Honda CBR 600 F

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ^b3ra^
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tervehdys!

Mulla tuollanen 2007 vm 600f cbr liekö f4i. Rupes alkukesästä oireilemaan tällä tavalla: pyörähän on siis ruisku,Joten huonosti löytyy apuja keltään. Ongelmana,Lyön käymään pyörän se nostaa kierrokset 2500-3400 rpm tyhjäkäynnillä. Hetikun saavuttaa sen 40 astetta mittaristoon,kierrokset tippuu ja oikea lämpötila niin käy normaalia tyhjäkäyntiä. Ei oireile ajossa eikä muutenkaan. Ainoastaan ongelmana että kylmänä käyntiin laittaessa ns ryyppy jää päälle tuollain että kierrokset huutaa hetken aikaan ja tasottuu kun lämmöt nousee. Onko kellään ollut vastaavaa? Alipaineletkut tutkittu ja olivat ehjiä:ilma meni läpi. ja map putsattu. Ei vilkuta FI valoa. Loppuu ideat itseltä kesken eikä tunnu ketään osaavan auttaa. Onkohan vahapatruuna sökö,vai joku anturi? -kiitos vastauksista jo etukäteen
 
Tervehdys!

Mulla tuollanen 2007 vm 600f cbr liekö f4i. Rupes alkukesästä oireilemaan tällä tavalla: pyörähän on siis ruisku,Joten huonosti löytyy apuja keltään. Ongelmana,Lyön käymään pyörän se nostaa kierrokset 2500-3400 rpm tyhjäkäynnillä. Hetikun saavuttaa sen 40 astetta mittaristoon,kierrokset tippuu ja oikea lämpötila niin käy normaalia tyhjäkäyntiä. Ei oireile ajossa eikä muutenkaan. Ainoastaan ongelmana että kylmänä käyntiin laittaessa ns ryyppy jää päälle tuollain että kierrokset huutaa hetken aikaan ja tasottuu kun lämmöt nousee. Onko kellään ollut vastaavaa? Alipaineletkut tutkittu ja olivat ehjiä:ilma meni läpi. ja map putsattu. Ei vilkuta FI valoa. Loppuu ideat itseltä kesken eikä tunnu ketään osaavan auttaa. Onkohan vahapatruuna sökö,vai joku anturi? -kiitos vastauksista jo etukäteen

Moi
Eikös toi ole normaalia , ruiskun rikastuspiiri toimii kylmänä. Itellä 800XC käyttäytyy samalla ,noin minuutin käy kovemmilla kierroksilla sitten kierrokset alkaa laskea.
 
nokun mä olin kans sanomassa että eiks toi oo ihan perus hondaa mut en kehdannu ennenkun joku muu vahvistaa väitteen...
 
Vuodesta 2005 ollut vastaava pyörä, aivan sama toiminta, ei siis vika vaan ominaisuus. Tuntuu tietenkin aika härskiltä, varsinkin suoralla putkella ja kylmällä ilmalla.
 
Heips,

Tämä ominaisuus tuli alkukesästä ei ennen ole noin tehnyt. 2500 ylöspäinki,Sekin on jo aika härski,3-3500 ei ainakaan voi olla enää normaali. Ennen kävi siinä 2500 nurkilla. En tahdo kyllä uskoa että,Olis ominaisuus varsinkin kun tämä tuli yhtäkkiä. Tuossa toinen pyörä saman ikänen lähellä,Hänellä ei tee samaa. Moni liike meinannu imuvuotoa,MAP anturia jne jne. Bikeworldista meinattiin sitä vahapatruunaa viaksi. Aattelin kysellä täältä,että onko kellään ollut vastaavaa ja mikä avuksi. Ei talvellakaan kun käyttelin sitä,eipä noussut kierrokset 2500 rpm korkeemmalle….Pyörää ostaessa toki vilkutteli FI valoa, MAP/Vacuum ongelmasta. Ei ole sen reissun jälkeen tehnyt sitä. Uus anturi oli Ebaysta tilattuna,mut en tahdo uskoa Sitä ongelmaksi. Lisättäköön nyt vielä että 3000 tuhatta harvemmin käy alta kylmänä…Itselläkin tuossa Dominaattorin Gp1 ”vaimennin”. Kysytään nyt samalla sekin et tilasin korjausarjan vahapatruunaan,onko siitä mitään apua vai pitääkö se runko vaihtaa myös siihen patruunaan. Kiitos jälleen vastauksista!
 
Viimeksi muokattu:
Nopean Youtube -etsiskelyn jälkeen monella oli ongelma alipaineletkujen, varsinkin MAP:ille menevän kunto tai tukkeutuminen, mutta jos ne on kunnossa, niin vahapatruunan vaihto ei välttämättä kovin kalliiksi tule. Se kuitenkin toimii, jos lämpimänä päästää kierrokset alas, mutta voisiko ikääntyminen vaikuttaa kierroksia nostavasti? Tosta osalistaa, ei nyt ihan ilmainen.
 
Moi,

Juu ilma menee läpi letkuista ja mapille menevän vaihdoin ku oli päästä vähän huono. Eli siellä ei pitäs olla vikaa. Map vissiin ehjä myös. Mut juu Lämpimänä toimii kyl,sillon käy normaalisti. Kylmästä nostelee kierroksia miten sattuu kuten kuvailin. Tilasin Bikeworldista Vahapatruunan ja tiivistesarjan sille. Oisko 49e ollu Elementwax ja tiivisteet 15e. Kävin kaupungis yhden Maahantuojakorjaamon jutuilla,Sanoivat et Puolkierrosta löysätä Patruunan pääs olevaa mutteria,Heillä näin tehty. Kuulemma iän myötä Vaha jotenki vanhenee tms et saatta tehdä tuota. Koitan tätä nyt ekaksi osia odotelles ja mikäli tolla lähtee toimiin niin Vaihtelen talvella tms vasta tohon sen korjaussarjan. Youtubesta löyty kaasari vehkeistä enemmän noita vikoja,Jostain enku foorumilta löyty tästä myös juttua. Sillä oli ollu kurkku löysäl. Itse katsoin että ovat pohjas ja kiristin vähän klemmareita.
 
Tarkoitus opetella vaihtamaan ketjut ja rattaat itse. Afam halpis niittaustyökalu on matkalla Saksan Amazonista.

Rattaiden kiristysmomentit? Ei löydy käsikirjasta.
Ruuvilukitetta?

Väittäisin että nykyisessä asennuksessa ei lukitteita ollut. Puupala takavanteen välissä kokeilin ihan ensin, ennen osien tilaamista, että aukeeko eturattaan pultti. Tiukassa oli mutta aukesi.

Pyörä on 2006 F4i
 
Tarkoitus opetella vaihtamaan ketjut ja rattaat itse. Afam halpis niittaustyökalu on matkalla Saksan Amazonista.

Rattaiden kiristysmomentit? Ei löydy käsikirjasta.
Ruuvilukitetta?

Väittäisin että nykyisessä asennuksessa ei lukitteita ollut. Puupala takavanteen välissä kokeilin ihan ensin, ennen osien tilaamista, että aukeeko eturattaan pultti. Tiukassa oli mutta aukesi.

Pyörä on 2006 F4i

Ei täysin sama pyörä, mutta VFR:n momentit on seuraavat. Takarattaan pultit 64nm ja eturatas 51mn.
 
Tarkoitus opetella vaihtamaan ketjut ja rattaat itse. Afam halpis niittaustyökalu on matkalla Saksan Amazonista.

Rattaiden kiristysmomentit? Ei löydy käsikirjasta.
Ruuvilukitetta?

Väittäisin että nykyisessä asennuksessa ei lukitteita ollut. Puupala takavanteen välissä kokeilin ihan ensin, ennen osien tilaamista, että aukeeko eturattaan pultti. Tiukassa oli mutta aukesi.

Pyörä on 2006 F4i
Netistä tod. näk. löytyy huolto/korjausopas tjs. kun vähän etsii.
 
Kuinka tavallista mahtaa olla se, että ajovalopolttimon vaihtaakseen pitää kaivaa sivukatteet sun muut pois tieltä ennen kuin pääsee käsiksi siihen lamppuun?

Omistajan manuaalissa (ABS 2011, PC41) ei mainita tuosta katteiden purkamisesta mitään, vain yksi muovinen panta muka pitäisi löysätä ja sitten liitin irti ja kuminen kaulus pois.. mutta totuus selvisi käsikopelolla ja Youtubesta:

https://www.youtube.com/watch?v=tRo2EodbwKc

Auton ollessa kyseessä tilanne ei ole niin paha jos toinen lamppu pimahtaa, mutta yksiumpioinen mp on vähän eri juttu jos on reissun päällä. Ne ääliöt jotka tuollaisia rakenteita suunnittelevat pitäisi piiskata torilla.

Muistaakseni ainakaan Yamaha Thundercatissa ei tarvinnut purkaa osia tieltä pois isommin jotta polttimon sai vaihdettua.

On se hyvä ettei se lamppu vielä ole palanut, olisin muuten vaan vaihtanut kalliimman Philipsin yli 10 v tuikun tilalle. Mutta en nyt sitten taidakaan, ja taitaakin vaihtua aikanaan johonkin huipputeholtaan heikompaan long-life -polttimoon.
 
Kuinka tavallista mahtaa olla se, että ajovalopolttimon vaihtaakseen pitää kaivaa sivukatteet sun muut pois tieltä ennen kuin pääsee käsiksi siihen lamppuun?
.

Aika ahdas on lampun tausta ollut ainakin minun kahdessa Hondassa. Onneksi on olleet pitkäikäisiä polttimoita, mutta kyllä jonkinlainen purkuoperaatio vaaditaan vaihtoon. Onneksi siitä selviää kuitenkin pelkällä ruuvimeisselillä ja kuusiokoloavaimella jotka kulkee aina mukana satulan alla.
 
Back
Ylös