Honda VTR 1000 F?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JP-800
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

JP-800

MotOrg ry
Kovasti tekisi mieli uutta pyörää ja ehdolle on nyt noussut myös Honda VTR 1000 F? Sitä saisi myös Saksa versiona ja kohtuulliseen hintaan... huonosti tuppaa saamaan vaan mitään tietoa tuosta pyörästä. Kuori ei ole muuttunut vuodesta -97 mihinkään, mutta kuinkas on koneen ja tehojen kanssa?

Kenelläkään henk.koht. kokemuksia pyörästä?
 
Haussa n. - 97 versio koko katteella ja mielullaan vielä hiilariputkilla. Ja tietysti helmi kunnossa ja vähän ajettu
biggrin.gif


Ja HALAVALLA!!
 
Laitoin seuraavanlaisen meilin Moto Focukseen Forssaan.. katsotaan mitä löytyy
biggrin.gif



xxx: Terve! Teidän kaavake ei toimi tuolla Eurofocus puolella, joten päätin ottaa yhteyttä näin.. Katselin tuota teidän "saksanpyörien" valikoimia ja aivan ei sellaista löytynyt mistä kauppoja päästäisiin hieromaan, mutta kun teillä noita kanavia sinne suuntaan on niin löytyisikö - Honda VTR 1000 F (firestorm) vm. -97 tai niillä nurkilla - Täyskatteilla eli ei "varttikatteella" vaan koko katteella. Suomessa on muutama tuollainen ollut mm. myytävänä - Tehoputkistolla jo valmiiksi esim. Yoshimura mielullaan vielä hiilikuituputkistolla. - Kilometrejä siinä 15 tkm.. kuitenkin alta 20 tkm - Teidän kauttanne varmaan saa sitten perälaukkua ym. tilbehööriä, mutta tuollainen olisi pyörä toive. Yhteydenottoa odotellen. Toni Toijanaho Lintulammenkatu 5 c a 8 04250 Kerava gsm. 050 - 300 8960 toni@moottoripyora.org
 
Sain tuossa kuulla eräältä "pyörien ammattilaiselta" että VTR 1000 F olisi kuulemma PASKA! Huono ajettavuus jne. jne... toivottavasti jollain olisi täällä foorumissa pidempi aikaisia kokemuksia pyörästä.
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (JP-800 @ Touko. 25 2002,12:43)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Haussa n. - 97 versio koko katteella ja mielullaan vielä hiilariputkilla. Ja tietysti helmi kunnossa ja vähän ajettu  
biggrin.gif


Ja HALAVALLA!![/QUOTE]<span id='postcolor'>
Yhtälö on epätosi.
biggrin.gif
No ei. Onhan tossa v kone ja 1000cc. Ainaki vääntävä ja helppo ottaa tehoja lisää irti... Soita bike tai moto lehden tilaukseen ja kysy numeroa, missä olisi juttua kyseisestä pyörästä. Näin minä olen aina tehnyt.. Bike 09-2731313
 
Ihan noi lehtien testit eivät aina ole vakuuttaneet ja hommieni puolesta tiedän, että testit eivät aina tod. ole oikeudenmukaisia.. tietysti jos ei muuta infoa saa niin siihenhän on pakko tyytyä.

Itseasiassa yllättävän vähän olen kyseistä pyörää nähnyt liikenteessä... romukasako vai vain tosimiestenpyörä?
biggrin.gif
 
Tänään näin tuollaisen liikenteessä (oikeastaan seisomassa kävelytiellä, jossa kuski oli jututtamassa jotain naishenkilöä). Tyylikäs pyörä se on.

Tee reissu lähimmän Honda diilerin tykö, ja puhu pyörä kunnon koeajoon. Vai onko tuo niin harvinainen vehje, ettei niitä liikkeissä yleisesti olisi? Eihän se puolen tunnin tai tunnin koeajo todellisuudessa paljoa kerro minkälaista pyörän kanssa on pidempään elää, mutta antaa ainakin jotain osviittaa pyörän yleisen käyttäytymisen suhteen.

Mikäli pääset testailemaan kyseistä vehjettä, tai päätät sen jopa hankkia, niin jaa ihmeessä mielipiteesi pyörästä. Minullakin on myös V-twini haussa, mutta tällä hetkellä ainakin olisi tarkoitus luottaa italialaisten tyyliin ja taitoon.
 
Erittäin tärkeät pyörän hankinta kriteerit:
- V-twini
- Kaksi pakaria
biggrin.gif


Montakos mallia näillä kriteereillä löytyy?
 
Joopa joo. Omani on toiminut loistavasti, niin kun kaikki muutkin Hondat (CBR1000f -89, VFR -90, ). Ei ole kylläkään twinien raaimmasta päästä. Esim. TL1000(SjaR) rajumpia. No ei kyllä VTR:lläkään jalkoihin jää. Omaani ei ole tarvinnut kun öljyjä vaihdella. Vakioputkilla äänet on vähän kuin ompelukoneessa. Mulla on vakiosta poiketen Laserin ovaalit ja factoryn suutin-sarja. Säädön jälkeen 107,5/8414 rpm ja 101,4Nm / 5745 rpm. Mun mielestä sopii isommallekin kaverille (itse ~100kg/190cm).

Negatiivisena puolena pieni polttoainesäiliö, 16l ja twinin janoisuus. Yhdellä tankkauksella kaupunkiajoa ~200km.
Jotkut ovat haukkuneet keulaa. Kate on matala ja moottotieajossa, +150km, joutuu painautumaan tankin päälle. Osoitteesta... http://www.moto-rama.com/vtr.htm... löytyy aika paljon vtr-linkkejä hyville pyörää käsitteleville sivuille.

Ystävällisin terveisin VTRed
 
Ota kolme pistettä pois linkin perästä, niin pitäsi toimia.
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus </td></tr><tr><td id="QUOTE">hmm.... eräällä valmistajalla on useampikin mallisarja, joka täytää ko. ehdot. Merkkiä ei voi täällä Honda-talk osastossa julkistaa. [/QUOTE]<span id='postcolor'>

Eipä taida sopia mun tyyliin (c; Kriteereinä on myös ettei keulaa tarvitse nostaa tunkilla ylös

VTRed, kiitoksia neuvoista. Mites tuo käsiteltävyys ym. Vääntöähän tuossa varmasti on, mutta mitenkäs kiihtyvyyden laita ym. tärkeät ominaisuudet.
 
Kiihtyvyydestä sen verran mitä edellisiin Hondiin voin verrata, että samalla lailla tuntuu lähtevän. En ole ikinä kellottanut minkäänlaisia aikoja. Siis perstuntumalta koettua. Ainoana erona ykkösen taipumus nostaa etupöyrä helpohkosti ylös tiestä. (cbr ja vfr kun sitä eivät tehneet ilman kytkintä)

Omasta mielestä suht ketterä pyörä, mutta ei tietenkään mitään verrattuna esim. R6:seen tai Ducatin vastaaviin malleihin (748-998). Rata-ajosta en osaa sanoa kun siellä on tullut nihkeästi oltua.

Tietysti puhti rupee loppumaan (siis tuntuva kiihtyvyys) lähellä ~200 km/h nopeutta. Mittarin mukaan oon saanu sen mitä tehdas kyseiselle laitteelle lupaakin tankin päällä maaten.
Mutta voisin väittää käsi sydämellä, että hintansa arvoinen laite.

Oma on vuosimalli -97 ja Saksasta tuotu. Pyörä oli kun pakasta vedetty ja ajettuna löytyi vain 8000 km. Itse hieman ensin epäilin kilometrejä, mutta mukana tulleet katsastustodistukset puhuivat kilometrien puolesta. Silloinen (v.2000 syksyllä) hinta taisi olla 72 500 mk. Pyörä tuli Naantalilaisen Molitor Oy:n kautta. Muutenkin ko. liikkeen toiminta vaikutti ihan asialliselta. Tämän päivän hintatasoja en ole juurikaan seuraillut.

Yst. terv VTRed
 
Löytyisíkös vielä jostain tuon Molitorin yhteystietoja? Voisimpa ottaa yhteyttä myös heihin. Toisena vaihtoehtona VTR:lle on Tellu.. löytyykö siitä kokemuksia tai kuulopuheita.
 
www.molitor.fi

Molitor Oy
Lehtismäentie 1, 21110 NAANTALI
Tel: +358-(0)2-438 9920
GSM: +358-(0)400-822 767 päivystää 24h / vrk
Fax: +358-(0)2-438 9920
Avoinna (vähintään) ark. 10-17 la 10-14
E-mail : myynti@molitor.fi


Yst. terv. VTRed
 
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (JP-800 @ Touko. 30 2002,23:39)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Ihan noi lehtien testit eivät aina ole vakuuttaneet ja hommieni puolesta tiedän, että testit eivät aina tod. ole oikeudenmukaisia.. tietysti jos ei muuta infoa saa niin siihenhän on pakko tyytyä.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Bike on viimeaikoina, ilmeisen tietoisesti, alkanut karsia Hondien kehumisia. On jopa ryhtynyt tekemään tikuista asiaa, kun ei kunnon vikoja löydy. On niin ylivertainen merkki, että pakko on nostaa välillä muitakin pinnalle.
Ai mitenniin puolueellinen kannanotto...?
 
Kävin noin kuukausi sitten raision bikeworldisssä. silloin siellä oli ainakin kolme käytettyä Firestormia. Itseäkin kiinnostaa ko. malli. Vuosimallieroista voi sanoa, että 2001 VTR sai uuden 3 litraa isomman tankin ja uuden mittariston.
033102beer_1_prv.gif


Itse olisin kiinnostunut mallin kulutuslukemista normaaliajossa.
crazy.gif
 
Mulla on kanssa tollanen -97 VTR, saksasta tuotu. 27 000km mittarissa ja todella hienossa kunnossa. Oli vaan hiukan huonoa tuuria tän yksilön kanssa mutta onneksi pyörän myynyt liike toimi erittäin asiallisesti.

Itseäkin hieman kylmi tuo kulutus mutta se paljastui hiukan liioitelluksi. Eli kyllähän tuo mopo kaupungissa jonkun verran syö mutta maantieajossa normaalinopeuksilla ei se kulutus niin kaameaa todellakaan ole.

Hyvä pyörä ajaa ja ainakin mulle (183cm) ajoasentokin on vielä oikein mukava. Katteen taakse pääsee täysin tuulensuojaan jos siltä tuntuu. Komeesti lähtee ja olihan tota vetaria tosiaan testattu -97 XX:ää vastaan ja lähes samoihin arvoihin tais päästä,vaikka tehot meni VTR 106hv/XX 141hv. silti vaan väänsi melkein samoihin. Eli riittää ainakin meikäläiselle turhankin hyvin
smile_org.gif


Vaihtoehtoina oli suzukin ja aprilian vastaavat mutta kommentit niiden huolloista ja luotettavuudesta olivat vähemmän mairittelevia. Hondaa ei kuulemma tarvi koko ajan olla säätämässä ja huoltamassa.

Suurimpia ongelmia on tosiaan ollut keulan alhaalla pitämisessä
062802moto_prv.gif
 
Ainut homma mikä tulee näin äkkiseltään mieleen on se kulutus+tarpeeksi pieni tankki
wink.gif
Tais tankki olla vanhemmissa 16l .

Mutta sitten taas kun vaakakuppiin lyödään ulkonäkö, fiilis ja äänet niin...
crazy.gif
Mikäli semmoseen päätyy niin ei varmastikaan kadu ! Vaikka olis reppu täynnä bensaa ettei hauska lopu liian aikasin
cool.gif
 
Mulla on kanssa tollanen -97 VTR, saksasta tuotu. 27 000km mittarissa ja todella hienossa kunnossa. Oli vaan hiukan huonoa tuuria tän yksilön kanssa mutta onneksi pyörän myynyt liike toimi erittäin asiallisesti.

Itseäkin hieman kylmi tuo kulutus mutta se paljastui hiukan liioitelluksi. Eli kyllähän tuo mopo kaupungissa jonkun verran syö mutta maantieajossa normaalinopeuksilla ei se kulutus niin kaameaa todellakaan ole.

Hyvä pyörä ajaa ja ainakin mulle (183cm) ajoasentokin on vielä oikein mukava. Katteen taakse pääsee täysin tuulensuojaan jos siltä tuntuu. Komeesti lähtee ja olihan tota vetaria tosiaan testattu -97 XX:ää vastaan ja lähes samoihin arvoihin tais päästä,vaikka tehot meni VTR 106hv/XX 141hv. silti vaan väänsi melkein samoihin. Eli riittää ainakin meikäläiselle turhankin hyvin
smile_org.gif


Vaihtoehtoina oli suzukin ja aprilian vastaavat mutta kommentit niiden huolloista ja luotettavuudesta olivat vähemmän mairittelevia. Hondaa ei kuulemma tarvi koko ajan olla säätämässä ja huoltamassa.

Suurimpia ongelmia on tosiaan ollut keulan alhaalla pitämisessä
062802moto_prv.gif
Bike 8/97 luokkataisto ( testivoittajat testissä )
Eihän bike mikään raamattu ole, mutta testit on testejä.

firestorm mitattu 114,1 ilmoitettu 110
xx mitattu 141,1 ilmoitettu 164

Taitaa olla firestorm ainoa (?) Honda mistä löytyy tehoa enemmän mitä valmistaja lupaa.

Vakio firestorm on vähän "nuhainen" ja kuluttaa aika lailla, mutta kaupasta saa kaikenlaista piristettä siihen vaivaan.
Ja äänet saa kaupan päälle
smile_org.gif
 
Back
Ylös