Hinta arvio pyörälle?!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja CBR 600RR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

CBR 600RR

New member
Hinta arvio pyörälle?!

Elikkäs mitä hinta arviota seuraavalle pyörälle?

Honda CBR 600RR vm 2009, ajettu 33 000km

Tehdyt muutokset pyörään:
Käännetty vaihdekaavio (ennen; vakio kaavio), akrapovic slip-on ränni (ennen vakio putki)

Kaikki huollot tehty Bike World:ssä (huoltokirja siis luonnollisesti täydellinen)

Päällisin puolin ei naarumuja/kolhuja.
 
Re: Hinta arvio pyörälle?!

Eikös tuo selviä massiivisen helposti nettiauton hinnat tarkastamalla ja katsomalla myytyjen lopulliset hinnat.
 
Mun mielestä tää on hyvä ketju. Ketjun idea on, "Mitä olisit valmis maksamaan?". Nettimotossa/autossa on vaikka mitä myynnissä sellaiseen hintaan jolla pyörä on vielä seuraavanakin kesänä pihalla seisomassa, se on eri asia mihin hintaan tavara lopulta liikkuu eli paljon ostaja on siitä valmis maksamaan. Monesti tullaan jopa muutamalla tonnilla hinnassa alas jotta tavara lähtee liikkeelle.

Esimerkiksi, 7v vanha pyörä 50.000km ajettu, pyynti 7000€, uusi vastaava ajamaton n.10k€. Onko oikein hinnoiteltu?
http://www.nettimoto.com/kawasaki/er-6f/1987591

Ketjun aloittajan pyörän hintahaarukka pyörii siellä 5-6k€, hinta sen mukaan kauan sitä haluaa pitää myynnissä. ~5000€?
 
Viimeksi muokattu:
Elikkäs mitä hinta arviota seuraavalle pyörälle?

Honda CBR 600RR vm 2009, ajettu 33 000km

Tehdyt muutokset pyörään:
Käännetty vaihdekaavio (ennen; vakio kaavio), akrapovic slip-on ränni (ennen vakio putki)

Kaikki huollot tehty Bike World:ssä (huoltokirja siis luonnollisesti täydellinen)

Päällisin puolin ei naarumuja/kolhuja.

5000-5500€. Tosin ite tarjoisin max. 4500.
 
Jos haluaa saada kaupaksi tsättimotossa, niin hinta pitää yleensä olla 3 halvimman joukossa.mieluiten se halvin vastaavista. Silti pitäisi ottaa vaihdossa datsun cherry ja soutuvene :jippikaijee:

Sanoisin että alle 5000€ pyynnillä saattaa liikkua?
 
Jos yksikään alan liike, myy samanlaista/vastaavaa kikotinta halvemalla tai edes sunnilleen samaan hintan, on hinnoitellu pyöränsä täysin pihalle...
 
Mikäli aidosti haluat pyöräsi myidä, on pyörän kauppahinta ilmoittamassasi kuosissa reilu nelisen tonnia. Vakiokunnossa parisataa enemmän. Mikäli haluat pitää pyörää vain myynnissä, pistä pyyntihinnaksi 4500, tai enemmän.

Kyykkypyörät eivät ole menekkikamaa näinä päivinä.
 
Vakiokunnossa parisataa enemmän.

Hah, mä kyllä maksaisin pari sataa enemmän sliparillisesta kuin vakiosta. Vakiovaimennin ei kelpaa kuin verkonpainoksi.. Jos (ja kun) vaihdekaavion muutos oikeinpäin vaatii jotain osaa niin pisteet täältä sillekin. Eli mun silmissä huomattavasti arvokkaampi kuin vakio.


- T -
 
Hah, mä kyllä maksaisin pari sataa enemmän sliparillisesta kuin vakiosta.
-

Jokainen saa luonnollisesti laittaa rahansa vaikka hirvipilleihin. Usein vaan nuo vakiokuntoiset ovat korkeammin hinnoiteltuja myös liikkeissä, verrattuna slipari yms. pilipali tuunattuihin.
 
Se reaalihinta selviää kun käyt tarjoamassa sitä kikotinta liikkeeseen vaihdossa. Siitä yli saatu hinta on pelkkää plussaa. Ajat on karuja pyörän myyntiin..
 
Jokainen saa luonnollisesti laittaa rahansa vaikka hirvipilleihin. Usein vaan nuo vakiokuntoiset ovat korkeammin hinnoiteltuja myös liikkeissä, verrattuna slipari yms. pilipali tuunattuihin.

Sehän on meille asioista ymmärtäville vain ja ainoastaan hyvä asia.
 
Mikäli aidosti haluat pyöräsi myidä, on pyörän kauppahinta ilmoittamassasi kuosissa reilu nelisen tonnia. Vakiokunnossa parisataa enemmän. Mikäli haluat pitää pyörää vain myynnissä, pistä pyyntihinnaksi 4500, tai enemmän.

Kyykkypyörät eivät ole menekkikamaa näinä päivinä.

Tuohon suuntaan, jos olisi vakio räpeltåmåtön niin joku voisi sen 4500 maksaa jos uudehkoilla kumeilla ja jarrutkin huollettu. Jos kulutusosat ehtoopuolella niin neljäkin nykykunnossa tiukassa tai menee kaks tonnia, soutuvene ja skootteri - välillä
 
Sehän on meille asioista ymmärtäville vain ja ainoastaan hyvä asia.

Tää on kyllä tuhannen tosi. Harmittavan vähän vaan on myynnissä millään järkevillä palikoilla laitettua mopoa. Se Streethawkin entinen Blade lienee niitä harvoja poikkeuksia.

Edit. Ceebraa kaupitellessa kannattaa huomioida, että pyörä on sama abseja lukuunottamatta vuodesta 2007 eteenpäin, joten vuosimallilla ei ole juuri väliä vaan kunto ja ajokilometrit on määräävä tekijä. Ton käännetyn kaavion ja sliparin takia olisin ite maksamaan yli 4k€ varsinkin jos vakio-osat on tallessa. Vakiokuosissa pitäs saada melkein ilmaseks.
 
Sehän on meille asioista ymmärtäville vain ja ainoastaan hyvä asia.

Mikäli thyynung sliparin ja käännetyn vaihdepolkimen laskee "asioiden ymmärtämiseksi", niin ehdottomasti ja sataprosenttisesti kyllä.

Toisaalta, on hyvä että noiden pilipali tuununkien ymmärtäjiä ja arvostajia löytyy. Näin markkinat pysyvät edes jonkinlaisessa liikkeessä.

Itse ko hinkettä myydessä laittaisin pyörän vakiokuntoon, ja huoltaisin pyörän. Tämän jälkeen sliparit yms. myyntiin nettiin, ja niistä saatavat rahat kiitollisena taskuun.

Edit. Ducatissa laskisin Termit yms eduksi, mikäli vakio-osat saisi mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
maksaisin 3500, jotta voisin myydä sen 500 kalliimmalla, ja en ainakaan jäisi tappiolle, eli maksaisin vähemmän kuin uskoisin saavani jos olisin samalla hetkellä myymässä sitä.

aika paljon ajettu kuitenkin 600:cc:ksi, jos tuohon ajaa 7 lisää, niin ei sitä osta enää kukaan.:p
 
maksaisin 3500, jotta voisin myydä sen 500 kalliimmalla, ja en ainakaan jäisi tappiolle, eli maksaisin vähemmän kuin uskoisin saavani jos olisin samalla hetkellä myymässä sitä.

aika paljon ajettu kuitenkin 600:cc:ksi, jos tuohon ajaa 7 lisää, niin ei sitä osta enää kukaan.:p

Ajossa ei mitään merkitystä noilla kilometreillä, mutta vuoden tai ainakin kahdenajamisen jälkeen vaikeampi myytävä.
 
aika paljon ajettu kuitenkin 600:cc:ksi, jos tuohon ajaa 7 lisää, niin ei sitä osta enää kukaan.:p
Eikös Hondalla ne ekat 100tkm ole vasta sisäänajoa :grin:

Itsellä eka ja nykyinen ovat molemmat olleet hieman reippaammin km jo keränneitä eikä kummassakaan ole ollut yhtään mitään ongelmia ikinä. Tosin tämä kyykky-luokka nyt on sitten kokonaan oma juttunsa, vaan kyllä luulisi Hondan kuitenkin korkean laatutasonsa niissäkin säilyttävän = km on vain lukema mittaristossa, muusta sitä ei juuri huomaa :jpstyle:
 
maksaisin 3500, jotta voisin myydä sen 500 kalliimmalla, ja en ainakaan jäisi tappiolle, eli maksaisin vähemmän kuin uskoisin saavani jos olisin samalla hetkellä myymässä sitä.

aika paljon ajettu kuitenkin 600:cc:ksi, jos tuohon ajaa 7 lisää, niin ei sitä osta enää kukaan.:p

Ei nuo kilometrit ole kovin kummoiset. Tuon verran Hondan pata kestää pelkkää rata-ajoakin ilman isompia huoltoja. 100+tkm ajettua vois sanoo paljon ajetuksi.
 
Joo siis tosiaan niin en tiiä vaikuttaako toi käännetty kaavio pyörässä mitään hintaan, vakioksi takasi laittaminen kestää 10min kun ite laittaa ellei jopa vähemmän sikäli mikäli omistaa 10mm lenkkiavaimen... Powershifteriä tai quickshifteriä EI OLE!!! eli sitä samaa kytkimen runkkaamista se on kuin vakiossakin.

Vakioputkikin on hyvässä tallessa osineen päivineen. En ole juurikaan kiinnostunut tällä hetkellä myymään pyörää, ajattelin muuten vaan tiedustella noin hintaa... ainoa pyörä mitä nyt kuolaan on 600RR vm -16 Repsol Hondan väreillä...mutta, mitä järkeä vaihtaa -09 RR:stä -16 RR:ään... ja mielestäni 33tkm ei ole vielä mitenkään älyttömän paljon...no ehkä kyykkyt ei olekkaa tarkoitettu kestämään semmosella ajolla yhtä monta km ku esim gold wing... tai en tiiä miten muut kyykyn omaavat ajaa mut mä en ainakaa omaani päästä helpolla :P nön nön mies kun oon :P nön nön nöööööö nööööö NÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ NÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ NÖÖÖÖÖ!!! NIIIIIIIIIIIIIIIIJAUUUUUUUUUU UUUUUUU UUUU :P

Ja muutenkin niin eipä noi tonniset paljoo silmää miellytä... kawalla nyt hienoimmat tonniset mut ne o remonttimiehen pyöriä, täytyy olla työkalut mukana ku lähtee niide kans ajamaa, kasawika :P
 
Itse ostajana katon netistä halvimmat vastaavat vm/kilsat ja parista halvimmasta sit joko löytyy se voittaja tahi ei. Harvemmin tulee ees vilkuiltua sinne hinnaston yläpäähän, ellei ole joku ihan timanttiyksilö.

Tuninkiosistakaan en nuukana maksa ekstraa. Jos on jotain sellaista kilkettä mukana, mikä itseäkin miellyttää niin se on plussaa. Monesti vaan esim. se myyjän kehuma änkkäri (OVH:865e! huom!) on korottavana tekijänä pyyntihinnassa ja susiruma syöksytorvi muutenkin ja lähtis ekana vaihtoon.
 
Back
Ylös