Heiluva etujarrulevy?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anttari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

anttari

New member
Elikkäs heiluu toinen jarrulevy kun nytkyttelee,vaikutti alkuun löysältä ohjauslaakerilta,mutta paljastui hemppuvaks jarrulevyks.Onkos muilla ollu vastaavaa?Kuinka vaarallista se on?Ihan kuin ois kulunut ne kiinnitysniittien reiät.Mites korjaus,eikai tartte uusia levyjä
confused_orig.gif
 
Onkos ne kelluvat levyt? Silloin niiden kuulukin heilua vähän kiinnitysniiteissään.
smile_org.gif
Ideana on kai se, että eivät ala vääntyilemään kuumetessaan kun kiinnityksissä on vähän välystä.
 
On siinä kelluvat levyt edessä, niinkuin ton ikäisissä sporttipyörissä on melkeinpä poikkeuksetta.
 
Eli jos toinen levy ei heilu, tarvii herkistystä. Niissä on yleensä parin millin välys
 
Mitäs jos hiljaisessa vauhdissa tiukemmin jarruttaessa kuuluu pieni kolahdus sieltä jarrulevyjen suunnasta? Kuuluuko se kelluvien jarrulevyjen ominaisuuksiin vai onko jokin muu poskellaan? Sitä kolahdusta ei kuulunut kuin parilla kerralla. Kyseessä -04 ZX9R.
nixweiss.gif
 
Mitäs jos hiljaisessa vauhdissa tiukemmin jarruttaessa kuuluu pieni kolahdus sieltä jarrulevyjen suunnasta? Kuuluuko se kelluvien jarrulevyjen ominaisuuksiin vai onko jokin muu poskellaan? Sitä kolahdusta ei kuulunut kuin parilla kerralla. Kyseessä -04 ZX9R.
nixweiss.gif
taitaa ne jarrusatulat kolahella-.. kuuluu ominaisuuksiin...
 
smile_org.gif
Mulla ei levyt heilunut, seurasi jonkinlaista ravistusta ja välillä tuntu et palat olis loppu kun kirskui
confused_orig.gif
mutta pultin ja mutterin kans sain niitit pyörimään ja siihen loppui ravistukset
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
sport05.gif
 
wink.gif
otat sen niitin läpi menevä pultin käteen ja työnnät sen läpi niitin, sitten kierrät mutterin ja kiristät sen niittiin, sen jälkeen annat räikän pyöriä ja sen mukana pitäisi myös niitinkin pyöriä  
cool.gif
kävin kaikki niitit tuolla konstilla läpi ja tuli hyvä.  
thumbs-up.gif
muista poistaa sit ne pulterit ja mutterit  
033102bebe_1_prv.gif
 
biggrin.gif
 
tosta kolahtelusta olisin vielä kysellyt lisää. eli kun pyörällä jarruttaa ekan kerran huilauksen jälkeen, kuuluu etupäästä kolahdus tai pikemminkin kova napsahdus. sitten sen jälkeen, kun jarruttaa, niin ei välttämättä napsahtele joka kerta. ja vielä kun nylkytän pyörää paikallaan ees taas etujarru kiinni, niin saattaa kuulua napsahdus edestä.
nixweiss.gif

pitääkö jarrulevyissä olevien niittien pyöriä? onkohan vika siinä, että yhden niitin väliin pääsi hippasen liimaa, kun liimasin sigman magneetin sen viereen?
baaa.gif
tarttis varmaan rapsuttaa/lämmittää se liima pois sieltä?
smile_org.gif
 
Saatan olla väärässä, mutta voiskohan olla niin, että ne levyt pääsevät liikkumaan kun levy on ihan kuuma. Kylmänä omissa kikottimissa on levyt tiukasti paikallaan. Radalla huomasin että kawan ravistelut loppui muutaman kierroksen jälkeen kun jarrut lämpenivät kunnolla.
 
tiukasti ne ovatkin paikoillaan kylmänä. en osaa vielä sanoa pakkuuko etupää, kun jarrut ovat lämminneet, koska tänään menee vasta vakuutukseen ja eka kausi kawalla edessä. yksi ratkaisu voisi olla se, että levyt hakeutuvat kohdalleen ekan jarrutuksen yhteydessä (kelluvat kun ovat ) ja siksi tämä ääniefekti? toivottavasti ei mitään vakavaa ainakaan..
 
Saatan olla väärässä, mutta voiskohan olla niin, että ne levyt pääsevät liikkumaan kun levy on ihan kuuma. Kylmänä omissa kikottimissa on levyt tiukasti paikallaan. Radalla huomasin että kawan ravistelut loppui muutaman kierroksen jälkeen kun jarrut lämpenivät kunnolla.
smile_org.gif
Tuo voi pitää kyllä paikkansa, mulla loppui ravistukset ja palojen vinkumiset kun veivailin niittejä, alkuun osa niiteistä oli pirun tiukkoja mut kierros pari niin sitten pyörikin jo kohtuu voimalla.
biggrin.gif
Kiitos timo tasakaasulle
bowdown.gif
kun jo harkitsin levyjen ostoakin
crazy.gif
 
Back
Ylös