Honda CBR1000r Naku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Wald0
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eli kyykystä tehty naku on sun mielestä hitaampi kuin tehdasnaku, jossa on vähempi voimaa ja huonompi alusta kuin siinä kyykyssä?
Alkuperäinen kysymyshän oli että onko CBR1000RR:stä tehty naku "parempi" kuin mikä tahansa tehtaalta tullut naku? Sitä varmaan mitataan paljon muullakin kuin nopeudella radalla (luulisin)? Joku syy tehtailla täytyy olla siihen miksi tehoja lasketaan jonkin verran kun superpyörästä tehdään naku-versio (S1000RR -> S1000R), ehkä ne on sitten tehtaalla väärässä??!! Ja tosta S1000R:stä on otettu kaikissa mittauksissa enemmän tehoja koneesta kuin mitä tehdas lupaa, eli nekin on aika lähellä toisiaan ton Hondan kanssa!
Miten tota asiaa sitten pitäisi mitata tai veratilla? En tiedä! Mun mielestä on vaan aika paljon sanottu että itte rakennettu/ kustomoitu olisi parempi (nopeampi, kauniimpi, tehokkaampi, mitä tahansa...) kuin mikä tahansa tehtaalta tullut. (Eikä vielä ole edes yksikään 1290 SDR:n omistaja eksynyt tänne!)

No jos yt tähän sotaan lähtisi mukaan.. ;)

Ehkä tehoja lasketaan myös sen takia ettei sillä nakulla mitaan yli 280+km/h ajella ;)

Kaikenlaisia himmeleitä täälläkin on nähty mutta kuvan Honda edustaa mielestäni yhtä tyylikkäimmistä modeista evö. Hieno peli ku perkele.

Alkuperäinen kysymyshän oli että onko CBR1000RR:stä tehty naku "parempi" kuin mikä tahansa tehtaalta tullut naku?

Jos ei ihan paras niin tuskin kovin kaukanakaan. Noissa nakuissa kun tosiaan tuppaa olemaan se ongelma, että ne rakennetaan yleensä halvemmilla osilla kuin lähtökohtana oleva kyykky. Tästä halvempien osien käytöstä hyviä esimerkkejä on kaikki ja japsit ja esim. tuo Bemari. Onneksi sentään pari eurooppalaista merkkiä on ymmärtänyt, että ei sen nakun tartte olla riisuttu myös ominaisuuksiltaan.

Edit. Ja mitä nopeuteen tulee niin oletin, että halusit juuri sitä ominaisuutta käyttää vertailuun, koska olit lähdössä kisailemaan.

Kaikenlaisia himmeleitä täälläkin on nähty mutta kuvan Honda edustaa mielestäni yhtä tyylikkäimmistä modeista evö. Hieno peli ku perkele.

Mut ken muistaa sen RC8 tehdyn nakun tältä palstalta? Pitäis nähdä kuvat uudelleen.

Niin, ja miks Nitrous ei tartu mun provoihin :no:?

Ajakaa soralla! Muuttujiahan ei ole, eikä keksitä. Muuten, tuossa bimmerissä on se dynaaminen alusta. Kuulemma ihan paska kadulla.

Hyvä idea. En olekaan hetkeen leikkiny katumopolla soralla. Pirullisen hauskaa hommaa.
Kun se sun pirkkafaitteri lyödään riviin ton bimmerin kanssa, niin variksetkin nauraa. Ja nyt ei mitata aikaa kellolla ja radalla :D
Mulle nyt nauraa kaikki muutenkin, joten ei tunnu missään. :D

Jos aletaan mitata, niin kaivetaan vaikka Eddie Lawson tuutin sarviin, tai jotain.

Edit: Olinpa sen verran humalassa, etten aluksi huomannut Nitron kysyvän, että kumpi on nopeampi. Eli sillä perkeleellä on sittenkin se sekuntikello tumpussa...Enpä tiijä.

Tuono oli nopeampi kuin RC8. Sen mittas muuan Rutter. Antakaa mopot sille. Se mittaa.

Herrra bemaristi se oli tuolla alunperin lähdössä ajamaan kilpaa, joten siks piti ottaa sekuntikello mukaan. :;): Muutenhan tuomun 600 ceebra on ihan paska mopo. Painaa perkeleesti, alusta on perseestä ja moottori täysin hengetön koko alueella. Ja rumakin se on. Mut semmosella nyt ajetaan ihan vaan siks kun osia on paljon. Ja osia on paljon siks kun piti ajaa yks semmonen seinään.

Mut ettei menis ihan offtopiciksi niin hieno naku Wald0lla ja lähtökohtakin tuon rakentamiseen on yks kivoimpia mopoja, millä oon ajanu.

ne rakennetaan yleensä halvemmilla osilla kuin lähtökohtana oleva kyykky. Tästä halvempien osien käytöstä hyviä esimerkkejä on kaikki ja japsit ja esim. tuo Bemari.
No jos näin on niin sitten mua on kustu linssiin! (Eikä ole eka kerta!)
Puhutaan nyt sitten mun mielipiteestä jos ei kerran faktat ole täällä hallussa, mutta mun mielestä (lähes) ilman kompromisseja julkaistuja Nakupyöriä on jotakuinkin 4: B-King, Tuono (uudempi ja vanhempi), S1000R ja SDR (uudempi ja vanhempi)... Eikä noi ole tossa pelkästään sen takia että niissä olisi selkeesti enemmän tehoja kuin muissa nakuissa vaan muutenkin. Ja noi on monien lehtikirjoitustenkin mielestä sellaisia pyöriä joilla voitetaan... tai jos ei voiteta niin ainakin kiusataan noita >1000ccm superpyöriä monissa tilanteissa!
Ja kyllä olen samaa mieltä että Wald0:n Honda miellyttää silmää varsinkin kun tietää millaisissa "olosuhteissa" pyörä on rakennettu! Ihan kaikkea ei ole ihan niin helpolla saatavilla tuollapäin maailmaa!

No jos näin on niin sitten mua on kustu linssiin! (Eikä ole eka kerta!)
Puhutaan nyt sitten mun mielipiteestä jos ei kerran faktat ole täällä hallussa, mutta mun mielestä (lähes) ilman kompromisseja julkaistuja Nakupyöriä on jotakuinkin 4: B-King, Tuono (uudempi ja vanhempi), S1000R ja SDR (uudempi ja vanhempi)... Eikä noi ole tossa pelkästään sen takia että niissä olisi selkeesti enemmän tehoja kuin muissa nakuissa vaan muutenkin. Ja noi on monien lehtikirjoitustenkin mielestä sellaisia pyöriä joilla voitetaan... tai jos ei voiteta niin ainakin kiusataan noita >1000ccm superpyöriä monissa tilanteissa!
Ja kyllä olen samaa mieltä että Wald0:n Honda miellyttää silmää varsinkin kun tietää millaisissa "olosuhteissa" pyörä on rakennettu! Ihan kaikkea ei ole ihan niin helpolla saatavilla tuollapäin maailmaa!

B-king on vähän eri kategorian pyörä. Menee mun mielestä enempi samaan kuin nuo muut möhkönakut. Tosin tehoiltaan omissa svääreissään.

Tuono ja SDR on aika kivoilla kilkkeillä kasattu, samoin Trumpan ärrä Triplet. Bemari kylläkin japseja parempi, mutta nekin lähti tinkimään ainakin alustasta ja moottorin sisuskaluista hinnan takia. Myös pienempiä muovikilkkeitä on ilmeisesti valmistettu vähän liiankin halvalla. Tosin kaikissa uusissa malleissa merkistä riippumatta on nuo omat lapsuksensa.

Edit. Ja sanoo lehtien testit mitä tahansa, ei noilla nakuilla kyllä kyykkyjä ihan helpolla kiusata jos on vaan samantasoiset kuskit on puikoissa. Kovaa niilläkin menee ja kadulla ne on noin karkeesti 10 kertaa parempi vaihtoehto kuin puhdas kyykky, mutta puhtaassa suorituskyvyssä tulee kuokkaan siitä huolimatta.

Edit. II Ja jos jollekin ei jo selvinny niin pitkän talven ratoks näitä pikku provoja pitää heitellä, että pysyy keskustelu yllä.

Eihän noissa kyykyistä enemmän tai vähemmän suoraan "kesytetyissä".... sanotaanko mielummin
fightereissa kuin nakuissa.... ole muuta vikaa tai ongelmaa kuin Nitron mainitsemat asiat.

Plussana taas sellaisenaan katukäyttöön paremmin soveltuva tehoalueen "tuunaus",
eli tapista valutettu hieman pulleutta keskialueelle.

Nakupyörä tyyppinä käsittää mielestäni ihan ns. perinteiset kattamattomat
peruspyörät ja osittain touring- genreenkin laskettavat laitteet.

Kinkyä en kyllä itse suin surminkaan sijoittaisi fighteriksi.....
keskimatkan pommikoneeksi kylläkin :grin:.
Härskistä ja persoonallisesta ilmeestään huolimatta se
on itse asiassa suorituskykyinen "peruspyörä" ihan parhaasta päästä.
Tästä syystä tuohon itsekin päädyin.... mutta eihän tuo pilalle menisi
vaikka siitä reilun 30kg johonkin haihtuisi.

Mietitäänpä hieman mistä aihioista ja millä eväillä ja perusteilla "FIGHTERIT" on perinteisesti
ja pääasiassa rakennettu ???

AAAAAAIVAN! :thumbup:.

Alunperin issookowwoo- mänöön rakennetun kyykyn päälle nuo rakentuu ja niiden
"laadukkaiden" (tietysti suhteellinen käsite) komponenttien varaan.

Moni asia on oltava lähtökohtaisesti tukevampi ja toimivampi vauhdin kasvaessa.......
yli "nakupyörillä" liikuttaviin nopeuksiin.

Kadulle turhan ylävireisen koneen pitkine ykkösineen saa suht hyvin "tuunattua"
käyttökelpoisemmaksi välityksiä sovittelemalla, koska nakulla/fighterilla liikutaan
enemmänkin satunnaisesti 200:n pinnassa, puhumattakaan kolmensadan.

Vällärit siis korjaavat koneen keskialuetta merkittävästi ja käyttöön jää
kuitenkin kyykyn raaka ylärekisteri.... selkeästi luokkaa laadukkaampi alusta.....

Näin se vaan tahtoo mennä.

Kotarilla ja osittain myös Ducatilla on, niin valitettavalta kuin se toisista tuntuukin:D,
on tosiaan ollut tarjolla melkein ainoat "laadukkaat" fighterit suoraan kaupasta.
Tuo Bemun 1000R on kokonaisuutena oikein hyvä yritys oikeaan suuntaan ja toivotaan
että siitä saadaan kehiin hinta-laatu-käyttösuhteeltaan hienosti "soiva peli" alkuhäslingeistä
huolimatta.

Tosin..... pienellä vaivalla saa Bemun 1000RR:stä mennen-tullen R:n kylvettävän
ja kyykyttävän "fighterin" :;):

Joku Z1000 taas on lähinnä lyhyen matkan pommikone :;):.

Kovaa niilläkin menee ja kadulla ne on noin karkeesti 10 kertaa parempi vaihtoehto kuin puhdas kyykky
No tulihan se sieltä! Kiitos tämä riittää... Useimmat motoristit nimittäin ajavat moottoripyörillään nimenomaan kadulla! Niin minä kuin tämä wald0kin!

No tulihan se sieltä! Kiitos tämä riittää... Useimmat motoristit nimittäin ajavat moottoripyörillään nimenomaan kadulla! Niin minä kuin tämä wald0kin!

Siitä asti kun mulla toi k7 gixeri oli, olen sanonut, että paskin vaihtoehto katumopoksi on tonninen kyykky. Toiseksi huonoin on kyykky kusiaisen koneella ja kolmanneksi huonoin on hd. Kadulla kun ei oikein missään pääse hyödyntämään kyykyn ominaisuuksia niin, että kortti säilyisi taskussa. Hooreessa taas ne ominaisudet muuttuu lähinnä omituisuuksiksi heti kun poistutaan kaivarin nopeusrajoitusta nopeammille teille.

pogo-cb032267-rf-visualphotosdotcom6589e.png

Jos kortin säilyttämisellä jeesustelu on se millä pitää pyörä valita, niin kannataa unohtaa kaikki ja panostaa vaan mieleiseen ulkonäköön siinä vespassa.

Jos taas haluaa olla yhteiskunnan vihollinen numero 1, niin rakentamalla fighterin kilosesta saa käyttöönsä hauskemman ja räväkämmän mopon kuin yksikään tehdasnaku. Siihen ei vaikuta se että joku vakio kilogixxeri tuntuu paskalta kun köröttelee 60km/h jossain helsingin ruuhkassa kytkintä luistattaen... Eli Nitrous puhuu aivan asiaa. :D

Komppaan myös siinä että Euromerkeillä on enemmän oikean suuntaista ajatusta hommassa, siinä missä japsi tehdasfighterit ovat ponnettomia halpisvirityksiä niin ajettavuudeltaan kuin varsinkin moottoreiltaan.

Edit. Ja sanoo lehtien testit mitä tahansa, ei noilla nakuilla kyllä kyykkyjä ihan helpolla kiusata jos on vaan samantasoiset kuskit on puikoissa. Kovaa niilläkin menee ja kadulla ne on noin karkeesti 10 kertaa parempi vaihtoehto kuin puhdas kyykky, mutta puhtaassa suorituskyvyssä tulee kuokkaan siitä huolimatta.

Motorrad 8/2014. Kuskina Christian Kellner, rata Alcarrás ja testissä bemarin, Aprilian ja Ktm:n kyykky ja vastaava naku samoilla renkailla (Supercorsa SC2).. Olihan siellä suurin ero kierrosajassa 3,01 s HP4:n ja S1000R:n välillä, A:lla 3.37 ja KTM:llä 2,62 s. Eihän tuolla kiusata, mutta per***een lähellä ne on. :no:

Jos taas haluaa olla yhteiskunnan vihollinen numero 1, niin rakentamalla fighterin kilosesta saa käyttöönsä hauskemman ja räväkämmän mopon kuin yksikään tehdasnaku. Siihen ei vaikuta se että joku vakio kilogixxeri tuntuu paskalta kun köröttelee 60km/h jossain helsingin ruuhkassa kytkintä luistattaen... Eli Nitrous puhuu aivan asiaa. :D
Onhan hyvänen aika kadulla mp:llä ajaminen muutakin (JA PALJON MUUTAKIN) kuin köröttelyä 60km/h Hgin ruuhkassa. Viime kesänä 4200km Alpeilla esim ajelin itse.... Ja jotenkin musta tuntuu ettei Passo Gavia olis ollu ihan niin kiva jollain kilokyykyllä tai sellaisesta rakennetulla nakulla. Kaiken kaikkiaan muutenkin vältän kaupunkeja lähes viimeiseen asti. Mutkatiet alkaa tosta talon nurkalta ja helposti se 3-400km päivän aikana mittariin tulee kilometrejä jos siltä tuntuu! (Ja enimmillään lähes 700km viime kesänä eräänä päivänä)

ruuhkassa ajaminen on ihan hanurista kaikilla pyörillä.

Itse en ole ikinä tajunnut niitä jotka menee kaupunkiin ajelemaan, itse en aja edes kaupungin läpi kuin pakon edessä.

Siksi en aja työmatkaakaan mp:llä. Koska se ei ole kivaa.

Ajattelen sen vähän niin, että voihan joku pitää vaikka purjehduksesta, mutta ei se yritä sillä purjeveneellä työmatkoja purjehtia. Ei se yritä sillä purjehtia talvella jäissä. Ihan samasta syystä ajan pyörällä aurinkoisella säällä ja kesällä. Koska se on harrastus, eikä työ.

Back