• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Honda X-11, TFI ja lambda-anturi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaz
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Kaz

New member
Eli mieltä askarruttaa seuraava kysymys...
Onko kellään tietoa mitä tapahtuu jos irrottaa vuoden 2002 Hondasta lambda-anturin johdon??  
nixweiss.gif

Onko ainoa seuraus FI-valon palaminen vai tapahtuuko jotain muuta?

Tarkoituksena on siis asentaa pyörään sliparit, suodatin ja TFI, mutta ns. oxygen sensor eliminator kit on vielä matkalla..
veryangry.gif

Tai onko kellään muuta toimivaa ohitusideaa lambda-anturille??  
biggrin.gif
Niin pääsis viikonloppuna säätämään...

Mulla ei oo mitää tiatoo, mut luulen ett lambdalta ku ei saadakkan enää tiatoo konneen ommaa ruiskunsäätöö varten, nii siäl on ohojausyksikösä joku hätämoodi sellasta tapausta varten, joka mahdollistaa konnee käyskentelyn. Näi se prutkuttaa, mut joku kaakki(lauma) voip häipyy laitumille.

Tiijäppä sitte...

Mää luule, ett yhrest lamrast vois vettää signaalijohoro usseempaaki paikkaa, mut niist vahvistuksist en sit tiijä niistäkää.

Kerra kysyi yhrelt ko tiätää, nin se sekott mun päävärkkin kauheel tiatomääräl. Enkä mää tiaroll mittä tee, mitäs mää semmosell? No, kuiteski oli kysymys datalokkeri kytkemisest, tää tiatomiäs sanos ett yhrest lamrast vois vettä sekä mittarill ett lokkerill, mut molemma pittä vahvistaa... (Datalokkeri - emmää tiärä siitäkää, mut yks kaveri tualt Saltspurkin lähelt olis halunn tehrä semmossi kokeilui...)
idea3.gif
sport05.gif

Ei kannata ottaa sitä lambdan johto irti, jos siihen ei ole kytkeä sitä "eliminaattoria". Ei muuta kuin sliparit ja suodatin kiinni ja menoks.  
062802moto_prv.gif
  Pyörän oma ECU ja lambda pitävät kyllä huolen siitä, että seokset ovat kohdallaan vielä noiden muutosten jälkeen. Sitä vartenhan ne on sinne alunperin laitettukin.  
cool.gif

TFI kannattaa pistää vasta sitten kiinni, kun olet saanut sen "oxygen sensor eliminator kitin" ja olet viemässä pyörää dynopenkkiin säädettäväksi.

Lambda-anturiha säätää seosta siten, että se on koko ajan optimaalinen. Eli jos anturin ottaa irti, niin seokset menee perssiilleen. Ja jos pyörässä on katalysaattori, se ei toimi kunnolla. Eli älä irrota, ennenkuin saat korvaavan systeemin, jolla pääset säätelemään seoksia itse.

Back