Henki meinas mennä..

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ikonevei
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ikonevei

New member
Ajelin tänä aamuna klo 10.45 Lahdesta Vääksyyn päin, ennen Vääksyä oikealla on ruokapaikka Atrain ja samasta kääntyy tie Loukkuharjuun. Tiellä on 100 km/t nopeusrajoitus, jollainen nopeus minullakin oli, vastaani tuli keltainen pakettiauto ja kuinka ollakkaan se kääntyi vasemmalle eteeni  eli tuonne Loukkuharjuun päin. Minä en ehtinyt tehdä muuta kuin hellätä kaasun ja automaatisesti vastaohjaus vastaantulevalle kaistalle (onneksi ei tullut ketään vastaan). Siitä sitten tämän väistön jälkeen omalle kaistalle ja Tallukan mäen bussipysäkille vapisemaan, ja soittamaan kotiin vaimolle että meinas mennä henki.. Jälkeen päin mietin että olisi pitänyt lähteä sen auton perään, ja käydä vääntämässä nenästä, mutta kait säikähdin niin paljon ettei se ekaks tullut mieleen.
mad.gif

tänään ajoin melkein mopon päälle autolla, en huomannu sitä ja me molemmat yritettiin mennä samalle kaistalle.....onneksi ei tapahtunut mitään ::huh:: eli mopoilijaa on aika pirun näkymätön tuolla liikenteessä

Hyvä, ettei käynyt pahempaa.
thumbs-up.gif

Luulenpa, että leimasin on lyönyt myös pakukuskin kalsonkeihin leiman. Eiköhän muista seuraavalla kerralla kun käännöstä tekee.

Sinuna koittasin käydä lottoamassa - tuntuu olevan tuota tuuria pikkasen normaalia enemmän...

Toiseksi varmaan panee miettimään että oikeasti kävi mäihä mutta semmosta se touhu vaan on, ihan kaikkeen kun ei voi itse vaikuttaa.

Onneksi ei käynyt pahemmin!

Olen ajellut koko tämän kesän pitkät valot päällä. Aivan tarkoituksella, että huomattaisiin paremmin. Tiedän, tiedän, laitonta on, mutta näitä juttuja olen kuullut paljon ja pelännyt myöskin. Joka kerta kun näen sivutieltä tulevan auton tai sivutielle kääntyvän vastaantulijan alkaa päässä pyöriä, entä jos...jutut. Konstaapelit eivät vielä ole puuttuneet valojeni käyttöön, kaippa sekin on vielä edessä.

Väinö800:lle
Kun kerta ajelet pitkillä: ota sitten huomioon ettei vastaantulijat välttämättä näe sun vilkkuja ;(

Olen ajellut koko tämän kesän pitkät valot päällä. Aivan tarkoituksella, että huomattaisiin paremmin. Tiedän, tiedän, laitonta on, mutta näitä juttuja olen kuullut paljon ja pelännyt myöskin. Joka kerta kun näen sivutieltä tulevan auton tai sivutielle kääntyvän vastaantulijan alkaa päässä pyöriä, entä jos...jutut. Konstaapelit eivät vielä ole puuttuneet valojeni käyttöön, kaippa sekin on vielä edessä.
Käytän loppuajokauden pitkiä. Vasta 20 m:n päässä vaihdan lyhyille. Oma henki tärkeempi kuin jonkun typerän kotilokuskin henki, menköön pellolle paska
mad.gif
.

vaik oon rauhan ja rakkauden miehiä
smile_org.gif
:)niin ite oisin kurvannu perään ja käynny kyysyy et MITÄ V####A OOKKO SOKEE

kaboom.gif
kaboom.gif

Pitkiä kannattaa käyttää varsinkin jos aurinko on takana, Ihan turha väittää, että valot häikäisivät ketään. 55wattia ei paljon häikäise, verrattuna aurinkoon.

Mutta kun hämärä tulee, niin kyllä se lyhyt sitten näkyy, joten silloin heti pitkät pois.

062802moto_prv.gif

hyvä säkä, joskus noinkin päin. ikävämpi tässä olis kynttiläketjua katsella.

Ajan aina päivällä pitkät päällä. Jos autoilijat vilkauttavat niin, huomattu on
tounge.gif

Hyvä ettei käynyt mitään... Itelle kävi tänään kehä ykkösellä ennen Kannelmäen liittymää matkalla itään päin seuraavaa: Ajelin kolmen mopon jonossa vikana iltapäiväruuhkassa ja Konalan (Vihdintien) liittymästä puskee 405 pökö melkoista vauhtia ja eikun vilkkua vasemmalle ja liikenteen sekaan. Ensin meinas vaihtaa kaistan ekana menevän päälle mutta pää käänty onneks kuitenkin hivenen ja se huomas kaverin. Löi jarrua ja "päästi" myös toisen pyörän menemään ja sitten heitti siihen mun kaistalle. Meinas tulla paskat huosuun, vaikka olin hivenen varautunut tilanteeseen, koska tilaa ei ollut oikein jarruttaakaan koska takana oleva auto on n. 1,5 m päässä takapyörästä, vasen kaista tukossa, oikea myös. Siitä sitten splitaten vasemmalta ohi torvi ja sormi pystyssä. Setä ei edes reagoinut tähän mitenkään... Saatana
mad.gif

Mullakin meinas tänään iltapäiväruuhkassa tuupata paku eteen kolmion takaa.. Saipahan testata jarrujen pitävyyttä. Ei onneks ollu niin lähellä, että olis yöunet menny, mutta aina noi laittaa hetkeks miettimään...

Onneks sulle ei käynyt huonosti.  
pftroest.gif

062802jumpie_prv.gif
Kerkisin jo eilen kirjottaan tän viestin ja poistinkin sen sitten kun se kuulosti niin tyhmältä.  
withstupid.gif

Tänä kesänä sattui meille kumppanin kanssa yhdessä ajellessa sellainen tapaus, kun ajettiin kaverilta perjantai-iltana kotiin. Täällä on tehty hiljattain yksi vaarallinen tienpätkä, joka näyttää siis siltä, että tie jatkuisi eteenpäin lukuunottamatta tietenkin sitä varoituskolmiota (tie on ennen sitä pari kilsaa pitkä ja kulkee omakotitaloalueiden läpi). Näkyvyys oikealle on ainakin nolla pusikoiden takia. Eli siis kumppanini vetäisi siitä viittäkymppiä läpi vahingossa.  
eek.gif
Se oli vaan yksinkertaisesti ollu ajatuksissaan. En kerinnyt edes selästä nykäistä, muuta kuin pidättää hengitystä sekunnin murto-osan, että kolahtaako. Ja siinä risteävällä tiellä on viidenkympin rajoitus ja vilkas liikenne. Normaalisti on vielä ajokuteet kaikki päällä, mut silloin ei olis ollu kuin shortsit ja toppi. Tää siis vaikuttaa ihan naurettavalta ja eihän tällaista sais tapahtua, mut onneks ei käynyt mitenkään. Seuraava auto oli onneks jonkun matkan päässä. Silloin oli suojelusenkelit mukana.  
bowdown.gif
En tiedä oliko samankaltaisesta tapauksesta kysymys, mutta siinä risteyksessä kuoli tänä kesänä fillarilla mies, eikä hänen kulkusuuntansa selvinnyt.
kynttila.gif

Tiedän, kumppanin pitäis todellakin mennä optikolle, mut älkää pliis saarnatko...  
confused_orig.gif

sama juttu ajan pitkät päällä AINA!
062802moto_prv.gif

Back