• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Honda CBR F2 -93

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hsk
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

hsk

New member
Talveksi piti löytää vähän tekemistä, mutta loppujen lopuksi lähes kaikki työt tehtiin kun olisi pitänyt jo olla ajamassa.
wink.gif


Operaatioon kuului takaiskarin vaihto F4-mallin (vm. 2004) takaiskariin, jolloin sain perää nostettua pienellä vaivalla vähän ylöspäin ja samalla vähän pirteämpi iskari alkuperäisen tilalle. Idean sain CBRworldista ja takaiskari löytyi romutetusta F4i-mallista purkaamolta.

Myös takamatkustajan jalkatapit vaihdettiin alkuperäisten tilalle kyseisestä F4i-mallista, jolloin sliparin saa hieman ylemmäksi maata viistämästä. Lisäksi jalkatapit ovat kyllä alkuperäisiä komeammat.
Hieman jännitin ajettavuuden muutosta, kun perä nousi kuitenkin aika reilusti, mutta ei se ainakaan huonommaksi mennyt edellisestä ja ulkonäkökin parani roimasti.

Tarrat tulivat erittäin nopeasti Hartilta loistavan palvelun kera.

Maalauksesta sen verran että tein itse pohjatyöt, ja väriksi on valittu Mazda 6:n Blue Pacific Mica.


Tästä lähdettiin:
img_3571.jpg


Ja tähän päädyttiin:
IMG_4187.jpg


IMG_4188.jpg


IMG_4192.jpg
 
Hieno lopputulos ja loistava väri.

Pari kyssäriä, kuis helposti tuon F4 mallin iskarin saa paikalleen, joutuuko tekemään holkkeja tai muuta kiinnitysosaa? Nii ja mittasitkoihan paljon pitempi se F4 iskari on ja paljonko se nostaa perää?

Kiitoksia vastauksista.
 
Hieno lopputulos ja loistava väri.

Pari kyssäriä, kuis helposti tuon F4 mallin iskarin saa paikalleen, joutuuko tekemään holkkeja tai muuta kiinnitysosaa? Nii ja mittasitkoihan paljon pitempi se F4 iskari on ja paljonko se nostaa perää?

Kiitoksia vastauksista.
Iskari menee suoraan paikalleen ilman mitään muutoksia. Iskareilla on eroa n. 1,5cm. muistaakseni takahaarukan takaosa tuli 5cm alemmaksi. Jotain korotuksesta kertoo se että iskarin vaihdon jälkeen keskiseisontatuki jää ilmaan ala-asennossaan, joten poistin sen. Ainut mikä iskarin vaihdon yhteydessä on modattava on sivujalkatuki, ellei halua kuljettaa jotain palikkaa mukanaan, sillä alkuperäisen kanssa pyörä jää varmasti pelottavan vinoon. Sopiva sivujalka löytyy myös F4-mallista, ainostaan jousen tappi pitää hitsata sisäpuolelle, kun F4-mallissa se on ulkopuolella. Muuten sivujalka sopii suoraan paikalleen ilman muutoksia. Laitan vaikka kuvia sivujaloista kun saan kameran käsiini, kuvat ovat vielä muistikortilla.

Takaiskarin saa romuttamolta n. 200€n hintaan. Ei paha verrattuna ihan uuden hintaan. Ja luulisi 2 vuotta vanhan iskarin olevan parempi kuin 13 vuotta vanhan.
Uudessa iskarissa on erillinen säiliö ja siinä säädettävä sisäänmeno-vaimennus. Säiliölle löytyi helposti paikka.


img_0931.jpg
 
Menikö nuo takatappien rungot suoraan alkuperäisiin reikiin
vai pitikö "sovittaa" ?
 
Todellakin onnistunut operaatio, pyörähän nuoreni ainakin viis vuotta jo pelkästään tuon maalauksen ansiosta. Hyvä ettet sentään mitään faitteria alkanut vääntämään niinkun yleensä tämän ikäisistä cebareista.

thumbs-up.gif
 
Hienohan siitä tuli.

Teippit tais harrilta löytyä suoraan hyllystä, itse meinaan teetin juurikin saman sarjan joskus 2 vuotta sitten omaan pc-25:seen ja joutu silloin skaalailemaan tuon uudemman hondan tarramallin tuohon sopivaksi. Ja itsellänikin hopeanvärisenä
smile_org.gif


Miksköhän mulla on tuossa "alkuperäisessä" iskarissa ja tuo säiliö? Se on kiinni tuossa oikeanpuoleisessa taka jalkatapissa. SUllahan tuota ei tosiaan näy.
 
Hienohan siitä tuli.

Teippit tais harrilta löytyä suoraan hyllystä, itse meinaan teetin juurikin saman sarjan joskus 2 vuotta sitten omaan pc-25:seen ja joutu silloin skaalailemaan tuon uudemman hondan tarramallin tuohon sopivaksi. Ja itsellänikin hopeanvärisenä
smile_org.gif


Miksköhän mulla on tuossa "alkuperäisessä" iskarissa ja tuo säiliö? Se on kiinni tuossa oikeanpuoleisessa taka jalkatapissa. SUllahan tuota ei tosiaan näy.
Kappas, no samat pohjat taisi olla, kun kyllä Harri mainitsi että löytyy valmiina "muotti".

Muistaakseni pc-25:n kaikkein uusimmissa versioissa on jo vakiona se iskarin säiliö, ja siitä eteenpäin uudemmissa malleissa.

E: Niin ja tossa uudemmassa iskarissahan on se säiliö, mutta se letku oli niin lyhyt että säiliö on asennettu piiloon takasivukatteen taakse.
 
Komee on.  
thumbs-up.gif


Muuttukos se ohjaus paljonki nopeemmas vai miten ? Jos saa vielä lisää udella.  
smile_org.gif

Kiinnostas vain ku itelläki on toi takaiskarin esijännitys jo kireimmillään ja silti ei saa sitä säädettyä oikeelle "korkeudelle" miten se pitäis noitten säätöohjeiden mukaan olla. Eikä painoo oo ku 70 kiloo. Ja ois se kiva saada se sisäänmeno-vaimennuksen säätö mukaan pakettii.
 
Komee on.
thumbs-up.gif


Muuttukos se ohjaus paljonki nopeemmas vai miten ? Jos saa vielä lisää udella.
smile_org.gif

Kiinnostas vain ku itelläki on toi takaiskarin esijännitys jo kireimmillään ja silti ei saa sitä säädettyä oikeelle "korkeudelle" miten se pitäis noitten säätöohjeiden mukaan olla. Eikä painoo oo ku 70 kiloo. Ja ois se kiva saada se sisäänmeno-vaimennuksen säätö mukaan pakettii.
Kesän aikana tuli 13tkm maantiellä ja radalla ja täytyy kyllä sanoa että ohjaus on huomattavasti parempi kuin ennen, nopeampi ja kevyempi, kuin ajatus. Puolivälissä kesää tiputin jopa etupäätä pikkasen alaspäin. Nyt on todella hyvä.
 
Mitä noi jalkatapit makso purkaamolla? Tiedätkö käykö muidenkin vuosimallien tapit heittämällä f2:seen? Minkälainen patentti olis toimiva ton kilpitelineen korvikkeeksi? Oon katsellu cbr:ään koko putkistoa. Onko kellään tietoa onko teholisä mainittava vai tyydynkö pelkkään slipariin?
nixweiss.gif
 
Mitä noi jalkatapit makso purkaamolla? Tiedätkö käykö muidenkin vuosimallien tapit heittämällä f2:seen? Minkälainen patentti olis toimiva ton kilpitelineen korvikkeeksi? Oon katsellu cbr:ään koko putkistoa. Onko kellään tietoa onko teholisä mainittava vai tyydynkö pelkkään slipariin?
nixweiss.gif
En enää tarkalleen muista, mutta jotain 30€ taisi olla. Ei kai siihen muut tapit heittämällä mene kuin nuo hopeiset, putken kiinnike jne. oikeassa paikassa.
Helpoimmalla kilpitelineen kanssa pääsee Dremelillä, jos kuvista kattoo tarkkaan niin huomaa kyllä että se on alkuperäinen, mutta sitä on leikelty vähän sirommaksi.
No en ehkä suosittele ihan 1000€ kokoputkistoa laittamaan, mikä ettei jos halvalla saat... mutta kyllä se slipari asiansa ajaa, ainakin äänten puolesta.
 
Back
Ylös