• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

HD Sportsteri?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Marlin
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kannattaa vaihtaa koko sytkä, eikä pelkkää boxia.
Saa enemmän säätömahdollisuuksia. Esim. säädettävä ennakko, kierrosrajoitin, pyttyjen tasapaino ym.
Jos myöhemmin tekee mieli virauttaa lisää, niin helposti säätämällä kohdalleen.
idea3.gif
 
[Eikös se sanonta kuulunut seuraavasti: 95% of all Harleys are still on the road..and remaining 5% made it home.
wink.gif
biggrin.gif
062802moto_prv.gif
En voinut vastustaa kiusausta Pete...siis suomentaa....
kaikista valmistetuista Harrikoista on tien päällä vielä 95%, loput viisi % ovat päässeet kotiin asti...;)
Mut ei toi Sporsteri voi kovin korkea olla.Työkaverillakin sellainen ja mies on todella lyhyt, 155 cm.Tosin ei se ihan sitä pyöräänsä hallitsekaan...
Enpäs ole koskaan kokeillut istahtaa satulaan, pitäisi varmaan joskus kokeilla...
 
No ei ole kokemuksia 883:sta mutta 2 kesää 1200 ajaneena voin sanoa että kannattaa kyllä laittaa suoraan 1200 eikä ensin 883:sta ja sitten suurentaa siitä konetta vaikkakin se ei ole järin kallis operaatio.

Muuten ajettavuudeltaan sporat ovat aika oivallisia myös mutkaisemmallakin tiellä.

Ja vielä tuosta "värähtelystä" sen verran että mikä moottoripyörä se sellainen on joka ei värähtele ja pompi tyhjäkäynnillä kuin hervoton.
mad.gif
 
89 - sporsteri 1200 ittellä, elikäs nelivaihteinen loota, ketjuveto, huono ( ? ) kytkin, ja magneettilinko-laturi...siinä ne miinukset verrattuna vuoden -91 ja uudemmat vastaavat! jos ruvetaan laskeen sporaa takapäästä (hihnavetoset enimmälti) niin kannattaa ottaa huomioon se, että "liian" matalat takaiskarit asentaessa se vähänenki jousto aiheuttaa sen hihnan ja öljytankin välisen kohtaamisen, ja pitemmälti tollasta kanssakäymistä seuraa joko vuoto tai katkeeminen!

ja noi vanhemmat on vähän sellasia, että jos käytetyn ostat niin varaudu siihen että kaikki ei mee niinku elokuvissa! itsellä teetti viikon verran iltatöitä ton separaattorin kanssa ennenku sillä pääs ajamaan muutenkin ku kojarit!

jos nelivaihteista sporttia hommaamassa, niin kannattaa tarkistaa sen lataus...pitäs antaa 13 - 15V ja 2000-3000rpm. kierroksilla!Tai, laturin ja säätimen välinen liitin auki, ja siitä mittarille lukemat. tosta pitäis antaa sen 60V, edellyttäen että se laturi on kunnossa!jos ei anna sitä 60V:a, lähtisin säädintä katteleen et vieläkö hengissä! virtakaapelit oli ittellä syy, miksei ladannu. yks pikku liitin oli tärissy poikki, ja sähkö ei hyppää!! nyt toimii! ja sama se mistä sä maan otat siihen mittariin, kone on rungossa pultein kiinni! siks mä sitä suosittelen että tarkistaa kaupanteon hetkellä sen laturin! uusi laturi meinaan maksaa talviauton verran!
biggrin.gif
viimesimmät sportit, tai härräkät yleensä, on jo niin haitekkiä ja toimii niinku muutkin merkit! jos jollain on joskus pannu tms. poikinu tienpäällä, ja joku muulla merkillä ajava näkee niin sit on kaikki härräkät paskoja! uudet ja vanhat!



uusista sporteista minä en mittään tiijä!
withstupid.gif
 
Ostin ensiharrikaks ton Sporster 883 customin. No mulla on kulkupelit erikseen joten HD jää fiilistelypyöräks. Ajanut en oo vielä metriäkään mutta huomenna on tarkoitus mennä vetään siivu sitten sen kokee.
sport05.gif
 
Ostin ensiharrikaks ton Sporster 883 customin. No mulla on kulkupelit erikseen joten HD jää fiilistelypyöräks. Ajanut en oo vielä metriäkään mutta huomenna on tarkoitus mennä vetään siivu sitten sen kokee.  
sport05.gif
No kävitkös kokeilemassa vai haittasiko lumisade?
Heh silloin jäi lumisateen takia väliin.  
smile_org.gif
 Eilen giksulla lenkki mutta tänään puolenpäivän aikaan HD :llä motarille ottaan ko pyörästä ensifiilikset.  
tounge.gif


Vähän toistasataa kilometriä tuli pyöriteltyä. Hlvetin maukas pyörä.
sport05.gif
 
Miten onnistuu sporalla pidemmät siirtymät, jos on pituutta 185? Onko näky kuin monkeyllä ajelisi?
 
Miten onnistuu sporalla pidemmät siirtymät, jos on pituutta 185? Onko näky kuin monkeyllä ajelisi?

Itsellä oli tuollainen 92-mallin sporty hetken aikaa viime kesänä omistuksessa.

Pyörään oli vaihdettu leveä keula, siirtosarjaa, perää laskettu, drag-bar stongaa yms. kilkettä ja sillä ainakin tällainen 1,9m / 0,12 tn pystyi ihan hyvin ajelemaan.

Ei se mitenkään tyhmältä näyttänyt. Tosin vakiotapeilla ja "kirkonpenkki" -mallin ajoasennolla tuota mainitsemaasi sirkusapina-efektiä saattaa esiintyä...Eli pitkälle pojalle ainakin siirtosarjaa kehiin!
sport05.gif
 
Pakko kommentoida tähän, kun tuo wanha viestini on taas noussut esiin. Vaihdoin Viragon silloin 650 Drag Stariin, johon olin erittäin tyytyväinen pitkään - kunnes kasvoin siitä ulos. Sitten tuli Kawa Mean Streak 1500, kaunis mopotin, käsittelyltään hieman kuin Zetor ja kaupunki ajossa oli vaihdettava yhtenään....sitten päädyin viimein HD Softailiin joka tottelee kuin unelma  
biggrin.gif
biggrin.gif

..tosin Kawan jälkeen ymmärsin nopeasti sanonnan "HD pysähtyy seinään", siis ei kuin seinään...jarrut ovat aika olemattomat tehokkaisiin Kawan jarruihin, mutta pärinä pelottaa varmaan muut ajoissa pois alta. Ennakoivan ajon tärkeys nousi toppiin. En kadu kyllä pätkääkään - aina on suu korvissa kun mopo käynnistyy (kun se käynnistyy..)
wink.gif
 
Miten onnistuu sporalla pidemmät siirtymät, jos on pituutta 185? Onko näky kuin monkeyllä ajelisi?
Itsellä 186 pituutta ja custom-versio eli jalkatapit edessä, satula ja stonga on vakio. Pidempi siirtyminen onnistuu, pisin päivämatka on 1200 km ajoa saman päivänvalon aikana eikä mikään paikka ollut mainittavasti kipeänä. Taukoja tietty tarpeeksi välillä. Ulkonäöstä en osaa sanoa kun ei ole kuvia otettu ajosta.
 
Back
Ylös