Hihnan kesto vn 900?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ja.p.i
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ja.p.i

New member
Mikä on vetohihnan kesto? Miten paljon sillä voi ajella ettei tarvitse huolestua hajoamisesta
Olen nyt ajanut n. 30000km samalla hihnalla vuosimallia 2006 Kawasaki vn 900

Onhan noilla vedetty jopa 100000 mailia ja enemmänkin eli en olisi noilla kilsoilla kovin huolissaan. Hihnan kesto nyt aika yksilöllistä ja riippuu monista asioista. Esim. yksi kivi väärässä paikassa voi muuttaa tilanteen melko nopeasti.

Mun pyörässä on tietääkseni alkuperäinen toisiovetohihna, jolla nyt ajettu n. 60tkm ja toinen mokoma varmaan menee helposti.

Älä murehdi, kovaa ajoa vaan!!!

Periaatteessa kestää varmasti 100 tkm tai pidempään, jollei siihen kohdistu joku ulkoinen hazardi, eli just esim. se aiemmin mainittu kivi tai joku muu vierasesine, joka rikkoisi hihnan.

Tietty hihnan huolimaton/väärä käsittely vaikka renkaan vaihdon yhteydessä (hihnan taivutus tms.) ei varmasti pidennä sen elinikää

Omalla vm. -10 VN 900:lla ajettu n. 29 tkm - eiköhän se hihna vielä tuplat tai triplat mene, jos ehjänä pysyy.

Mun Electra Glidessa kesti noin 97 000 km. Silloinkin syynä oli kivi.

Harikassa kestää, mutta Buell vissiin räpsii hihnoja 20-30tkm välein. 120hv Buelli heittää hihnan lepikkoon sillä silmänräpäyksellä kun kaasua kääntää. Näin miulle kerrottiin.

Eli harikan hihna kestää hyvin ne 60hv tehot, mutta 80-90hv jo ruokailee tiheämmin.

Harikassa kestää, mutta Buell vissiin räpsii hihnoja 20-30tkm välein. 120hv Buelli heittää hihnan lepikkoon sillä silmänräpäyksellä kun kaasua kääntää. Näin miulle kerrottiin.

Eli harikan hihna kestää hyvin ne 60hv tehot, mutta 80-90hv jo ruokailee tiheämmin.

Höpö höpö,eipä ole meidän poijan Buelissa hihna lepikkoon lentänyt vaikka kahvasta kuinka kääntäisi kaikkea ei pidä uskoa mitä isot pojat puhuvat.
Kaks Yamahaa ollut itsellä nykyisellä ajettu 50 000 km hihna kuin uusi (ei veny ei viru ) edellisellä 60 000km kun meni pyörä vaihtoon.Paras mikä tiedoss kaverilla 160 000km samalla hihnalla.Hihna kyllä kestää jos kivi ym.sitä riko

Kawasaki ltd 400 kesti reilut 30 vuotta... -83 ja napsahti poikki -14.

Ei keulittu tai muutakaan vastaava. Normi ajoa.

Back