Joo mä vaihoin 750-rivinelkku suikin uuteen Firestormiin ja olen ollut tosi tyytyväinen. Vaikka huipputehoja ei sen enempää tullut niin vääntöä tuli lisää ja paljon! Kiihtyvyys on hiukan parempi testiarvojen perusteella mutta ajaessa se ero tuntuu PALJON suuremmalta! Ykkösellä ei keula pysy tiessä millään vaikka miten painais ja se tuntuu jotenkin.. kivalta
Kyytiläisen kanssa vielä hauskempaa!
Viime kesänä kävin koeajelee kunnon lenkin -02 Blackbirdillä ja pyörä oli kuin unelma suikkiin verrattuna mutta siitä kuitenkin puuttui jotain. VTR:ssä on sitä jotain! Ajotunnelma on ihan erilainen kuin rivareissa ja äänistä ei varmaan tarvii mainita
Tosin vakioputket on tukkoiset mutta Yoshimurat tai Laserit auttaa asiaa!
Ajoasento on hyvä ainakin uudemmassa mallissa (2001 -> ), jossa on hiukan korotettu kahvoja vanhaan verrattuna Tiukoilla mutkateillä pyörä taittuu mutkasta toiseen tosi ketterästi ja jousitus toimii moitteetta aika kovaankin kyytiin asti. Ainoastaan takaiskari saisi olla jäykempi kahdestaan ajaessa. Yksinään vähän turhankin jäykkä. Vauhtia riittää ainakin omiin tarpeisiini ja kulutuskin on 6 litran pinnassa +- muutama desi (yksin/kaksin ajaessa).
Sitten siitä kokokatteesta. Ulkonäköhän on aina makuasia, kuten joku viisas on joskus sanonut ja itsekin olen aina pitänyt kokokatetuista pyöristä ja katselinkin talvella mopoo ootellessa kaikenlaisia vaihtoehtoja mutta kun pyörä tuli ja näin sen livenä niin kokokatteet tuntuivatkin äkkiä tarpeettomilta. VTR on mielestäni tosi nätti mopo ja ei tosiaan kokokatteita tarvii. Mutta jos niitä kuitenkin haluat niin tsekkaappas Marion sivut osoitteesta:
http://web.tiscali.it/no-redirect-tiscali/mario_nava/vtr1000_b_e.html
Pojat tekee tuolla Italiassa itse lasikuitu- tai hiilarikatteita ja on tosi nätin näköisiä ja hinnatkaan ei ole yhtään pahat.
Huonoja puolia mopossa on ilmennyt vain ketjujen nopea venyminen ja takarengas kuluu ilman revittelyjäkin aika nopsaan. Syynä melkoinen alavääntö. No joo onhan niitä tehokkaampia, hienompia ja nopeampiakin mopoja mut itse olen tosi tyytyväinen!
Ja muista tvineistä vielä sen verran, että vaikka Suzukilta tuli tuo uusi SV 1000 S, jossa on ruiskut ja pelit ja hinta uutena lähes sama, niin ei ollut vaikea valita Hondaa. Mut makuasioita.. Yks enklantilainen VTR omistaja sanoi aika osuvasti mopostaan: "Ainut huono puoli VTR:ssä on puolivakava virne naamalla aina ajelun jälkeen!"