Heinola - Kalkkinen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PELIKANI
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

PELIKANI

New member
Aivan loistava pätkä, on mäkeä ja mutkaa yhteensä noin
kymmenisen kilometriä, Kyllä täytyy laskea suomen parhaisiin
pikataipaleisiin.

Suosottelen jokaiselle joka mutkapätkistä tykkää.

Miinuksena täytyy sanoa sorapätkä loppumatkasta jos menee tien loppuun Asikkala - Sysmä tielle

Tässä vähän videota reitiltä.

Olkaapa hyvä.

Ei muuta kun
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Jos tuolla päin enempi pyörit, niin millainen tuo Pääsinniemen tie vähän tuosta pohjoisemmassa on?

Pitääkin ajella tuo sun mainitsema pätkä, tässä on tylsistynyt jo kaikkiin tavanomaisiin Tampere-Mikkeli reitteihin (tulee vierailtua aika usein Mikkelissä nääs..).

En ole sielläpäin ajellut, Tuonkin tien ajoin ekaa kertaa lävitse.

Eiköhän siellä ole hyviä reittejä muitakin, onhan se sitä harjualuetta.

Siitä etelään Pulkkilanharju on sitten suoraa, kaunista katseltavaa

Joo, hyvä pätkä on tuo Marjoniementie ajella.
Tonne laitettiin viime kesänä uusi asfaltti ja tuolla pätkällähän on 80km/h nopeusrajoitus jolloin se on melkoisen mukava vetää moottoripyörälläkin.
Itse tullut jonkun verran ajeltua tuolla pätkällä. Siitä jos jatkaa kalkkisiin ja pulkkilanharjulle, niin tulee tosiaan se noin 8-9km. hiekkapätkä, joka ei sitten katupyörälle olekaan enää niin mukavaa ajeltavaa.

Miten siellä toi sepeli on ollut tänä vuonna. Viime vuonna oli runsaastikin sepeliä mutkissa. Ei se hiekkatien pätäkä kovin paha ole siinä jatkossa.

Jos tuolla päin enempi pyörit, niin millainen tuo Pääsinniemen tie vähän tuosta pohjoisemmassa on?

Pitääkin ajella tuo sun mainitsema pätkä, tässä on tylsistynyt jo kaikkiin tavanomaisiin Tampere-Mikkeli reitteihin (tulee vierailtua aika usein Mikkelissä nääs..).
Pääsinniementie on kyllä melkoisen kapea, eikä pinnoitekaan ole kummoisessa kunnossa. Jäänyt itseltä ainakin toistaiseksi kokeilematta moottoripyörällä.

Pääsinniementie on kyllä melkoisen kapea, eikä pinnoitekaan ole kummoisessa kunnossa. Jäänyt itseltä ainakin toistaiseksi kokeilematta moottoripyörällä.
Tossa seudulla on tosiaan aavistuksen pohjoisempana muistaakseni kalkkistentien (3132) ja jyväskylän tien (4) välillä mielenkiintoinen mutkapätkä minkä kaltaista en ollutkaan aikaisemmin ajanut. Se oli yksi kaistainen kestopäällystetty pätkä eli vähän niinkuin kärrypolku asfaltilla
smile_org.gif
Liekö olla juurikin tuo viittaamasi pätkä...

Päivällä tuota ei voi oikein ajaa kun siinnä ei oo paikoin mitään näkyvyyttä eli jos joku tulee vastaan ei oo mitään tehtävissä, mutta kesäyönä tuo toimii koska autoilla on oletettavasti valot päällä. Siltikin tosi riskaapeli pätkä koska tie on paikoin todella kapea ja huono näkysyys, joten elukat sun muut tulee silmille varoittamatta. Joka tapauksessa, kun unohtaa aivot narikkaan niin siinnä pääsee kuitenkin kovaa kyytiä
ghostface.gif
En tietenkää suosittelee kenellekkään, kun se tuntuu jännältä moisella kapealla pätkällä
wink.gif

Tämä juuri kyseinen tienpätkä. Jokainen voi tietysti hakea rajojaan kuten haluaa, itsellä kyllä jää mp:llä ajamatta, tosin mukavasti oikaisi matkalla mökille mutta itsesuojeluvaisto pakottaa kiertämään sysmä-nuoramoinen tien kautta  
062802moto_prv.gif

^ on juurikin tuo Pääsinniementie. Erittäin hyvä alustantestauspätkä.
062802moto_prv.gif

Hola!

Millä puimurilla Sä vedit kun äänet oli...?

Pätkä on tosiaan HYVÄ! Valitettavaa taas on, että loppupäässä on n. 10km hiekkaa.

Kun torstaiks lupaillaan noinkin hyvää säätä (lähes +20 astetta, joka tippuu varmasti vielä parhaimmillaan +15 asteesen), niin vois käydä testaamassa tämmösen reitin. Muut lähialueen mutkapätkät onkin jo pääsääntöisesti koluttu läpi useaan otteeseen.

Hola!

Millä puimurilla Sä vedit kun äänet oli...?

Pätkä on tosiaan HYVÄ! Valitettavaa taas on, että loppupäässä on n. 10km hiekkaa.

Joo. Tää puimuri on VFR, jossa ton surinan tekee jakopää joka on
tunnetusti aika kovaääninen, mutta kyllä siellä välillä kuuluu myös
se Laserin jyhkeä mörinä.

Että on hyva pyörä  
inlove.gif

Jahas.

Hyvä video oli! Missä Sulla oli kiinni se kamera? Ja millainen kamera?

Olen joskus itse fantasioinut, että olisi kiva jos olisi kypäräkamera. Mulla on snadi Sonyn HDTV-kamera, joka nappaa muistikortille (8Gb, sallii aika lailla tärinääkin). Pitäisi keksiä sille joku kiinnitysväline kypärään.

Sitte kun se olisi siinä (kypärässä) niin voisi kuvata aina kaikki mielenkiintoiset kohteet päätä kääntelemällä. Noh, voisihan käydä niinkin, että siitä kuvauksesta tulisi ihan sekavaa.

Oletteks asianharrastajat ajaneet: Uudestakylästä kohti porvoota ja sitten kääntyneet n. 20 km jälkeen kohti Kausalaa? On meinaan melkein yhtä hyvä kuin Marjoniementie.

Kato M-ksa!

Sähän olet saman kylän miehiä. En ole koskaan ajanut lenkkiäsi. Ihmettelen kuitenkin, että miksi olit mennessä ja tullessa sinne keksinyt niin mielikuvituksettoman reitin?

Idän tai lännen kautta vähän kiertelemällä olisi saanut siihen vanhaan Heinolantiehen vaihtelua.

Hurjin päällystetty mutkapätkä mitä tiedän. Aikanaan vissii ajettu suurajoissa sorapätkä 70-luvulla. Livenä vielä vaikuttavampi kuin videolla. Ja löytyy pari hyppyriäkin. Autotki vetää aika kovaa siellä, kannattaa varoa ja sepeliä tiellä välillä. On siellä kuulemma paljon sattunutkin..
crazy.gif

Jahas.

Olen joskus itse fantasioinut, että olisi kiva jos olisi kypäräkamera. Mulla on snadi Sonyn HDTV-kamera, joka nappaa muistikortille (8Gb, sallii aika lailla tärinääkin). Pitäisi keksiä sille joku kiinnitysväline kypärään.

Sitte kun se olisi siinä (kypärässä) niin voisi kuvata aina kaikki mielenkiintoiset kohteet päätä kääntelemällä. Noh, voisihan käydä niinkin, että siitä kuvauksesta tulisi ihan sekavaa.

Oletteks asianharrastajat ajaneet: Uudestakylästä kohti porvoota ja sitten kääntyneet n. 20 km jälkeen kohti Kausalaa? On meinaan melkein yhtä hyvä kuin Marjoniementie.
Kamera oli kiinni etulokasuojassa siihen on paketissa hyvät peruskiinnikkeet ( ihan tarra vaan ) ja kameran tyyppi loytyy
TÄÄLTÄ

Muuten hyvä kamera mutta, tukee vain 2 gt muistia (vajaa tunti videota ) ja kauhea patterisyöppö ( laitoin akkupatterit )

Kuva on hieman parempi alkuperäisenä, tiedostokoko on tosin kymmenkertainen.

Löytyy myös versio kypärään kiinnitykselle.

Selailee vaan noita linkin sivuja.

062802moto_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
062802moto_prv.gif

Kato M-ksa!

Sähän olet saman kylän miehiä. En ole koskaan ajanut lenkkiäsi. Ihmettelen kuitenkin, että miksi olit mennessä ja tullessa sinne keksinyt niin mielikuvituksettoman reitin?

Idän tai lännen kautta vähän kiertelemällä olisi saanut siihen vanhaan Heinolantiehen vaihtelua.
Välillä on ihan kiva vedellä tylsää motariakin. Vaihtelu virkistää
thumbs-up.gif
. Tänään lenkille
062802moto_prv.gif

Jahas.

Kamera oli kiinni etulokasuojassa siihen on paketissa hyvät peruskiinnikkeet ( ihan tarra vaan ) ja kameran tyyppi loytyy
TÄÄLTÄ

Muuten hyvä kamera mutta, tukee vain 2 gt muistia (vajaa tunti videota ) ja kauhea patterisyöppö ( laitoin akkupatterit )

062802moto_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
062802moto_prv.gif
Alkoi kiinnostamaan tuo kamera.

Tiedätkö, tukeeko suurempi kortteja?
Voiko liittää ulkoiseen virtalähteeseen?

Hinta vaikuttaa yllättävän kohtuulliselta, verraten kuvanlaatuun..

062802jumpie_prv.gif

Jahas.

TÄÄLTÄ

062802moto_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
062802moto_prv.gif
Alkoi kiinnostamaan tuo kamera.

Tiedätkö, tukeeko suurempi kortteja?
Voiko liittää ulkoiseen virtalähteeseen?

Hinta vaikuttaa yllättävän kohtuulliselta, verraten kuvanlaatuun..

062802jumpie_prv.gif
Ei käsittääkseni tue suurempia korttejakun 2gb, mutta osta 2 korttia ja pari akkupakettia niin kyllä pärjää.

Back