Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
taispa autofoorumilta autoilijoida tulla kadehtimaan mopoja!![]()
Foorumia kun lukee, niin huojentavaa todeta että tuntuu muissakin pyörissä olevan tyyppivikoja.
Olen alkanut tonkia tätä Cebarin jakopääongelmaa ihan kunnolla, koska sen ratkaisu edullisesti kiinnostaa minua.
Olen päätynyt siihen, että nokkaketjun kiristintä on turha vaihtaa uuteen. Siinä ei ole mitään järkeä. Se on lisäksi kallis komponentti. Metelissä on kyse kahdesta asiasta. Ensimmäinen on nokkaketjun kiristimen öljyvaimentimen likaantuminen, jolloin jousi ei enää liiku. Tämä ongelma ratkeaa puhdistuksella, liottamalla kiristintä bensassa, jonka jälkeen kiristin on jälleen kuin uusi. Tässä video: https://www.youtube.com/watch?v=ZyjnJGWLKhk
Toinen äänen lähde on nokkaketjun kiristimessä oleva suunnitteluvirhe, johon tämä hollantilainen kaveri on perehtynyt lähes tieteellisellä pieteetillä ja hän myös myy 110 euron hintaan korjaussarjaa, jolla tuon suunnitteluvirheen voi eliminoida. Harkitsen tuon kitin tilaamista. Tässä hänen sivunsa, hyvin informatiiviset:
https://www.facebook.com/Cbr1000f-m...cRejz4MrOqIjG0fW2ckmXBvUQRrH5fgYK3djw&fref=nf
Toki nokkaketjun voi aina vaihtaa, ei se haittaakaan tee. Pajalla korjaaja valisti minua, että alkuperäistä ei kannata tilata koska se on kallis. Puolta halvempi Kawasakin ketju käy kuulemma suoraan, siis niittaamalla.
Paljonko se uusi kiristin sitten muka maksaa ja oletko tutustunut manuaalisiin kiristimiin, ne maksaa ~50€.
Paljonko se uusi kiristin sitten muka maksaa ja oletko tutustunut manuaalisiin kiristimiin, ne maksaa ~50€.
Oletko tutustunut CBR1000F:n kiristimeen? Siihen käsiksipääsemiseksi on venttiilikoppa irroitettava joten tuskinpa siihen mitään manuaalikiristimiäkään löytyy.
Muuten mukava (hinta/ikä huomioiden),2-päällä vaan taka jousi/iskari vaikuttaa kuolleelta. Pystyykö noita ite huoltamaan/huollattamaan mitenkään järkihinnalla? Uus maksanee äkkiä saman mitä mopo,purkuosa taasen saattaa olla yhtä huono...Tulipa ite hommattua taas 1000f,400€ mopo ja noin 100€ päälle niin liikenteessä(on tää halpaa). Muuten mukava (hinta/ikä huomioiden),2-päällä vaan taka jousi/iskari vaikuttaa kuolleelta. Pystyykö noita ite huoltamaan/huollattamaan mitenkään järkihinnalla? Uus maksanee äkkiä saman mitä mopo,purkuosa taasen saattaa olla yhtä huono...
Hieno moottori ja ajoasento ja hyvä ajettava mutkissa painoisekseen.Tuossa olisi tonnicebari halvalla, jossa on juuri jakopää tehty. Tuo jakopääremppa maksaa vähintään kuitenkin sen 600 euroa pajalla teetettynä.
https://www.nettimoto.com/honda/cbr/2302880
Omassa -93 rekisteröidyssä välikoppamallissa on jännästi jo sama väritys, kuin virallisessa -93 uusikoppamallissa. No ok, ei se ihan sama ole, mutta todella lähelle. Suurimpina eroinahan noissa ovat etuvilkut, perän muoto ja takavalo sekä dual braking system. Uusikoppamallissa näyttäisi myös jostain syystä olevan noin tuuman pidemmät äänenvaimentimet, vaikka muuten ovat identtiset.
Kaasarit ovat myös pienemmät uusikoppamallissa.
Ei toi jakopääremppa mikään vakuutus koneen kestävyydestä,mulla edellisessä jakopää kunnossa mut laturi/starttiketju niin venynyt et joutu koneen halkasemaan. Ja siitä 8tkm piti öljypumppu vaihtaa,onneks meni öljypohjan kautta konetta irroittamatta. Mut on tuohon rahaa laitettu...
Kaveria tai nosturia vaatii,mulla oli kaveri laskemassa ja nostamassa mukana. Tommosen myllyn avaaminen ei oo mikään paha rasti,pitäis vaan olla rahaa laittaa kerralla kaikki tai varautua et toistekin avaa...En ole sanonutkaan sen olevan mikään vakuutus koneen kestävyydestä, mutta onpahan yksi hyvin yleinen vikakohta kunnossa. Toi startterinketju on jännä, mulla edellisessä ilmeisesti se rallatti jo pahasti, mutta startti ja lataus pelasi yhä moitteetta. Nuo ketjuhässäkät ovat näissä ihan käsittämätöntä suunnittelua, esim Kawassa molemmat ketjut pystyy vaihtamaan sivukoppien kautta. Näissä ei kumpaakaan. Mut Kawoista menee sit taas kolmoskiertari..Tuo öljypumppu taitaa olla näissä vähän harvinaisempi vika.
Sulla on näiden laitosta kokemusta. Tuo koneen nosto pois ei taida ihan käsipelissä onnistua? Tarttee varmaan jonkin nosturintapaisen. Toi myllähän painaa varmaan reilusti yli 100kg. Ei selkävaivaisen homma.

https://m.motonet.fi/fi/tuote/593057/MP-Motul-Fork-Oil-Expert-10W-1L Tota muistaakseni laitoin pari viikkoa sit omaan,toistaiseksi pelannu hyvin myös reilulla kuormalla.