• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Honda VT750 Shadow

Jes, pitää laittaa kuva kaunokaisesta kunhan saan putket kiinni, menee kyllä juhannusviikolle asennus. Yllättävän hyvin lähti keltaisuus/sinisyys Autosolilla, on se vaan ihme ainetta.

:vannonvannon:Terve kaverit! Pitkästä aikaa koneella. Enpä oo kuullu vielä siitä putkenvirittäjästä, mitä se on saanut aikaan, mutta toimin itse hiukka putkimaakarina. Otin akkuporan ja porasin  siihen putken päätylaippaan niitten pillien ympärille ainaskin kymmenen reikää ja VOT. Äänet on huomattavasti miehekkäämmät ja vääntöäkin ilmesty kummasti lisää. Myöskin moottorijarrutuksessa huomaa hyvin eron. Ei kone tukehdu omiin kaasuihinsa ja ajaminen on pirun paljon mukavampaa.
idea3.gif
sport05.gif
Nyt oliskin nasta saada kaikki VT750-kuskit koolle jotta voitais funtsia lisää modifiointeja.
kynttila.gif

talktohand.gif
Terve kaverit! Pitkästä aikaa koneella. Enpä oo kuullu vielä siitä putkenvirittäjästä, mitä se on saanut aikaan, mutta toimin itse hiukka putkimaakarina. Otin akkuporan ja porasin  siihen putken päätylaippaan niitten pillien ympärille ainaskin kymmenen reikää ja VOT.
Katos terve "kulkija"!!! Mietinkin jo ettei ole kuulunut äijjästä pitkään aikaan. Tervetuloa takaisin. Jaa, ei putkirojektista tullut sitten sen kummempaa avaamista. Ihmettelen kylläkin kun LTD (muistaakseni hänen) oli tehnyt saman homman ja hirvitteli kuinka putki oli paukkunut. Laittoi saman tien umpeen reijjät.

Ja pitäis meidän shadowistien kerääntyä... omassa putkessa reijjät on putken sisällä menevissä pilleissä ja äänet on tosi miehekkäät varsinkin kiihdyttäessä  
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif
. Samalla kuulis toisten modien äänet jotta vois tuossa omassa putkiprojektissa miettiä vaihtoehtoja. Mulla vaan matka etelään minne tahansa on varsin pitkä  
sad_orig.gif

Edit: Kirjotusvirheitä prkl...

No niin, kiitoksia vaan Finnairille! Oli sitten eilen runsaasti aikaa asentaa putkia paikoilleen. Seos ruuvi on nyt kierroksen isommalla eli 3 1/4 ja hyvin pelittää. Vääntöä tuli selkeästi lisää, eli siltä osin tuntuu pirun hyvälle.
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
Äänistä en vielä ihan varma ole että onko ne hyvät vai ei, aika näyttää kunhan niihin tottuu, äkkiseltään bassoa sais olla lisää. Pistän kuvan kunhan kotio pääsen. Tämä päivä on mennyt kentällä, kiitos siistä SAS:ille, ensin kaksi ylimääräistä tuntiä Oulussa ja nyt sitten vielä kolme Tukholmassa :vi**ttaa
mad.gif

Noista putkihommista kun on täällä ollut puhetta... Mätkin eilen omasta tonnisatkustani pillin (25mm)takana olleen lätkän sivuun kierretankoa/19 mm rautatankoa/moskaa
buttrock.gif
apuna käyttäen. Äänet koveni jo mukavasti. Innostuin vielä porailemaan takalaippaan 11mm reikiä 4 / putki, ja taas tuli lisää soundia. Vähän on semmoset "pof pof" äänet, mutta kuuluupahan että missä mennään. Ei ne ihan hirmukovat ole. Mitenhän on, pitäneekö seosruuveihin koskea moisen moukaroinnin jälkeen?

Mitenhän on, pitäneekö seosruuveihin koskea moisen moukaroinnin jälkeen?
Vaikea sanoa kun en ihan osaa kuvitella että mitä kaikkea teitkään sille putkelle. Ainakaan noitten poraamisten jälkeen ei varmasti tarvi tehdä. Tulpistahan ton näkee ja kokeile käydä jossain pidemmässä alamäessä jossa päästät moottorijarrutuksella mäkeä alas ja kuuntelet paukkuuko putkessa jotenkin häiritsevästi. Käytä mielummin alhaisempaa vaihdetta kuin mitä yleensä käyttäisit vastaavassa tilanteessa.
062802moto_prv.gif

Porailin aikanaan vanhasta 750 Iineksestäni päätylaipat auki ja se alkoi ainakin paukkaamaan putkessa eli tuolla mopomallilla piti seosruuveja vähän sitten aukailla.

Ajamallahan se parhaiten selviää ja tulpat tsekkaamalla.

Itse olen ottanut "säätöpolitiikan" että pikku pauke silloin tällöin saa kuulua, mutta jatkuva pauke on merkki liian laihasta seoksesta.

Heinäntekojärjellä ajatellen voisi kuvitella, että kun putken pää on avonaisempi, niin ilmaa pääsee putkeen jossakin esim. matalan kierrosalueen vaiheilla. Sehän tarkoittaa toisin sanoen sitä, että ilman mukana tullut happi sytyttää putkessa vielä mahdollisesti olevat bensahiukkaset. Ja kuuluu mukava paukahdus.
Tätähän ei suinkaan tapahdu, jos palaminen sylinterissä olisi täydellistä.
Tämä on nyt vain tälläistä teoreettista höpinää...
062802moto_prv.gif

Itse porasin tänään muiden viestien innoittamana kaks 10 mm reikää putken päähän/laippaan, ja olen tähän tyytyväinen. Äänet hivenen kovemmat, muttei liian kovat. Ja tuntuu että paukahdukset putkesta samalla vähenivät, varsin moottori jarrutuksella. Säätöihin en ole koskenut.
sport05.gif
Joten nautinnollisia kilometrejä kaikille muillekin!!

Jopas nyt tulee ristiriitaisia kommentteja koskien tuota putken porausta. Tuntuu jakavan mielipiteitä!
nixweiss.gif

itse menin pukkaamaan reijät niiden unmpinaisten "mehupillien" läpi.. mut en osaa oikeen sanoa eroa äänissä...säädin soosit sen jälkeen 3 1/4 asentoon ja silti paukku?
confused_orig.gif
Tänään tarkastin tulpat, vi***un hyvässä kunnosa , ko olis just sinne laitettu...Takasin laitossa huomsin että ei se niin helppoa ole tohon pyörään upottaa tulpan hattuja,,,mikä mättää.. mulla ehkä paukkaa ko ei jaksa sytyttää ko ei ou ees tullåå pohjassa........

A.C.E. olisitko yhtään kiinnostunut myymään niitä sun orkkisputkia? Tuolla yks möi putkia mutta niistä näytti tietenkin puuttuvan lämpöpellit ja holkit joilla putken saa moottoriin kiristettyä (minun tuuria)... Ja nuo lämpöpellit on sen verran hankala kiinnittää takaisin putkiin joten en lähtis irroitteleen omasta mielellään. Ja ne holkit... mitenkähän lienee putken myyjä irrottanut ne kun eivät ainakaan itsestään tipu pois siitä
confused_orig.gif
confused_orig.gif
...

Tai miksei joku muu jolla olis ylimääräinen jos sattuu vaan tän lukemaan...

Ja tuosta paukuttelemisesta oli myös aikasemmin puhe... Valitin keväällä että paukutti paljon mutta nykyään se on jostain syystä vähentynyt...tai sit vaan tuntuu siltä. Seosruuvit on ne 1/4 kiekkaa orkkissäätöjä enemmän auki ja mulla sentään on porattu putken sisällä olevia pillejä... takalaippaa ei kuitenkaan. Äänet ovat muuttuneet mutta ehkä ei sittenkään hengitä juurikaan paremmin. Eli vois siitä johtua tuo mun ongelmattomuus.

Ryypystäkin oli puhettä...ongelmia oli sen käyttämättömyden aikana muttei enää. Starttia kun painaa ilman kaasua ja heti painalluksen jälkeen nostaa kaasua aavistuksen verran niin käynnistyy hyvin. Hieman vaatii vielä kaasulla kierroksien säilyttämistä siinä 1200 kierroksen paikkeilla hetken aikaa mutta sen jälkeen käy hyvin. Lieneekö sitten johtunut venttiilien säädöistä kun on tuntunut sen jälkeen mopo käyvän paremmin. En tiiä, näin ainakin mun mopossa...
biggrin.gif

tounge.gif
 Strictly Ace 750
putken myyjälle VT 750 tuli silvertail putkistolla ja orkkis putki seuras mukana,joten putken myyjä ei ole koskenut koko systeemiin.Koska silvertaileissa ei ollu E-merkintöjä meinasin pitää putkee jemmassa kilpeen asti,mut katsastuksessa ei ongelmia putkien suhteen eikä muutenkaan niin putki myyntiin tai tallin seinälle koristeeks,tosin ihmettelin kiinnitystä itsekkin (holkit) jos olis joutunu katsastukseen vaihtaa??
buttrock.gif

Juu, ihmettelinpä vaan niitä kiinnitysten puuttumisia ja lämpöpellitkin oli otettu pois  
tounge.gif
... On se kuitenkin niin etten lähde omista irrottaan mitään jotta olis varalla putki ettei menis mönkään homma. Joten ihan orkkis-orkkista haettais enemminkin... Kerro sitten kun tiiät niistä pelleistä sun muista että miten homma menikään, tällä hetkellä ainakin näyttää valitettavan huonolta  
sad_orig.gif
sad_orig.gif
...

Sitten eiku ajeleen....nurmikkoa  
tounge.gif
tounge.gif
...ja sitten  
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif

smile_org.gif
 Jep, ilmottelen kun tiedän holkki/lämpösuoja jutskasta enemmän.

Aika miehekkäästi paukkaa noi silvertailitkin moottorijarrutuksessa! pitäsköhän ruuvata seoksia rikkaamalle? ettei polttas venoja?? mut äänet on tosi makeet ei liian kovat eikä taas mitkään "ruohonleikkuri soundit
biggrin.gif

Back