Rekkamasa
MotOrg ry
Oma wanha f2:ni söi helkutisti synteettistä koska oli jo kulunut niin väljäksi. Castrol act evo 25w50 sisään niin hävikki katosi kokonaan ja aski alkoi toimia paremmin.
Se nokkaketjun kiristäjä on hydraulinen. Mikä sen yleensä "rikkoo" on öljyn seassa oleva paska. Sen pystyy purkamaan kohtuu helposti, köytännössä yksi sokka irti niin se mäntä tulee pois. Sielä on pohjalla pikkuruinen lautasventtiili, käynnössä tapissa oleva prikka reiän päällä. Sen väliin kun menee sontaa paine karkaa kierrokset laskiessa. Ja ilmeisesti myös se kanava on sen verran ahdas että sinne kertyvä kakka estää myös paineen nousun. Jotta sen saisi toimimaan putsauksen jälkeen kunnolla pitäisi koko moottori huuhdella huolellisesti pariin kolmeen kertaan pesevällä öljyllä. Itse jaksoin sen kaksi kertaa avata kunnes vaihdoin APEn tilalle. Ei siitä manuaalikiristimestä varsinaisesti mitään haittaa ole kunhan ei itse kiristä sitä liian tiukalle joka aiheuttaa mm liukujen kulumista ja ketjun venymistä.
Se nokkaketjun kiristäjä on hydraulinen. Mikä sen yleensä "rikkoo" on öljyn seassa oleva paska. Sen pystyy purkamaan kohtuu helposti, köytännössä yksi sokka irti niin se mäntä tulee pois. Sielä on pohjalla pikkuruinen lautasventtiili, käynnössä tapissa oleva prikka reiän päällä. Sen väliin kun menee sontaa paine karkaa kierrokset laskiessa. Ja ilmeisesti myös se kanava on sen verran ahdas että sinne kertyvä kakka estää myös paineen nousun. Jotta sen saisi toimimaan putsauksen jälkeen kunnolla pitäisi koko moottori huuhdella huolellisesti pariin kolmeen kertaan pesevällä öljyllä. Itse jaksoin sen kaksi kertaa avata kunnes vaihdoin APEn tilalle. Ei siitä manuaalikiristimestä varsinaisesti mitään haittaa ole kunhan ei itse kiristä sitä liian tiukalle joka aiheuttaa mm liukujen kulumista ja ketjun venymistä.