• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Honda VT750 Shadow

sanoi:
Kävikin mielessä että vois vielä laittaa sellasen kokopyörä kuvan että näkee sen pitemmän putken sopivuuden pyörän ulkonäköön

Ei huono idea. Laitahhan kuva tulemaan.
062802jumpie_prv.gif

Jaha, eipäs päästetä tätä aihetta pölyttymään
wink.gif

Eilen piti hieman mopotinta viritellä, elikäs tuli tehtyä se 4 asteen sysytysennakon muutosjutska joka löytyy tuolta jenkkipoikain sivuilta, eli täältä.

Ei se ainakaan pyötää huonommaksi tee, päivän sateessa ajelun perusteella voisi todeta vääntöä tulleen lisää, ja niinhän siinä pitikin käydä.
biggrin.gif

Aikaa toi ei todellakaan vaadi paljoa, max 2 tuntia. Jonka jälkeen ajaessa hymyilyttää taas enemmän
062802moto_prv.gif
sport05.gif

Olen tässä ajatellut tilata jenkeistä pienemmän takahammasrattaan (täältä niitä ei saa), löytyykö muita tilaajia?

sanoi:
Oho! Eli siis se laittaa sytytksen aikasemmaksi vai?   . Olispa tuo juttu tullu heti tehtyä jos olisi tiennyt  

Kyllä juu, aikaisemmaksi. Kyse ei ole kuin 1-3 millistä mitä se säätöyksikkö liikahtaa vastapäivään, mutta se kuitenkin vastaa noin 4 astetta. Hiemän siinä rälläkkää ja poraa tarvitsee, mutta helppo homma kuitenkin
buttrock.gif

Kyllä mä olenkin kuullu että viritysosissa käytetään sytysennakon säätökappaleita mutta herää kysymys että miksi sitä ei tehtaalta tullessa tehdä jo
nixweiss.gif
.. Liittyiskö jotenkin riskiin liian aikasesta sytyksestä tms. vaikka onhan se nyt jo ennen YKK:ta.
nixweiss.gif
smile_org.gif

Nim. "joskus tulee ikävä"
confused_orig.gif

Todettakoon vielä että mopotin lähtee nyt paremmin kylmänä käyntiin.

Hyvältä tuntuu
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Mitenköhän minulla olis ollu kun muutenkin lähti kylmänä hyvin käyntiin
biggrin.gif
... Joo kyllä tuo mopo oli upea, jostain syystä siihen vain liittyy paljon hyviä muistoja kesän varrelta että mielestä sitä ei helpolla saa. Onneks on noita kaikennäköisiä kuvia ja videopätkiä siitä
inlove.gif
... Joku päivä mä vielä hankin sen entisen takaisin
biggrin.gif
biggrin.gif

sanoi:
Mitenköhän minulla olis ollu kun muutenkin lähti kylmänä hyvin käyntiin

Lähinnä imun tarve on nyt vähentynyt, vai liekö sitten oon aiemmin sitä muuten vaan liian innokkaasti käyttänyt.
wink.gif

Tälle päivää tuli sitten rapakon takaa paketti ja siellä 38 piikkinen takaratas
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Saas nähdä vieläkö Hondan mittarin asteikko riittää, tosin minähän en yli nopeutta koskaan aja
talktohand.gif

Vielä ehtii tälle ajokaudelle asentaa sen paikalleen, toivottavasti sunnuntaina sais sen alle.

Niin, kuinka siinä sitten loppujen lopuksi käy. Tuliko laitettua alle ja ehitkö ajelemaan kyseisellä rattaalla? Joskus aattelin itekkin noita systeemejä.

Ratas lojuu vielä tuossa hyllyllä, mutta on kyllä kesän ensimmäinen projekti että alle sen laitan. Joku piru on kyllä saanut katselemaan isompia customeja, mutta eiköhän sitä vielä Shadowin sarvissa ens kesä roikuta.
062802moto_prv.gif

Vapun jälkeen kertoilen, miltä mopotin tuntuu... Ja hyvältähän se varmasti tuntuu
biggrin.gif

Ei ole kehitetty. Strictlykin on vaihtanut VT:n väinöön. On meinaa ollut Strictlyn idea vai?  
tounge.gif
Ai just niinkö minä olisin ainoa takin kääntäjä
smile_org.gif
... On tuolla pari muutakin jotain "luvatonta" mennyt tekemään. Yhteen aikaan tuo kerho juttu varmaan olikin hyvä idea, mutta tiedä mitä mieltä jengi nykyään on
biggrin.gif
. Ehkäpä viime kesänä oltiin liian innoissaan asiasta.

No niin, vihdoin ja viimein on 38 piikkinen ratas takana. Ensimmäiset 50 km ajettu ja hyvältä tuntuu.
062802moto_prv.gif

Ei nyt vielä osaa kovin syvää analyysia antaa, mutta muutamia huomioita.
- Ei "huuda" enää moottoritiellä läheskään niin paljoa
- 80 km/h ajaessa tuntui kuin olis ajanut 60 km/h
- Vääntöä ja kiihtyvyyttä piisaa edelleen
Eli hyvä tuli. Mietin tuossa kiihdytelessä että paljonko se Shadow ilman temppuja kulki milläkin vaihteella. Nyt näytti menevän huimat 90 kakkosella, 130 kolmosella ja sataan viiteenkymppiin nelosella. Nuo arvot varmaan muoviluotien omistajia lähinnä hymyilyttää. Kaiken järjen mukaan mittarista pitäis loppua asteikko nyt kesken, samoin kuin loppuu ominaisuudet pyörästä niissä nopeuksissa. Mutta eipä tuo olekaan tarkoituksena hurjastella näillä vehkeillä
sport05.gif

Ei näköjään vieläkään pääse eroon Shadowsta  
062802jumpie_prv.gif

Tilasin eilen suutinsarjan, K&N ilmanputsarin ja ilmanohjaimet iskareihin, joten eiköhän sitä noilla eväillä ens kesästä selviä
062802moto_prv.gif

Koko paketille tulee hintaa rahteineen ja veroineen noin 210 egeä, eli halvempaa kuin pyörän vaihtaminen uuteen  
idea3.gif

Mitä sitä yrittämäänkään eroon mahtavasta pyörästä?
biggrin.gif

Pyörä on eräällä tavalla omalaatuinen. Ulkonäkö on pelkistetty, mutta juuri niin tyyliin sopiva. Samaten toimivuus ja luotettavuus on ykkösluokkaa, mutta kaikki ei valitettavasti tyydy siihen, kuten minä aikanaan
confused_orig.gif
... Toisaalta samaa mieltä olen nykyisestäkin.

Voisin kyllä väittää että 750 Shadow on paras keskiluokan kustomi, hakkaa mennen tullen ainakin Suzukin tuotokset. Joissain vertailussa on kyllä sanottu että ajaminen on liian helppoa, mutta ei se ole minun mielestäni negatiivinen asia. Turha itkeminen tehottomuudeestakin poistuu pienten modifikaatioden jälkeen. -> Imupuolelta "snorkkeli" hiiteen, Factoryn suutinsarja(isoimmat suuttimet mitä paketista löytyy), alkuperäinen pakoputki josta on hakattu kaikki rojut irti eli siis suora putki. Omatekoisen vaimentimen 1. kehitysversio sanoi työsopimuksensa irti viime kesänä, mutta uusi on kehitteillä. Ilmanottoaukkoa ilmansuodatinkotelossa on "snorkkelin" pois ottamisen jälkeen kuristettu noin 1/3 koska muuten kone käy liian laihalla -> liian pienet suuttimet vieläkin. Kulkua löytyy tarvittaessa mittarinoputta noin 170 km/h, sitten rajoitin astuu kehiin. Mikä tärkeintä, ohituskiihtyvyys on kyllä parantunut huomattavasti ettei rekan ohituksessa mene koko päivää kuten vakiolla.

Back