Terve,
itse vaihdoin "työsuhdepyörän" tyyppiä CB 1300:een, enkä hetkeäkään ole katunut. Eli vaikka alalla työskentelenkin, saanen kertoa kokemuksiani?
- Pyörä on mielestäni ketterä, ja muuttui ketterämmän oloiseksi stongan vaihdon myötä.
- Putken vaihdoin heti - rupes vappuajelulla "hävettämään" kun liikennevaloissa koneen ääntä ei kuulunut lainkaan - flektin ääni kylläkin... uudella putkella alkoi tasakaasulla nykimään, josta päättelin, että pääsi laihalle; penkitys vahvisti asian. Nyt on Techlusion asennettu, ei nyi enää, vielä kun ehtis penkittää, että meni varmasti kohdalleen. Samalla näkisi, oikeneeko jokaisessa pyörässä ilmenevä "monttu" tehokäyrässä.
- itse en kaipaa lisää tehoja, mutta ainahan sitä vois lisää olla - en vaan oikeasti tiedä, mihin sitä käyttäisi. Nytkin lähtee tyhjäkäynnillä paikaltaan, kakkosella.... Ja nopeutta ei tarvita lisää, kun motarilla riepoo aika huolella yli 140:n vauhdeissa.
- Mielenkiintoista oli se, että kun stongan vaihdoin leveämpään, tuntuu, että sitä laillista 120:iä ajettaessakin ajoviima riepoo ja nykii paljon vähemmän. Stongan vaihdoin sen vuoksi, että halusin kevyen etunojan ja leveämmän otteen - ja tietty ulkonäön vuoksi. Eli tuntuu, että onnistui ihan nappiin.
- Itse olen 200 cm / 115 kg, joten ajoasento ei oikein osu missään pyörässä vakion, mutta helppoahan se on, niin kauan kuin stongan vaihdolla selviää, niin kuin nyt.
- Seuraavaksi pitää kokeilla löytää uusia rattaita eteen ja/tai taakse; kun tuota voimaa ja vääntöä riittää, on aivan turhaa, että kone kiertää moottoritienopeudella 5000 rpm. Rattaat vaan on niin "ihmekokoa", että saa nähdä löytyykö. Selvitän ja jos löytyy, niin voin kertoa lisää kokemuksia.
Terveisin
Roope