• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Helsinki -Tampere

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
morjensta vaan, olisiko tietoa hyvastä reitistä välillä Helsinki Tampere, ettei tarvitsisi motaria jurnuttaa edes takaisin ?
sport05.gif

Tuli sitten huitaistua reittiä Helsinki - Myrskylä - Asikkala - Padasjoki - Valkeakoski - Lempäälä -Tampere tai jotain. Tuo Porvoo - Myrskylä pätkä on kyllä mahtava vetää
kaboom.gif

Itse olen ajanut paljon Espoon suunnasta Röylä-Klaukkala- Jokela-Ridasjärvi-Hausjärvi-Turkhauta-Turenki-H:linna ja loppu Pälkäneen kautta.
Toinen on jatkaa Klaukkalasta Lopella ja Rengon Kautta Hämeenlinnaan

Mitenkäs paljon näihin eri reitteihin pitäisi varata aikaa? Kun tampesterissa pitäis olla lauantaina tiettyyn aikaan...

morjensta vaan, olisiko tietoa hyvastä reitistä välillä Helsinki Tampere, ettei tarvitsisi motaria jurnuttaa edes takaisin ?
sport05.gif
Palaa aikaan ennen moottoritietä. Wanha waltie on hyvässä kunnossa. Se on merkitty karttaan nrolla 130. Matka ei ole juurikaan pidempi, saa ajella miltei yksinään kaikessa rauhassa. Matkanteko on joutuisaa, rajoitukset 80/100 km/h eivät paljoa kiusaa. Reitin varrella on pari hyvää kuppilaa ja nähtävyyksiinkin voi poikkeilla aikataulun rajoissa.

sport05.gif
Palaa aikaan ennen moottoritietä. Wanha waltie on hyvässä kunnossa. Se on merkitty karttaan nrolla 130. Matka ei ole juurikaan pidempi, saa ajella miltei yksinään kaikessa rauhassa. Matkanteko on joutuisaa, rajoitukset 80/100 km/h eivät paljoa kiusaa. Reitin varrella on pari hyvää kuppilaa ja nähtävyyksiinkin voi poikkeilla aikataulun rajoissa.
Itseasiassa Wanha Waltatie on lyhyempi kuin motari ja käytän itse kyseistä tietä lähes aina kun Hesan ja Tampereen väliä kuljen. Liekö sattumaa, mutta poliiseja olen nähnyt wanhalla tiellä aika usein passissa, joten jos haluaa ajaa lujempaa, kannattaa ajaa motaria.
JK

Olen havainnut saman: vanhalla tiellä eli satakolmekymppisella rajoituksia kannattaa noudattaa pikavoiton välttämiseksi. Lisäksi oma vilpitön mielipiteeni on, että tie on tylsä, ellei peräti yksi tylsimmistä. Onneksi motarille pääsee vähän väliä. Ei sillä että motari olisi paljonkaan viihdyttävämpi, mutta se ei kestä yhtä kauan...

sport05.gif
Itseasiassa Wanha Waltatie on lyhyempi kuin motari ja käytän itse kyseistä tietä lähes aina kun Hesan ja Tampereen väliä kuljen. Liekö sattumaa, mutta poliiseja olen nähnyt wanhalla tiellä aika usein passissa, joten jos haluaa ajaa lujempaa, kannattaa ajaa motaria.
JK
Oli tutka tänään aika lähellä Vantaata.

Tarttee varmaan itsekin koittaa joitakin reittejä tonne ihan Etelä-Suomeen päin
062802moto_prv.gif

Back