottelijapyörä siis mielestäni.

miksi harrikan pitäisi olla "iso".. verrataan vanhempiin britteihin, triumphin bonneville (se aito asia), tai BSA:n gold star -on sportsteriinkin verrattuna pieni, kapea, lyhyt, kevyt, kulkee kovaa jne..

en tajua...
lookaround_orig.gif

Kyllä sportti kiinnostaa ainakin mua kovasti... Varsinkin samanmoinen rakennelma joka tuossa taannoin esiteltiin mainiossa BSH-lehdessä. Pyörä oli rakennettu flat-track tyyppiseksi käyttämättä kuitenkaan Storzin palikoita. Todella räyhä ilmestys oli tuo. Runkona flat-track-kilpurin kromi-molybdeeni runko. Samoin swingi.Tekniikka -92 Sportsterin. Keula Buell M2:sta. Tehoa pyörässä noin 100takapyörällä ja pyörän paino ajokunnossa 181kg... Nam! Okei, eihän se nykykyykkyihin verrattuna mitään ole, mutta tahtois rakentaa samanmoisen laitteen hauskanpitovehkeeksi! Taitaa vaan jo esmes C&J:n rungot olla aika tyyriitä meikäläisen palkoille...
tounge.gif

Back