Honda VTR 1000 F?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JP-800
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sellainen juttu että Saksassa myytävät VTR-F:t on kaikki ainakin alunperin kuristettu 72kW eli 98-heppasiksi, luultavasti siksi kun siinä kuristamatta ei oo paljoa enempää ja tuossa menee joku raja siinä maassa. Tietenkään en ole 100% varma asiasta, mutta perustan tietoni saksalaisiin mopolehtiin ja luetteloihin joissa on poikkeuksetta tehoksi ilmoitettu tuo. Ainakin niissä joita olen lukenut. Siitä en tiedä miten tuo onpi toteutettu sitten tuo kuristus.

Älkää ristiinnaulitko jos olen väärässä.

Joo mä vaihoin 750-rivinelkku suikin uuteen Firestormiin ja olen ollut tosi tyytyväinen. Vaikka huipputehoja ei sen enempää tullut niin vääntöä tuli lisää ja paljon! Kiihtyvyys on hiukan parempi testiarvojen perusteella mutta ajaessa se ero tuntuu PALJON suuremmalta! Ykkösellä ei keula pysy tiessä millään vaikka miten painais ja se tuntuu jotenkin.. kivalta  
wink.gif
Kyytiläisen kanssa vielä hauskempaa!

Viime kesänä kävin koeajelee kunnon lenkin -02 Blackbirdillä ja pyörä oli kuin unelma suikkiin verrattuna mutta siitä kuitenkin puuttui jotain. VTR:ssä on sitä jotain! Ajotunnelma on ihan erilainen kuin rivareissa ja äänistä ei varmaan tarvii mainita
bowdown.gif
Tosin vakioputket on tukkoiset mutta Yoshimurat tai Laserit auttaa asiaa!

Ajoasento on hyvä ainakin uudemmassa mallissa (2001 -> ), jossa on hiukan korotettu kahvoja vanhaan verrattuna Tiukoilla mutkateillä pyörä taittuu mutkasta toiseen tosi ketterästi ja jousitus toimii moitteetta aika kovaankin kyytiin asti. Ainoastaan takaiskari saisi olla jäykempi kahdestaan ajaessa. Yksinään vähän turhankin jäykkä. Vauhtia riittää ainakin omiin tarpeisiini ja kulutuskin on 6 litran pinnassa +- muutama desi (yksin/kaksin ajaessa).

Sitten siitä kokokatteesta. Ulkonäköhän on aina makuasia, kuten joku viisas on joskus sanonut ja itsekin olen aina pitänyt kokokatetuista pyöristä ja katselinkin talvella mopoo ootellessa kaikenlaisia vaihtoehtoja mutta kun pyörä tuli ja näin sen livenä niin kokokatteet tuntuivatkin äkkiä tarpeettomilta. VTR on mielestäni tosi nätti mopo ja ei tosiaan kokokatteita tarvii. Mutta jos niitä kuitenkin haluat niin tsekkaappas Marion sivut osoitteesta: http://web.tiscali.it/no-redirect-tiscali/mario_nava/vtr1000_b_e.html

Pojat tekee tuolla Italiassa itse lasikuitu- tai hiilarikatteita ja on tosi nätin näköisiä ja hinnatkaan ei ole yhtään pahat.

Huonoja puolia mopossa on ilmennyt vain ketjujen nopea venyminen ja takarengas kuluu ilman revittelyjäkin aika nopsaan. Syynä melkoinen alavääntö. No joo onhan niitä tehokkaampia, hienompia ja nopeampiakin mopoja mut itse olen tosi tyytyväinen!

Ja muista tvineistä vielä sen verran, että vaikka Suzukilta tuli tuo uusi SV 1000 S, jossa on ruiskut ja pelit ja hinta uutena lähes sama, niin ei ollut vaikea valita Hondaa. Mut makuasioita.. Yks enklantilainen VTR omistaja sanoi aika osuvasti mopostaan: "Ainut huono puoli VTR:ssä on puolivakava virne naamalla aina ajelun jälkeen!"  
biggrin.gif

Sellainen juttu että Saksassa myytävät VTR-F:t on kaikki ainakin alunperin kuristettu 72kW eli 98-heppasiksi, luultavasti siksi kun siinä kuristamatta ei oo paljoa enempää ja tuossa menee joku raja siinä maassa. Tietenkään en ole 100% varma asiasta, mutta perustan tietoni saksalaisiin mopolehtiin ja luetteloihin joissa on poikkeuksetta tehoksi ilmoitettu tuo. Ainakin niissä joita olen lukenut. Siitä en tiedä miten tuo onpi toteutettu sitten tuo kuristus.

Älkää ristiinnaulitko jos olen väärässä.
Ymmärtääkseni toi muutos täysitehoiseksi pitäs onnistua helpohkosti nappaamalla kurkuista kuristukset mäkeen.

Brantilla ilmoittivat että VTR kuristukset ovat vain tuo kurkkujen koko.Itselläni on saksa pyörä siitä kurkut on vaihdettu/muutettu hain itse pyöräni ja saksan rekisteri otteessa on merkintä tehojen muutoksista.Itse olen hyvin tyytyväinen pyörään,ketterä ja menevä peli parantamisen varaa kuitenkin on asensin juuri teräs puno letkut eteen ja paranipahan jarrut.Etsinnässä on myös jäykemmät etu jouset ja muutos sarja etupään vaimennukseen näissä (etu+taka iskarit) Honda on kyllä säästänyt ei tosiaankaan ole kummoiset mutta moottori vakionakin on 'mehukas'

Joo-o, itse tuli VFR myytyä muutama viikko sitten ja piti rauhassa(?) tutkailla markkinoita, noh nyt on VTR:stä kaupat tehty. Saapunee Saksasta Suomeen tuossa heinäkuun alussa. Pitänee kirjoitella lisää kommentteja sitten. Ainakin tuo tehon nosto 72kW:sta pitää suorittaa heti, mutta pitää varmaan jättää talveen/kevääseen putkiston laitto ja suutinsatsi. Tuli sitä ennen ostopäätöstä kokeiltua myös YZF1000 Jammua, mutta kyllä vaan Honda tuntui paljon paremmalta, yllätyksekseni vielä kyytiläinenkin oli Hondan kannalla.

Doddi, mopo saapui suomeen 1.7 ja minulle 2.7 eli eilen ja sain heti ajoonkin
062802jumpie_prv.gif

Kyllä se vaan on mukava peli ajella, vääntöö pirusti ja satasta ajellessa kierrokset miellyttävän alhaalla. Tarvittaessa lähtee rivakasti kun nostaa jengat tonne 6+ lukemiin.  
sport05.gif

Saksasta tuli mopolle myös omistajan käsikirja sekä huoltovihko, merkkiliikkeen leimoilla tähän päivään saakka (1-omistaja).
Mukana seurasi myös noi kuristuspalat erillisessä pussukassa, eli olivat ne poistaneet jo siellä siitä.
Renkaiden kunnoksi saksanpojat ilmoittivat 40%...  no juu .. uskoiskohan katsastussetä kun näyttäis että on mustaa valkoisella tosta, meinaan mielestäni eturengat on ehkä 40% jäljellä, mutta takanakki on aivan loppu... pitänee mennä tutkiin orgshoppia  
tounge.gif

Loistava valinta!

Oon samaisen mopon kyydistä tämän kesän ja ei muuta kuin todeta että on ollut hyvä valinta. Ajoasento on hyvä, hienon näkönen fillari ja ainoita ongelmia onkin pieni bensatankki ja keula ei oikein tahdo pysyä maassa
cool.gif

Takarengas meni loppuun (runkokumi tuli esiin) kolmessa päivässä, tosin eihän siinä ollut pintaa kuin muutama milli mopon tullessa mulle. Nyt on jo uusi takanen alla, oliskohan aurauskulmissa ollut jotain vikaa  
biggrin.gif

Pakko laittaa pari kuva linkkiä :

Hakemassa 1

Hakemassa 2

Valmiina ajoon 1

Valmiina ajoon 2

No katsos vaan.. välilyönti oli tosiaankin jostain eksynyt tonne... nyt toimii nääkin linkit ;)

Takarengas meni loppuun (runkokumi tuli esiin) kolmessa päivässä, tosin eihän siinä ollut pintaa kuin muutama milli mopon tullessa mulle. Nyt on jo uusi takanen alla, oliskohan aurauskulmissa ollut jotain vikaa  
biggrin.gif

Pakko laittaa pari kuva linkkiä :

Hakemassa 1

Hakemassa 2

Valmiina ajoon 1

Valmiina ajoon 2

Miks vidussa noin linkit ei näy niinkuin pitäis?
Headcase: Meikä laitto linkit kuntoon. Oli yks välilyönti välissä noissa urleissa. Ny toimii. Ja kyl se o nii hieno mopo
thumbs-up.gif

Hakemassa 1

Hakemassa 2

Hakemassa 2

Valmiina ajoon 1

Valmiina ajoon 2

Itse sain kokeilla tuossa eilen vm.2003 VTR 1000F:ää ja tykkäsin kyllä! Kiitokset vaan vtr1000:lle
062802jumpie_prv.gif

Voit varmaan kysellä häneltä kokemuksistaan.
Itse tykkäsin, että pyörä lähti ihan kivasti verrattuna omaan vm.91 CBR600, mutta ei ollut ihan niin "mutkapyörä"

Back