• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Helsingin Storm

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Grango
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Stormilla nyt muutaman kerran lyhyen ajan sisään asioineena olen havainnut ihan samoja asioita.. Palvelua tosin sain, kun menin tiskiltä suoraan kysymään koska tiesin tasan tarkkaan mitä olin hakemassa.

Jotenkin vain jäi kuva että sinne on palkattu "kesäpoikia" jotka eivät tiedä asioista juuri tuon taivaallista enempää, ja kysyttäessä esim. mielipidettä siitä onko tämä housu/takki/selkäpanssari/kypärä/whatever sopivan kokoinen minulle on vastaus että "onhan se ihan jees" eikä mitään perusteluja tule.

Voisin kuvitella että ensimmäisiä ajokamppeitaan ostamaan menevälle ei sieltä juuri asiantuntija-apua löydy. Toivottavasti tämä kuitenkin on vain yhdestä/kahdesta myyjästä muodostamani mielipide eikä koske kaikkia liikkeen myyjiä!

Se sanottakoon Stormin eduksi että valikoimaa on paremmin kuin esim. Vantaan BW:ssä, ja hankalia (pieniä) kokoja löytyi ajoasuista ihan hyvin + Turun liikkeestä saa tilattua jos siellä sattuu olemaan jotain mitä ei Helsingin päästä löydy.

Mutta asiakaspalvelussa ja asiantuntemuksessa ei ole kyllä Vantaan BW:n ja AllSprightin voittaneita, niissä on ilo asioida..
smile_org.gif
 
Jonkun verran vanha topic, mutta pakko puolustaa kun tykkäsin:

Gussesta pikku-Fazeriin siirtyminen aiheutti tarpeen hankkia gore-takkia paremmat ajokamat, ja sen kummemmin miettimättä tein niinkuin ei pitäisi, ja päätin ostaa Dainesen rojut muita pahemmin katsomatta. En ole muuten katunut.

Lumilautailukamut osasi kertoa että Dainesea saa Stormilta, ja ensimmäistä kertaa liikkeeseen mennessäni kesti noin 20 sekuntia kunnes asiakasta jo palveltiin.

Pukuja katseltiin ja soviteltiin varmasti toista tuntia. Loppujen lopuksi hyvä löytyi, mutta miellyttävintä väriä ei löytynyt omaa kokoa. No mitäpäs siinä, kun pohdin että olisi se väri mukava jos se olisi juuri se mieleinen, eikä vähän vierestä. Kerroin olevani hyvin tietämätön varusteliikkeistä ja niiden tarjonnasta, jolloin myyjä päätti avustaa minua etsinnöissäni, ja soitti (muistaakseni) bike worldiin. Siis kilpailevaan liikkeeseen! Sanoi että parempi minun saada mieleiseni puku, kuin hänen kompromissikaupat.

No onneksi etsittyä pukua ei löytynyn BW:stäkään, joten minun ei tarvinnut tehdä myyjän käyttämää aikaa turhaksi. Otin sitten toiseksi mieleisimmän värin. Puku, saappaat ja selkäpanssari sekä hanskat säkkiin, ja pieni hintaneuvottelu (ei mitään verenmaku suussa tinkimistä), ja pankkikortti pöytään ja romut mopon perälaatikkoon. Ja hinta putosi mukavasti. Liike, josta ostin pyörän keväällä, lupasi 15% alennusta kamoista. Stormi pisti paremmaksi.
bowdown.gif


Ei ole tällä äijällä pahaa sanaa Stormista! (eikä toivottavasti myyjällä minusta
tounge.gif
) On ollut kiva käydä ikkunaostoksilla jälkeenpäinkin.

Niin, ja ikää oli tapahtumahetkellä 21.
 
Hyvinpä tuo homma Stormilla on toiminut. Ainakin silloin kun kysyttyä tavaraa on ollut hyllyssä. Ellei tavaraa ole hyllyssä niin sen saanti on kyllä todennäköisyydeltään lottovoiton luokkaa.

Viime viikolla menin kyselemään rekisterikilven telinettä. Otin nipun paketteja kainalooni ja menin pihalle mallailemaan mikä parhaiten sopisi tai mistä parhaiten voisi muokata sopivan. Yhden totesin kelvolliseksi ja ostin pois. Tuohon fasuun kun ei mitään valmista ole tarjolla niin piti löytää sellainen josta saisi viriteltyä sopivan. Ja mukavalta näyttää.
biggrin.gif
 
Mä meen kyllä aina heti itse pyytämään/hakemaan/taluuttamaan/pakottamaan myyjän avukseni, jos sitä tarvitsen. En jaksa hyllyjen välissä nolostella et joku huomaisi tulla kysymään. Myyjät jotka heti hyökkäävät kyselemään tarvitsenko apua ovat jokseenkin rasittavia.

edit: Unohtui sanoa, että kaikki myyjät ketkä olen apuun hakenut ovat myös tulleet. Asenne on vaihdellut ihan laidasta laitaan, mutta mulle on ihan sama miten innokkaasti työtään tekevät, kunhan saan tarvitsemani tiedot ja tarvitsemani tuotteet. Jos myyjä on vittumainen niin samalla asenteella vaan takaisin, oppiipahan käyttäytymään tai ryhdistäytyy vähän!
biggrin.gif
 
Juuri näin, ei ne sieltä tiskiltä välttämättä edes nää jos joku puikkelehtii eksyneen näköisenä hyllyjen välissä. Heti kun tulee ongelma niin tiskille vaan kysymään apua. Aina on palveltu. Ei ne myyjät ajatuksia pysty lukemaan. Usein käyn liikkeissä vain katselemassa, enkä silloin edes kaipaa myyjää taluttamaan.
 
Voisin kuvitella että ensimmäisiä ajokamppeitaan ostamaan menevälle ei sieltä juuri asiantuntija-apua löydy. Toivottavasti tämä kuitenkin on vain yhdestä/kahdesta myyjästä muodostamani mielipide eikä koske kaikkia liikkeen myyjiä!
No, minulle ainakin löytyi ja aikaa meni tunteja parina eri päivänä... Tavaraa tilattiin Turun puodista sovitettavaksi jne. Saamani palvelun perusteella menen tsekkaamaan seuraavatkin hankinnat ensin Stormista, kiitos Pekan.

Kaikissa (ja varsinkin) erikoisliikkeissä palvelu vaihtelee päivästä ja myyjästä toiseen. Niissä ei varmasti ole samanlasia asiakaspalvelukoulutuksia uusille myyjille niin kuin suurissa hyvän palvelun paikoissa kuten esim. Stoccalla. Lisäksi harraste-asiakkaat saattavat olla oikeasti niin hyviä asiantuntijoita, että kokenutkin myyjä jää toiseksi.
 
Tuollaista "ikärasismia" kyllä harjoitetaan liikkeissä kautta maan, tuleepa mieleen vaimokkeelle sattunut, nyt jo naurattava sattumus - hän meni äitinsä kanssa erääseen hieman hinnakkaampaan vaateliikkeeseen, ja tarkastelivat liikkeen tarjontaa hieman eri osastoilla; tytärtä oltiin tuota pikaa ajamassa pihalle kaupasta (eihän nuorilla kuitenkaan ole rahaa, taisi myyjätär ajatella) mutta kun henkilökunnalle valkeni että tämähän on samaa seuruetta tuon kalliita takkeja katselevan rouvan kanssa niin johan muuttui ääni kellossa...

Näin se vaan menee.
 
Minulla on hyviä ja huonoja kokemuksia aina olen tosin palvelua saanut ja ihan hyvääkin sellaista. Ainoa asia mikä silmään on erityisesti pistänyt on tuo ns. ikärasismi (ei tosin omalla kohdallani) sekä muiden varustemerkkien mollaaminen. Eiköhän se ole asiakkaan päätettävissä minkä hän haluaa ostaa, joten keskittyisivät siihen oman merkkinsä kehumiseen eikä toisten mollaamiseen. Mustamaalaamisesta jää sellainen "oma lehmä ojassa" kuva. Kaiken kaikkiaan hyvä liike voin suositella.
 
Olen käynyt kyseisessä liikkeessä jokusen kerran, enkä voi palvelua moittia.
Mielestäni kuitenkin kyseistä käyttäytymis mallia esiintyy useissa liikkeissä.
Erikoisliikkeen kannataa paneutua asiakaspalveluun todella ammattitaidolla, kyse kuitenkin usein on sesonki tuotteista.
Minä ainakin odotan kyseisten tuotteiden myyjiltä hyvää tuotetietoutta. Sitä saadessani menen uudestaan, muuten kyllä mietin muutaman kerran.
Ikä rasismia ja muitakin turhia arviointeja on turha harrastaa, suomi on pieni maa ja kilpailu kovaa, luulisi joka euron olevan tarpeeseen.
Kannattaisi muistaa, jokainen sisään tuleva on potentiaalinen asiakas.
Tulipa kirjoitettua oikein markkinointi puhe, mutta menköön.
biggrin.gif
 
En tosin jaksa uskoa, että juuri sukupuolesi vaikutti myyntihalukkuuteen. Ehkä oletuksena vain on, että naiset istuvat paljon useammin kyydissä kuin ajavat itse.
Kyl se vaikuttaa Strictly VN, sukupuoli myyntitilanteessa.
Silloin kun liikutaan alueella työkalut/autot/moottoripyörät, ei naista oteta vakavasti.
Minulla paras "alentuva" tilanne, oli kun erään tunnetun laakerimerkin myyjä piti työpaikallani koulutusta.Siinä tilanteessa meitä oli kaksi naista, varastolla kun työskentelimme.
Myyjä aloitti kysymällä et kuka tuntee tämän tuotemerkin...no naiset,mitenkäs sinä, onko sinulle tuttu.
Vastasin et eiköhän, kun 15 vuotta on tullut työskenneltyä kuljetusalan varaosien parissa.
Mut kun ilkeä olin niin, sanoin et kyllä toi FAG onkin sitten tutumpi merkki...........
Miestyökaverit naureskeli partaansa, kun niin monesti on jouduttu heitäkin neuvomaan laakerien suojauksen ym. kanssa.
Tällä alalla kun työkseen on ja harrastukset on mitkä on, niin näitä tilanteita tulee paljon.
Tuossa liikeessä kypärän myynti kyllä kuulosti siltä, ettei MYYJÄ niistä paljon tiennyt, kun ei tuon paremmin lähtenyt neuvomaan
smile_org.gif
 
Eilen Stormilla saimme sitten loppujen lopuksi palvelua flegmaattisimmalta myyjältä, ketä olen ikinä kohdannut.
Oli saanut takin lisäksi varmasti myytyä meille muutakin, jos olisi edes hiukan yrittänyt, takkikin olisi jäänyt ostamatta, jos myyjää olisi uskonut, hänen mukaansa heillä ei sellaista ollut, siinä se kyllä oli mallinuken päällä.
Olen saman myyjän kanssa asioinut jo kerran aiemmin ja ihan sama homma, eilen teki niin mieli pyytää, että hakisi jonkun kollegansa paikalle, mutten kehdannut.
 
Kyl se vaikuttaa Strictly VN, sukupuoli myyntitilanteessa.
Silloin kun liikutaan alueella työkalut/autot/moottoripyörät, ei naista oteta vakavasti.
Tässä vastauksessani taisi olla kyseessä aiheen alkuperäinen asia, eli varusteet prätkäilyyn. Työkalut, autot yms. jätettäköön huomioimatta tässä tapauksessa. Sanottakoon, että kokemukseni liittyy edelliseen työpaikkaan erässä moottoripyöräliikkeessä, jossa olen myynnyt monelle ORGilaisellekin rojua heidän tietämättä. Ei naisasiakasta pysty yksinkertaisesti kohtelemaan samalla tavalla kuin miesasiakasta. Löytyy muuten samoja piirteitä myös miesasiakkaiden väliltä. Ja koko tämä ilmiö kiteytyy prätkä-, auto- ja muihin messuihin, jossa esittelijät katsovat nokkaa pitkin haaveilijoita ja palvelevat vain potentiaalisia ostajia. Tämä on taas suorassa yhteydessä autokauppaan, jossa nuorempi mies (tai nainen) ei varmasti saa palvelua pyytämättä. Enkä totta puhuen minäkään heti olisi tyrkyttämässä itteäni sellaisille asiakkaille.

Jotenkin tämä sama asia toistuu joka kerta. Kun tapahtuu jotain erikoisen paskamaista itelle, täytyy siitä väkisin päästä kommentoimaan ja haukkumaan kavereille tai muuten vain asiaankuulumattomille. Ja kun taas jotain hyvää, istutaan turvat kiinni ja hymyillään itekseen tallin perukoilla.

Käykää ite kokeilemassa alaa!
 
Stormissa en oo asioinu, mut muissa kylläkin. ja mistään ei oo herunu palvelua ilman et tarttee pyytää, ainoastaa Allright palvelee pyytämättä, mä tykkään et tulee palvelua, niille voi aina sanoo "ei kiitos" tai "mä vaa kattelen" ja sit ne häipyy. Ja kaikki johtuu ku näytän ihan kakaralta, mulle myydää viel bussissaki lastenlippu (vaik oon vasta 24
tounge.gif
) kerran ruvennu suututtaa iha urakal, mut tiedän ton et palveluu ei heru ni en jaksa välittää, meen suoraa, melkei v***uillakseni, pyytää sitä palveluu (ja saan sen murahduksen sielt)
baaa.gif
 
Jotenkin tämä sama asia toistuu joka kerta. Kun tapahtuu jotain erikoisen paskamaista itelle, täytyy siitä väkisin päästä kommentoimaan ja haukkumaan kavereille tai muuten vain asiaankuulumattomille. Ja kun taas jotain hyvää, istutaan turvat kiinni ja hymyillään itekseen tallin perukoilla.

Käykää ite kokeilemassa alaa!
Vaikka aihe on vanha niin tuohon joudun kommentoimaan:

Samalla, välillä vähintäänkiin kenkkumaisella palvelualalla myyntihommissa työskentelevänä voin sanoa, että kaikki palaute on tärkeää ja aina tervetullutta. Toki asioista pitää ensisijaisesti kertoa henkilökohtaisesti liikeissä, mutta myös epäsuorat palautteet otan ainakin minä mielelläni vastaan. Se on etenkin mp-kaupoille oma häpeä, jos eivät osaa tällaista foorumia käydä lukemassa.

Ja itse ainakin osaan näihin palautteisiinkin suhtautua varauksella. Näitä itse kukin kirjoittaa purkaakseen pahaa fiilistään, ja mikäs siinä , oiva kanava siihen. Myönnän hetki sitten kirjoittanneeni itsekin samanlaisen. Palute on toki annettu myös suoraan liikkeisiin.
idea3.gif
biggrin.gif
 
Näissä pk-seudun – ja tietty koko maankin – liikkeissä on se puoli, että toisinaan niitä on pakko käyttää, vaikka palvelun heikkous ketuttaisikin, sillä pienten markkinoiden takia, joka merkkiä ja varustetta tai varaosaa ei saa kaikkialta.
Omasta kokemuksesta tiskin molemmilta puolilta (ei kuitenkaan mopovarusteita myynyt) täytyy sanoa, että nuorena törmäsi useammin surkeaan palveluun. Mutta kyllä aina, kun on pyytänyt myyjää avuksi sitä on saanut. Oudoimmalta tuntui n viikko sitten, kun yhdessä mp-liikkeessä sai kävellä ainakin vartin, ennen kuin keneltäkään liikeni aikaa sanoa päivää. Usein se riittää. Tiedät, että myyjä on tarvittaessa kuuloetäisyydellä.
 
Nyt kun Stormia on haukuttu parin vuoden takaisista jutuista, niin eilisen visiitin tiimoilta jäi sellainen kuva, että homma toimii juuri niin hyvin kuin voi millään kohtuudella odottaa. Ihan oikeasti toivoi, että se oikea koko olisi ollut hyllyssä, palvelu kun oli muuten niinkin nöyrää ja välitöntä ilman mitään turhanpäiväisiä kaupallisia kliseitä. Eipä tuota Stormia tunnistaisi siitä Stormista mistä tässä topicissa on puhuttu.
 
Muutama viikko sitten kävin Stormilla ja homma oli ihan asiallista. Pari vuotta sitten tilanne oli omasta mielestäni just sellainen mitä alkupään kirjoituksissa oli mutta oliskohan pojat lukeneet nää palautteet...
 
Samoja kokemuksia Stormilta täälläkin. Vuosi sitten kun piti kypärää saada. X-Litet kiinnosti mutta Stormia ei kiinnostanut myydä niitä.

Minua ei niinkään nykyään kiinnosta vahdata sitä halvinta hintaa Suomessa vaan haluan ja tykkään maksaa myöskin palvelusta.
 
Henkilökohtaisesti pidän siitä, että ainakin yksi myyjä on jossain näkyvillä ja tavoitettavissa, eivätkä lymyile jossain kahvihuoneessa. Mutta muuten pidän siitä että saan katsella rauhassa ja jos haluan, voin sitä apua pyytää... Toisaalta en pahastu vaikka heti tulisivat kysymään avuntarvetta, yleensä vastaan että kattelen nyt ensin, mutta ehkä hetken päästä...
cool.gif
 
Samoja kokemuksia Stormilta täälläkin. Vuosi sitten kun piti kypärää saada. X-Litet kiinnosti mutta Stormia ei kiinnostanut myydä niitä.

Minua ei niinkään nykyään kiinnosta vahdata sitä halvinta hintaa Suomessa vaan haluan ja tykkään maksaa myöskin palvelusta.
Stormin palvelu on omalla kohdallani ollut asiantuntevaa ja positiivista.

Ite hain vuosi sitten Stormilta x-liteä ja sellainen lähti mukaankin kera hyvän mielen: Iloinen miesmyyjä suositteli useita sovitettavia vertailun vuoksi ja tovi jos toinenkin vaihdeltiin kokemuksia.

Tuon jälkeen samainen myyjä on muistanut ostokseni ja tulee 'myymään' heti kun huomaa.

Aina tuon jälkeen kun olen paikan päälle mennyt, olen saanut hyvää palvelua riippumatta ketä "tiskin takana".
 
Back
Ylös