Honda CBR 600rr 2009 hyytyy

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mauno
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
En usko että kipinän etäisyys (uusi termi minulle) = kärkiväli (?) vaikuttaa kun ei enempää ole eroa, ei tietysti haittaa jos sinne oikeat tulpat laittaa. Mikä ero on IMR9E vs. IMR9C ? Pääsen huomenna tutkimaan ngk:n kirjaa, nuohan ne merkinnöistä päätellen on.

Ainakin mitä itse löysin netistä niin olisi vain tuo kärkiväli yms. Ainoa ero noiden kahden tulpan välillä. Olin jo tiskillä hakemassa uusia oikeita tulppia niin myyjä ympäri puhui ja väitti ettei ole merkitystä, jäi kuitenkin mietityttämään.

Jep, löysin saman. Hämmentää vain tuo motonetin taulukko. Mutta ilmeisesti ei ole merkitystä onko siellä 2008 vai 2009 vuosimallin tulpat.

Motonet ainoa paikka maailmassa joka keksinyt tuon kipinän etäisyys -termin. Kuten jo tuossa aiemmin todettiin, näissä on 0.9mm kärkiväli ostettaessa, toki tämähän kehotetaan jokaisessa tulpanvaihto-ohjeessa tarkistamaan/säätämään omaan ajokkiin sopivaksi.

Moi
Eiköhän ne kirjainerot kerro tulpan lämpö arvon , eli toinen on kylmempi ja toinen kuumempi. Sitä en tiedä miten päin ne menee. Omassa hondassa on IMR9D-9H ,(800 XC). Onkos tietoa koska ne tulpat on viimeksi vaihdettu ?.
Asia jo selvisikin eli tarkoitin eroa C vs. E, numerot kertoo tosiaan lämpöarvon eli isompi on kylmempi, ruohonleikkuriin 2-4 ja pyörään 8-10.

Jees, eipä ole pyörä vieläkään tullut kuntoon. Sain kuitenkin selville ettei pyörä olekkaan 2009 vuosimallia millaisena se minulle myytiin, kyseessä 2008 vuosimalli. Rupesin pohtimaan onko sytytystulpilla kuinka paljon merkitystä kun pyörässä nyt 2009vm tulpat kiinni. Pyörässä nyt siis IMR9E-9HES ja huolto-ohjeessa 2008 pyörään Pitäisi laittaa IMR9C-9HES. Paperilla eroa on kipinän etäisyydellä nykyisissä 2,00mm ja 2,15mm noissa jotka pitäisi olla 2008vm pyörissä. Voiko ongelma olla tässä? Meneekö 100€ roskiin jos haen oikeat tulpat ja totean ettei pyörä toimi näilläkään?
Joku mainitsi motonetin, en tutkinut asiaa eli mistä nämä 2,00 ja 2,15 "kipinäetäisyydet" on löytynyt ? Eivät ole sinne päinkään mitä pitäisi, enempi sitä päin.

Case solved. Käytin suuttimet huollossa, vaihdoin releet ja start/stop napin ja nyt pelittää. Vahvasti veikkaan että vika oli suuttimissa, kun ennen ja jälkeen testissä oli 25% eroja virtauksissa. Vuosihan siinä meni…

25% ero on jo paha ja mitä todennäköisemmin tuntuu toiminnassa. Tyypillinen toleranssi uusille on 2-3% luokkaa.

Back