Honda GB 350 S

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -dq-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

-dq-

New member
Uutta retropyörää pukkaa Euroopan markkinoille, tämä on kyllä jo muutenkin retro kuin tyylillisesti. :p

https://www.honda.co.uk/motorcycles/range/street/gb350s/overview.html

Ei jostain syystä vieläkään mitään merkkiä Suomen tulemisesta, mutta Viron puolella hinnat jo näkyvissä, siellä 4730 € niin piisaisiko 6000 € Suomen kilvissä.

Ja messupyörien perusteella ihan oikeasti Japanissa tehty, vaikka Intiassa miltei samaa pyörää tehdään myös.
 
Hauskasti nimetty GB:ksi. Meidän ikäluokan aikaan se oli CB350 - tosin kaksisylinterinen. Taisi muutama Fourikin olla Suomessa.
 
Aika kivan näköinen, mutta 15 kW. Pelkkä kaupunkipyörä.
70-luvun Fourissakin taisi olla melkein tuplat.
 
Joo tällä ei ole kiire minnekään, mutta arkikulkineena vois olla asiallinen. GB:ksi nimeäminen saattaa olla tietoinen valinta erottua Intian versiosta joka CB 350.

Suora kilpailija Royalin Hunter 350:lle josta alkuun innostuin, mutta koeajon jälkeen jäi vaihteiston toiminnasta hiukan nihkeä fiilis niin ei uskaltanut ostaa, sitä kuitenkin tarvitaan aika paljon. :D Tämä toivottavasti ns. vanhempaa Honda-laatua, Thaimaassa tehty Monkey 125 varsinkin maalin ja kromiosien suhteen aika jäätävää kuraa ainakin näin huonolla huolenpidolla.

Käyttökokemuksia;
https://www.youtube.com/watch?v=Vc2t_3iNPkk
 
Mainoskuvissa pitäisi olla mainittu minkä kokoinen kuljettaja kuvassa on.
Äkkiseltään epäilisin, että kuski on 163 senttinen ja 50 kiloinen lady - ei mikään Brigitte Nielsen.
 
Joo tällä ei ole kiire minnekään, mutta arkikulkineena vois olla asiallinen.

Normaalikokoinen kuski pystyasennossa, suomalainen liikennöity kesäinen maantie satasen rajoituksella ja kesäisellä +10 ylinopeudella, vastatuuli ja 15 kW pannussa.

Vaikka kiire ei olisi, niin hauskuus voi olla kovin rajoitettua, kun moottori huutaa tapissa ja pitkä jono kärsimättömiä autoilijoita takana.

Tuosta on kokemusta, yksi kyseisen tehoinen pyörä tallissa. Hauska poluilla, hiekkateillä ja jopa vielä mutkaisilla asfalttiteillä, todella helppo kaupungissa, mutta pelkkää tuskaa maanteillä oli sitten arki tai pyhä.
 
Ei itselläkään pokka riittäisi pk-seudun kiireissä jos satasen tietä ajettava, mutta muuten itsellä yllättävänkin hyviä kokemuksia, aika monta kertaa isommat pyörät sen verran aiheuttaneet murheita että on lähtenyt Monkeylla 400-500 km päivämatkoillekin, heti kun sai sen yli 90 km/h keskinopeudeksi niin kuolemanpelko hävisi. :D

Ja aina samalla kaavalla, Kurvigerin tiukin reitti menomatkalle ja illalla jo niin kiire kotiin että pakko käyttää suorinta tietä (moottoritiet toki poislukien). Ohittajia piisaa, muttei jonoksi asti. Pikkuteillä ja varsinkin hiekkateillä hauskuuskerroin korvaa tämän 6-0 kun saa pyssyttää täysiä. :p
 
On noin kymmenestä kilowatista kiinni, että valtateitä tai moottoriteitä ei tarvitse välttää.
Jo noin 25 kW teholuokassa kulkua riittää laillisissa nopeuksissa mukavaan matkantekoon kaikissa olosuhteissa.

Varmasti makuasia, mutta kannattaa miettiä ennen kauppojen tekoa, vaikka kuinka ostohousut olisivat jalassa.
 
Normaalikokoinen kuski pystyasennossa, suomalainen liikennöity kesäinen maantie satasen rajoituksella ja kesäisellä +10 ylinopeudella, vastatuuli ja 15 kW pannussa.

Vaikka kiire ei olisi, niin hauskuus voi olla kovin rajoitettua, kun moottori huutaa tapissa ja pitkä jono kärsimättömiä autoilijoita takana.

Tuosta on kokemusta, yksi kyseisen tehoinen pyörä tallissa. Hauska poluilla, hiekkateillä ja jopa vielä mutkaisilla asfalttiteillä, todella helppo kaupungissa, mutta pelkkää tuskaa maanteillä oli sitten arki tai pyhä.

Ihan kaupunki-/taajamapyörä tuo on ja varmaan ihan hyvä sellainen. 20hv, eli vähän enemmän kuin A1 piikissä. Satasta pääsee ok ja sen yli on väkisinmakaamista.

Vaimon Vespassa on n.25hv vaimenninviritettynä. Satanen menee ihan hyvin maantiellä, 120 on jo motorsporttia.
 
Onkohan kuitenkin Intiassa tehty? Pyörän hinta Saksassa 3900 e (+tk) viittaisi siihen myös
Tähän mennessä kaikki ulkomailla kauppoihin saadut Japanissa valmistettuja.

Kyllähän siinä oikeasti täytyy olla jonkin sortin elämäntapaintiaani että tämmöisten kanssa tykkää ajaa. Siinä kenties syy ettei Suomeen tuonnista merkkejä - ei ole tarpeeksi intiaaneja tässä maassa. :D
 
Kuvassa oli kaatumaraudassa hienot lisävalot...! :wanna:
-Mitä täällä viskaalit sanoo moisista, muuta kuin että; revi moiset irti....? :right:
 
Ihan komiahan tuo on, mutta pienitehoinen. Muutaman juutuubbivideon tuosta kattonu ja tarpeeksi pienellä tiellä varmasti ihan kiva ajella. CB350 rinnakkaismallin mittariin joku sai kelattua reilu 140 kmh eli tuokin kulkenee suunnilleen samoin. 120 pääsee kohtuudella. Varsinainen kiihtyvyyden tunne voi jäädä uupumaan :grin:
 
Messuilta kuulin että ei tuoda Suomeen tuota. En ihmettele, en oikeen ite usko että mikään myyntivaltti olisi. Olis ollu mielenkiintoista käydä koeistumassa että onko tuo miten verrattavissa Monkeyyn / Daxiin kokonsa puolesta.
 
Back
Ylös