Helsingin Storm

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Grango
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Grango

New member
Nyt meni hermot.
kaboom.gif


Oon nyt kaksi päivää putkeen käynyt tossa Helsingin stormissa, eikä kumpanakaan päivänä ole sadellut minkäänlaista palvelua.

Noh, eilen menin sisään ja kattelin siinä varmaan joku 15min dainesen nahkoja, no jääräpäinen kun oon niin en mitään apua mennyt kyselemään vaan nappasin siitä vaan puvun ja menin sovituskoppiin kokeilemaan, no sehän oli sitten ihan liian löysä jne. mut toi nyt on ihan toinen tarina. No ehdin siinä koittaa sitä pukua, eli riisua goret, pukea nahat, riisua ne ja pukea viel goret, eikä tietenkään vieläkään myyjä ollut mitenkään reagoinut siihen että olen ylipäänsä edes koko kaupassa.
Päätin sitten lähteä menemään. Tulin sitten kotona siihen tulokseen että kai se mittatilauspuku pitää hommata.
Päätin sitten tänään suunnistaa takaisin stormiin, puhumaan tosta mittatilaustyönä tehdystä puvusta.
Kävelin taas kauppaan vähän epävarman oloisena siitä eilisestä, ja suoraa dainesen osastolle, noh kattelin monta hertaa tiskille niin kyselevällä ja apua-kaipaavalla katseella että kyllä niitten myyjien (joita muuten oli varmaan 5) olisi pitänyt mut huomata.
Seisoin siinä sitten varmaan 15min, ja sisään astuu joku vähän vanhempi kundi, varmaan 30v, ja kävelee suoraan kypäräosastolle. Ja eiköhän sieltä heti tule myyjä kyselemään että, tarvitsetkos apua? Tossa vaiheessa alko jo keittää aika H******* pahasti, mutta ajattelin kumminkin antaa heille pienen mahdollisuuden, ja pyörin siinä vielä viitisen minuuttia, mutta mitään asiakaspalvelun merkkejä ei vieläkään näkynyt, joten päätin poistua kyseisestä läävästä.

On se outoa että ei heitä kiinnostanut nahkapuvun myyminen. Eiköhän sentään halvin nahkapuku sielä maksa melkein enemmän kuin kallein kypärä. En ymmärrä, eikö mun rahat sitten kelpaa ku oon niin nuori? Nyt joku saattaa ihmetellä että miksi en sitten mennyt kysymään apua. Vastaus tähän; olin kyllä jo päättänyt että hetken päästä menen, mutta sitten tää kypärä-sälli astu sisään, ja olikin sitten vika naula lyöty arkkuun sen liikkeen osalta.

Outoa että kun Åålspraittiin astuu sisään ja seisoo sielä 5min niin jo 3 myyjää on tullut kyselemään että tarvitseeko apua. Mutta ei näköjään tuossa liikkeessä raha kiinnosta.
Tää saattais ehkä kuulua "risut ja ruusut mopokaupoista"-osioon, mutta laitanpahan tänne että nuoret motoristit ymmärtää olla käymättä tossa kaupassa.

Huomenna sitten VANTAAN bikeworldiin kattelemaan nahkoja, kun ei paljoo siihen lauttiksen bikeworldiinkaan viitti mennä, kun ei sieläkään oikeen palvelu pelaa, ainakaan kaikkien myyjien kohdalta.

On se vaikeeta tää aika kun ei vielä parta kasva.



kaboom.gif
baaa.gif
bawling.gif
 
Tuttu ilmiö, ainakin minulle...

[lievää sarkasmia ja liioittelua]
Tuntuu ihan siltä, ettei "nuorempaa" asiakasta haluta tulla oma-aloitteisesti palvelemaan. Vasta kun tiskille menee palvelua rukoilemaan ja anelemaan saa jotain ynseää mörähtelyä aikaan.

Lienekkö myyjillä sellainen käsitys, ettei meillä "nuorilla" ole kuitenkaan tarpeeksi hilloa mihinkään isoihin ostoksiin?
[/lievää sarkasmia ja liioittelua]

Näin täälläpäin, miten muualla?


Jay
 
No sä vaadit sellaista palvelua, mikä taas toisia ärsyttää eli minä esim. en todellakaan halua että tullaan myymään vaan sitten kun tarvitsen apua niin menen sitä kysymään
smile_org.gif


Kyseiset myyjät voivat ajatella?? että yleensä ihmiset eivät tykkää että tyrkytetään tuotteita ja siksi ovat antaneet sinulle rauhan
confused_orig.gif


Mutta kun kerran tunnet kyseisen liikkeen toimintatavat, niin mene suoraan kysymään että voisivatko he auttaa sinua, niin kyllä tulee palvelua
wink.gif


Itse olisin vaan tyytyväinen jos eivät tule kyselee, mutta "halunsa" kullakin ja en osaa vastata yleisemmin kumpi asiakastyyppi on yleisempi
nixweiss.gif
 
No sä vaadit sellaista palvelua, mikä taas toisia ärsyttää eli minä esim. en todellakaan halua että tullaan myymään vaan sitten kun tarvitsen apua niin menen sitä kysymään
smile_org.gif


Kyseiset myyjät voivat ajatella?? että yleensä ihmiset eivät tykkää että tyrkytetään tuotteita ja siksi ovat antaneet sinulle rauhan
confused_orig.gif


Mutta kun kerran tunnet kyseisen liikkeen toimintatavat, niin mene suoraan kysymään että voisivatko he auttaa sinua, niin kyllä tulee palvelua
wink.gif


Itse olisin vaan tyytyväinen jos eivät tule kyselee, mutta "halunsa" kullakin ja en osaa vastata yleisemmin kumpi asiakastyyppi on yleisempi
nixweiss.gif
No toi on kyllä ihan hyvä pointti. Ihan totta. Eihän tossa mitään, ilman sitä em. "kypärä-miestä". Jolle kyllä mentiin apua tarjoamaan. Nojoo.. Täytyy kattoo et uskaltaiskohan sinne mennä uudellee. Mut vois siel BW:ssä käydä kyllä, tiedä häntä sitten että millanen valikoima sieläkään on.
 
Mua ei nuorempana haitannut jos ei palvelua aina heti tullut, mut varjona kulkevat vartijat kyllä pisti joskus omaa ulkoista olemusta miettimään...
biggrin.gif
 
No sä vaadit sellaista palvelua, mikä taas toisia ärsyttää eli minä esim. en todellakaan halua että tullaan myymään vaan sitten kun tarvitsen apua niin menen sitä kysymään
smile_org.gif


Kyseiset myyjät voivat ajatella?? että yleensä ihmiset eivät tykkää että tyrkytetään tuotteita ja siksi ovat antaneet sinulle rauhan
confused_orig.gif


Mutta kun kerran tunnet kyseisen liikkeen toimintatavat, niin mene suoraan kysymään että voisivatko he auttaa sinua, niin kyllä tulee palvelua
wink.gif


Itse olisin vaan tyytyväinen jos eivät tule kyselee, mutta "halunsa" kullakin ja en osaa vastata yleisemmin kumpi asiakastyyppi on yleisempi
nixweiss.gif
Joka liikkeessä, missä minä joudun anelemaan palvelua jää ilman minun rahojani. En ole enään mikään nuori, mutta myyjien tehtävä on myydä. Jos en kaipaa myyntiä sanon, että katselen vaan, mutta kun nuo kerrat ovat niitä "vaatehuone" osastoa niin hällä väliä.

Kun olen ostamassa varusteita mopoon tahi itselleni niin haluan, ei vaan _VAADIN_ että minua palvellaan, sen verran arvokkaista varusteista on kysymys. Nyt en puhu "simo-vaatehuoneelta-39" hintaisista tuotteista.

Jos palvelua ei tule, minä kävelen ulos (kuten monasti olen tehnyt) ja liike jää ilman minun rahojani. Piste.

Toisissa liikkeissä rahan arvo tunnetaan. Palvelua on sekin, että kysytään ja jos sitä ei kaivata niin jätetään rauhaan. Toisin päin tilanne on _HUOMATTAVASTI_ pahempi.
 
Mut vois siel BW:ssä käydä kyllä, tiedä häntä sitten että millanen valikoima sieläkään on.
Käsittääkseni Vantaan Bike Worldissa on saman verran tai enemmänkin Dainesen nahkoja kuin Lauttasaaren BW:ssä. Kävin Vantaan BW:ssä tänään. Valikoimaa näytti olevan ja arvelisin, että Eski ja Marjo palvelevat asiakkaita iästä riippumatta.
eek.gif
 
Toisissa liikkeissä rahan arvo tunnetaan. Palvelua on sekin, että kysytään ja jos sitä ei kaivata niin jätetään rauhaan. Toisin päin tilanne on _HUOMATTAVASTI_ pahempi.
JUURIKIN NÄIN

Kysytään ja sanotaan että jos tarttet apua ni tuu nykii hihasta...

Taikka sitten marssii ite heti sisälle tullessaan kassalle ja sanoo kovaan ääneen että tulin katteleen kypäriä, tuun sit kertoo jos tartten apua...kiitos...
biggrin.gif
 
nimenomaan.. myynti hommaanhan kuuluu että tullaan kyselemään "voinko auttaa jotenkin?". ja jos ei apua nyt tarvii niin sit ei vaivata enempää, asia selvä ,tule kysymään jos on kysyttävä. eikä ajatella että tarviikohan tota mennä häiritsee, tai jaksaako.. vaan Jokaiselta pitää kysyä.
pftroest.gif
 
se on tuo suomalainen aika hankala tapaus näissä kauppahommissa(kin).. myyjän pitäisi yleensä osata lukea ajatukset että homma toimis molempien kannalta mutkattomasti
smile_org.gif


jos tulee kyselemään tulee heti mieleen etteikö missään saa olla rauhassa ja jos ei tule kyselemään niin ihmettelee eikö rahat kelpaa, eipä tuo koskaan ole hyvä. ja vielä kun juroon luonteeseemme kuuluu ettei sanallista palautetta ainakaan anneta (ainakaan 99% ei, 1% sit varmaan senkin edestä) vaan äänestetään jaloillaan ja kirotaan ittekseen (tai tälläisille boardeille).

olen usein havainnut mopoliikkeiden ja hifiliikkeiden myyjissä samaa ylimielisyyttä, aivan kuin rahaa tulisi liikaa ovista ja ikkunoista eikä siksi vaivauduta palvelemaan ja tyhmä asiakaskin saisi lähteä muualle häiritsemään. joissakin kaupoissa homma taas pelittää kummallisesti, myyjä ei tunkeile mutta raha kelpaa, harvassa ovat nämä mutta kyllä niitä 'omia' kauppoja löytyy.
 
ja vielä kun juroon luonteeseemme kuuluu ettei sanallista palautetta ainakaan anneta (ainakaan 99% ei, 1% sit varmaan senkin edestä) vaan äänestetään jaloillaan ja kirotaan ittekseen (tai tälläisille boardeille).
Itse taas järkeilen tämän näinpäin että minun tehtävä kuluttajana ei todellakaan ole opettaa ja opastaa mitään myyjää missään. Jos saan jossain huonoa palvelua, harvemmin siitä kenenkään kanssa jaksan ruveta mitään inttämään. Ei tod. riitä kiinnostus ipistä millekkään liikkeenjohtajalla tjsp. Esim tässä tapauksessa, eivätköhän hekin osaa tällaisia palstoja seurata.

Äänestän mieluummin jaloilla/rahalla, ja olen sen verran ärsyttävä ihminen, että myös kokemukseni jaan muiden tuttujen kanssa. Sekä risut että ruusut.
 
"olen usein havainnut mopoliikkeiden ja hifiliikkeiden myyjissä samaa ylimielisyyttä,"

Entäs autokaupat?!
tounge.gif


Taitaa se olla niinkuin joku kirjoitti, että vaikeaa se on myyjällekin tietää mitä kukin tahtoo. Mutta toisaalta, pieni ystävällinen kysymys selventäisi paljon..
cool.gif
 
Itse taas järkeilen tämän näinpäin että minun tehtävä kuluttajana ei todellakaan ole opettaa ja opastaa mitään myyjää missään. Jos saan jossain huonoa palvelua, harvemmin siitä kenenkään kanssa jaksan ruveta mitään inttämään. Ei tod. riitä kiinnostus ipistä millekkään liikkeenjohtajalla tjsp. Esim tässä tapauksessa, eivätköhän hekin osaa tällaisia palstoja seurata.
Tuo on aika huonoa järkeilyä; olen itse asiakaspalvelutöissä ja tiedän kokemuksesta että palveluja on hyvin vaikea kehittää jos asiakkailta ei tule palautetta. Eikä liikkeenjohtajilla ole aikaa lähteä kaivamaan palautteita netistä -toisin kuin suomen herravihainen kansa luulee, liikkeen johtaminen on helvetinmoista työtä ja päivät ovat usein >12h/vrk. Suoraan ja huom! asiallisella sävyllä annettu palaute on kaikkien osapuolten kannalta hedelmällisin.
 
Ihan perussääntönä luulisi olevan että kun asiakasta pukkaa liikkeeseen, niin jos myyjällä ei ole juuri asiakasta palveltavana nin kysäistään että "voinko auttaa" - sen enempää se ei vaadi ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Ei se asiakaspalvelu vaadi Grangon tyyppisissä tilanteissa kuin pari ystävällistä sanaa ja siinä se. Stormissa on yleensä ollut hyvä palvelu, mutta minä kuulunkin siihen > 30 v kastiin, joten saatan olla jäävi vastaamaan
wink.gif


Harmi että Grangon mielikuvaksi paikasta jäi tuo, mutta ymmärrän tilanteen hyvin. Samanlaisia juttuja on tullut itsellenikin ja kaikille muillekin eteen.

Mikään ei kaupankäynnissä jurpi enemmän kuin myyjä, jota ei kiinnosta kaupankäynti - ei livenä tai sähköisessä yhteydenpidossa
veryangry.gif
 
siirtelinpä sinne minne ajattelit tämän ekaksi laittaa....
smile_org.gif
 
Olipa tylyä kohtelua Stormin väeltä.....
wink.gif

Itse olisin kyllä Grangon kanssa samaa mieltä.En muuten astuisi kyseiseen lafkaan enää valovuoteen.....
Eräs jo pitemmän päivän tehnyt asiakaspalvelun 'ammattilainen' on joskus antanut minun ymmärtää,että liikkeessä on myyjillä 'silmää' sille kuka on ostamassa ja kuka ei.....
cool.gif

Tuossa Grangon tapauksessa taisi olla myyjillä hitsauslasit päässä.
Ikärasismi on aika jyrkkä termi,mutta kieltämättä tämä täyttää kriteerit jo aika räikeesti.....
wink.gif
 
Eikä liikkeenjohtajilla ole aikaa lähteä kaivamaan palautteita netistä -toisin kuin suomen herravihainen kansa luulee
Vähän eri mieltä: olen kuullut että fiksuissa firmoissa liikkeenjohto delegoi homman jollekin taholle, joka kykenee kaivamaan oleellisen esille. En tarkoita pelkästään mitään nettipalstoja, mutta yleensäkin kaikkia lähteitä joista yritys voi kaivaa dataa asiakaskunnan tarpeista ja käyttäytymisestä.
Yksi tapa on tietenkin ruuvata sellainen muovinen palautelaatikko ovensuuhun, mutta ei sen varaan voi myyntistrategiaansa perustaa
crazy.gif


Eikös menestyksellisessä kaupankäynnissä ole kyse juuri siitä, että osataan luoda tarpeita sekä ennen kaikkea: kaivetaan esille kuluttajien tarpeet eikä odoteta että firman palautelaatikkoon/mailiin tipahtaa jotain? Myyjän pitää olla aktiivinen, ei ostajan - niin se pelaa firmoissa joissa tehdään kauppaa pitkäjänteisesti ja dollarin kuvat silmissä.

Tämä tarina omien asiakaspalvelutyökokemukseni perusteella.

"Herravihan" ja kaupankäynin asiayhteydestä minulla ei ole mitään mielikuvaa
biggrin.gif
 
Eikä liikkeenjohtajilla ole aikaa lähteä kaivamaan palautteita netistä -toisin kuin suomen herravihainen kansa luulee
Vähän eri mieltä: olen kuullut että fiksuissa firmoissa liikkeenjohto delegoi homman jollekin taholle, joka kykenee kaivamaan oleellisen esille.
Nyt sä puhut firmoista joissa on henkilökuntaa riittävästi jotta tuollaisen homman voi jollekulle työntekijälle delegoida. Työskentelen itse firmassa jossa on noin 40 työntekijää, eikä meilläkään riitä resursseja kaivamaan palautteita netistä, miten sitten kymmenen ihmisen firmassa ja vieläpä sesonkiaikana. Tällainen paikka kun org on vielä helppo seurata, mutta lähdepä googlettamaan palautteita... siinä menee helposti päivä jos toinenkin.

Pointtini on siinä, että asiakkaan on mielestäni turha valittaa huonosta palvelusta jos ei itse ole millään tasolla valmis tekemään MITÄÄN muuta asian eteen kuin valittamaan jossain netissä. Eikä tämä mielipiteeni poissulje sitä faktaa että itse kehittyminen on yritysten tehtävä, ja että yrityksen tulisi huolehtia myyjiensä koulutuksesta myös asiakaspalvelun osalta.

Mitä herravihaan tulee, en tiedä missä olet ollut jos et ole törmännyt asenteeseen jonka mukaan yritysten johtoporras ei muuta ku vetää edustuspäivällisiä duunareiden rahoilla. Tämä asenne on yhä vallalla joka paikassa, itse törmään siihen viikoittain, joskus jopa päivittäin, enkä vetänyt siitä mitään suoraa syy-yhteyttä itse kaupankäyntiin -se oli sinun tulkintasi se  
wink.gif
... tuossa lainauksessasi lause katkesi ikävästi kesken pointin ja muokkasi oman kirjoitukseni aikalailla omituiseksi.

Edit: pari lisäystä.
 
Muokkasin otsikkoa hieman enemmän kuvaavampaan suuntaan... Näkee suoraan mitä tämäkin threadi koskee.
 
Back
Ylös