• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

helikopterikypärä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja puruskai
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

puruskai

New member
Moikka,

Osaisiko joku kerto mistä saisi mp-käyttön sopivat "helikopterikypärät" Jossain jenkkisaittien kuvissa olen nähnyt avopotan missä on pallokorvat ja sitten integroitu aurinkovisiiri.. Googletin ja heti tärppäsi 1100 $ (taisi olla oikeisiin helikoptereihin tarkoitettu malli) mutta löytyykö jostain vastaavia edullesimpia mopokäyttöön? Tarkoitus laittaa HD:n Intercomin kuulokkeet ja mikki kiinni, siinä mielessä se kuulosuojaushomma ei olisi pahitteeksi.

Ja edelleen, jos joku on kokeillut käytännössä niin kiinnostaisi tietää miten toimii etenkin melun suhteen.

Löytyiskö tuolta tai tuolta? (eBay)  
idea3.gif

Tuo kohta jossa lukee 0-21 niin kääntyykö se alaspäin, jos kyllä niin eihän sitten enää mitään nää?
omg.gif

Jos ei taas käänny niin miksi se on ton näköinen?
eek.gif

Tuo Osbe / GPA:n Aircraft potta ainakin on TÄYS LELU... Ei kannata ostaa edes kakkospotaksi. Lisäksi on oudon mallinen, että kokeilematta ei missään tapauksessa kannata ostella.  
omg.gif

Oma meni roskikseen suoraan ekan ajon jälkeen, en kehdannu alkaa edes kenellekkään moista paskaa eteenpäin myymään.

Jos tuon tyylistä pottaa haikailee, niin jonkulaista laatua saa ostamalla ROOF V8:n. Ja siis nimenomaan tuon V8 mallin, josta on ne aikaisempien mallien pikkubugit jalostettu pois.

Sit Marushinilla on kanssa tuon tyylinen potta, oikeastaan se on enemmän semmonen tankkimiehistön potan olonen. Siitä en osaa sanoa mitään, kokeilin liikkeessä omaan kuuppaan ja ei sopinu ollenkaan...  
sad_orig.gif

Mulla on ollu pari suvea mattamusta GPA Aircraft leukaosalla, leukaosa ei taida suojata kuin tuulelta ja sateelta, kun on aika joustavaa kumia/muovia, mutta on avopottaa suojaavampi silti.
Itse olen ainakin tykännyt, ilmavampi ja kevyempi kuin umpipotat, avokypärähän se oikeesti on. Aurinkovisiiri erinomainen. Kylmemmillä keleillä buffi ehdoton, malli on aika avoin alhaalta. Helteellä ajellessa toimii hyvin. Kaatosateellakin pysyi naama kuivana, joka oli aika yllätys, vaikkaa saumaa on aika paljon etuosassa. Tuuli humisee tavallista enemmän, ainakin umpikypäriin verrattuna, muttei häiritsevästi maantienopeuksilla. Motarilla +140 vauhdissa tuuli painaa kuonoa ilmavirrasta lähemmäs naamaa. Kuono elää hieman ylös-alas suunnassa, mutta asettuu visiiriä vasten. Kirkas visiiri menee alas isosta nupista, aurinkovisiiri pienestä, molemmat saa ylös isosta nupista. Pelkkää aurinko visiiriä ei saa yksin alas, joten se säilyy puhtaana itsestään. Mun mielestä näppärä, itse visiiriin ei tarvi koskea ollenkaan. Nupin haku aluksi outoa, keskeltä kypärää.
Umpikypärän tuntu, mutta avokypärän edut. Mun mielestä hyvä, olen ajanut paljon huonommillakin. Enpä ole tuon jälkeen umpipotilla ajanutkaan. Antaa pään ratkaista mikä tuntuu hyvältä, toisille sopii, toisille ei.

Kiitos kaikille, etenkin Jim Gooselle. Tuolta ebaysta löytyy paljon oikeita kopteri(tai mitä nimeltään ovatkaan)kypäriä mutta niissä on kiinteätä mikkiä ja kuuloketta, mitkä tuskin sopii HD:n intercomiin edes muutoksin. Ja sitten useimmissa on katossa reikiä, vesi norona selkään... ei kiitos.

Tuo GPA Aircraft vaikuttaa lupaavalta. Onkse miten tiukka korvien kohdalta eli mahtuuko sinne littanat kuulokkeet? Nykyiseen kypärääni, Schuberthin C2:een ei mahdu.. tai joo mahtuu mutta muutaman tunnin jälkeen kivuliasta.

GPA on aika väljä korvien kohdalta, lisäfylliä mahtuisi kyllä. M-koko oli mulle passeli, normaalikoosta 58 on yleensä ollu. Itelläki on pyöriny mielessä viritellä joistakin radio-kuulosuojaimista sielut noiden sisään.

Joo ei se varmaan mahdoton homma olis mut en viittis useamman satasen maksanutta pottaa alkaa modifioimaan..

Back