• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Hitsausta PK-seudulla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja routsikka
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

routsikka

New member
Ducatin tyyppivikoja ei näköjään kannata ohittaa olankohautuksella.

Pitäisi hitsata alumiinisen takahaarukan hienosti edennyt halkeama kuntoon.

Usxbz86.jpg

Samalla reissulla olisi tarkoituksena kiinnittää myös rosteriseen alkukäyrään muhvi lambdaa varten.

Osaatteko suositella paikkaa tai tyyppiä mieluiten Helsinki-Vantaa-Espoo-akselilta? Nopeus olisi valttia, alkaisi pikku hiljaa kiinnostaa ajokauden avaus...

Juho / o4I 4347 8o7

Tyyppiviosta en tiedä, mutta joku on yrittänyt ilmeisesti ennenkin korjata tuota haarukkaa?

Aika karmaisevaa tuo hitsi joka on akselin kiinnikkeen vieressä. Näyttää että on vedetty liian suurella virralla ilman että on edes viitsitty putsata kunnolla. Tuo halkeama voi johtua tuosta huonon hitsin liiallista lämmöstä itse materiaaliin.

Itse etsisin käytetyn ja ehjän haarukan tuon tilalle.

Tyyppiviosta en tiedä, mutta joku on yrittänyt ilmeisesti ennenkin korjata tuota haarukkaa?

Aika karmaisevaa tuo hitsi joka on akselin kiinnikkeen vieressä. Näyttää että on vedetty liian suurella virralla ilman että on edes viitsitty putsata kunnolla. Tuo halkeama voi johtua tuosta huonon hitsin liiallista lämmöstä itse materiaaliin.

Itse etsisin käytetyn ja ehjän haarukan tuon tilalle.

Oma arvaus on, että on kyllä alkuperäinen tehdas-hitsi. Olen useamman vastaavan nähnyt kyllä ihan tehtaan jäljiltä olevassa pyörässä.

Kyllä näyttää meikäläisenkin silmään Keijon räkimältä. Ite tekisin nimittäin just saman näkösen :D

Tyyppivika tai ei, murtuma saatiin Miikan ansiosta kuntoon. Kaveri on tainnut hitsata ennenkin, sillä työn jälki oli mainiota. Homma saatiin myös hoidettua saman päivän aikana.

0gKRBLw.jpg

MWJxGnv.png

Oli tuota näköjään korjattu aikaisemminkin, ja uusi osa pitäisi etsiä jostain, mutta eiköhän tuolla ajele siihen asti.

Oikeastaanhan Ducatissa ei tyyppivikoja olekaan, kaikki osat ovat kulutusosia :P

Juho

Back