• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Hinnat laskee!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kordari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eikä kaikki tosiaan osta osamaksulla näitä harrastusvehkeitä jo periaatesyistä. Mutta kukin tavallaan...
Niimpä, itse tein muutama vuosi sitten sen periaatepäätöksen etten velkarahaa enää mopoihin laita (lyhyt ajokausi ja muutenkin korkeat kulut harrastuksessa ei mun mielestä enää korkokuluja kaipaa). Eskon hintoja katsellessa saattaa hyvinkin ensi keväänä tulla houkutus taas hommata katupyörä tuon kilvettömän ratalelun seuraksi.

Jotain positiivista EU:sta on kyllä seurannut. Kevällä 2002 ostin uuden Firebladen hintaan 22300 Eur, nyt Eskolta 15990 Eur. Eroa yli 35 kilomummoa, se on ainakin mulle ihan oikeeta rahaa.

HyväHyvä! Kun hinnat tippuu, myös verot laskevat samassa suhteessa
062802jumpie_prv.gif

Eli Esko on hyvällä asialla, vaikken sieltä ole pyörää ikinä ostanutkaan.. Tekee samanlailla hyvää kuin Lidlin kaljahinnoittelu; vaikket ostaisi sieltä, saat mäyräkoiran silti halvemmalla.

Tai sitten ei, mistäs näitä tietää. Voihan sekin päivä vielä koittaa, että nämä maahantuojatkin lähtevät laskemaan hintojaan, mutta se tulee kyllä olemaan varmasti se viimeinen vaihtoehto, kun kaikki muut on ensin kokeiltu.

Olen parin viimeviikon aikana kymmenisen eri pyöräkauppiaan kanssa tinkaillut, ja kyllä siltä vaikuttaa että suurin osa "virallisistakin" maahantuojista on valmis tinkaamaan harmaatuojan hintatasolle. Ei ole tarvinnut mitään muita vaihtoehtoja edes kokeilla, eikä kovasti tinkailla, vaan heti aluksi todeta että eikös tuo 16900 ole aika yläkanttiin hinnoiteltu, mites paljon alle 14900 sitä hintaa saa laskettua? Tippui ihan toivotusti, ja virallisena ja helvetin halvalla tuli epävirallinen malli Suomeen.
wink.gif
Ja viikon nopeammin kuin harmaatuojan kautta! Ja huollotkin saa tehdä sitten merkkikorjaamolla naapurissa...

Eli jos ennakkoluulottomasti lähtee hinnoista tinkimään (ja tietää kuinka paljon on varaa tinkiä) niin tulee kauppias kuin kauppias vastaan (tai mulle tuli ainakin kaikki noista 10 lähelle sitä mitä pyysin - siitä sitten valkkasin lyhyimmän toimitusajan ja parhaimman hinnan). Vielä ne loput 9 sitten mailailee josko kaupat tulis kuitenkin.
tounge.gif

Vaihtopyörää ei ollut, sekin ehkä vaikutti helppoon kaupantekoon. Ja ekoja pyöräkauppoja tekemässä.

edit. olipas vaan epäselvä lause tuolla...

Ilmeisesti pojilla yhtenä homman jujuna varsin nopea rahankierto. Seisoisi vähän perkeleesti pätäkkää isommassa käytettyjen laivastossa.
Tuo pitää paikkansa. Ja helpompihan se on toimia pelkkien uusien tuojana, mutta kuten sanoin niin kyllä niillä käytetyilläkin pystyy jonkinlaista bisnestä tekemään. Riskithän siinä kasvavat, kun on ihan konkreettisesti rahaa kiinni jossain, kuten tässä tapauksessa olisi siinä liikkeessä seisovassa pyörässä.

No nyt on bläkkäri BW:llä ja EE:llä samanhintainen, tassulla vähän (850e) kalliimpi.

Ja BW ottaa vaihtopyörän. Siis jos kaikki lopettas vaihdokkien oton, niin ihmeessähän täällä oltas. Ei kaikki jaksa itse myydä.

Juu en oo koskaan ostanut mistään noista kaupoista mitään, kunhan tarkkailen hintoja. Sopii vielä laskea hintoja jotta paremmin käy mun kukkarolle.

Prätkien hinnat alkavat olla jo aika kohillaan. Vielä 6 vuotta sitten sai keskiverto omakotitalon ( vertailupaikka Espoo ) hinnalla 12 prätkää ( 10R:ää ), nyt saa 26 prätkää.

Ei ole ihme, että pyöräkanta maassamme kasvaa huimaa vauhtia.
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

Hehe, ja sillähän ei ole mitään tekemistä asian kanssa että asuntojen hinnat ovat nousseet taivaisiin. Ei pyörien hinnat kuitenkaan _niin_ paljoa ole laskeneet..

Prätkien hinnat alkavat olla jo aika kohillaan.
Käyppä vilkaisemassa, mitä esim saksalaiset maksaa samanlaisista vehkeistä. Ei ne hinnat täällä vieläkään ihan kohillaan ole. Hiukan halventuneet kyllä.
Se Suomen elintasokin on maksettava tavalla tai toisella...
Kuinka paljon Suomea huonompi elintaso Saksassa on?

Prätkien hinnat alkavat olla jo aika kohillaan.
Käyppä vilkaisemassa, mitä esim saksalaiset maksaa samanlaisista vehkeistä. Ei ne hinnat täällä vieläkään ihan kohillaan ole. Hiukan halventuneet kyllä.
Se Suomen elintasokin on maksettava tavalla tai toisella...
Kuinka paljon Suomea huonompi elintaso Saksassa on?
Siell'on tosi paljon porukkaa, joill'ei ole varaa lämpimään veteen eikä rahaa ostaa saiputta. Senverta tummia ovat pestyihin teutooneihin verraten.

Olen ollut huomaavinani, että nimenomaan XX:n hinta on ollut hyvinkin nopeassa laskussa 5-vuoden periodilla.

Verotappeluko tuotti tuloksia ?

Pistipä silmää EE-speedin sivuilta. Käytettyjen puolella ilmoitus:

Suzuki GSXR 1000 K4 ltd editionRek 2005. 12tkm. Huoltokirja. Ivan's TRE, Viper vaimennin rek teline ja vakiotavarat mukaan.
Sijainti: Uusimaa
14900eur

Samalla EE-speedin etusivulla yläkulmassa EE-Speed Kuumat:
GSXR 1000 K4 2004 14750€

Siinä saa ostajaehdokas miettiä ottaisko ajamattoman ja uuden, vai 12t ajetun. Uus nyt sattuu vaan olemaan edullisempi..  
nixweiss.gif

Onhan se kiva kun uusien hintoja saadaan alas, mutta kun eivät ihmiset tahdo sitä tosissaan huomioida siinä vaiheessa kun vanhasta pitää päästä eroon...

Niin siis onko ne hinnat nyt sitten alentuneet? En ainakaan itse ole huomannut rinnakkaistuojien hinnastossa muutosta? Vai päivitteleeköhän ne vielä niitä?

Verot, alkuperäinen "ylihinnoittelu" ja vanheneva malli.
Eiköhän siinä ole ne tärkeimmät syyt hinnan laskulle.
Varmaan tärkeimmät, mutta harmaatuonti, autoverouudistus, tullin hinnoittelun pöllytys, jne. Ton eteen on pieni energinen joukko tehnyt pirusti töitä.

Suhteellisesti pyörien hinnat ovat vieläkin korkeita. Prätkävero ruotsin malliin olisi ok. Kakkospyörä lämpimämpiin seutuihin, sen vero sinne ja vakuutukset, taitaa tällä hintaerolla tulla kuitenkin harvojen herkuksi.
nixweiss.gif

Back