• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Hondaa ostamassa

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja juice67
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

juice67

New member
Moi!
Olen ostamassa CBR 1000 F vm.97, ajettu n.70tkm. Pyörä on tosi siisti ja tuntui muutenkin toimivan tosi hienosti. Mutta kun tulin koeajolta ja pysäytin pyörän, alkoi paisuntasäiliöstä tulla nestettä ulos, en tiedä kuinka paljon, mut kyl siitä aika lätäkkö jäi. Myyjä selitti sen ylitäytön piikkiin.Tein sitten vielä uuden lenkin, ajoin noin 80km ja tullessani takaisin sama juttu. Sovittiin sitten, että liikkeen remonttimiehet tutkii pyörän ja palataan sitten asiaan.Nyt kun soitin sinne, sieltä sanottiin, että vika oli juuri siinä missä he arvelivatkin.
Mun tuurilla siinä on kuitenkin joku kansiongelma. Eli kannattaako kyseinen pyörä unohtaa, vai voisiko asia olla niin kuin he antavat ymmärtää? Onko vastaavia kokemuksia kellään?
062802moto_prv.gif
 
Eli olet liikkeestä ostamassa?

Siinähän on silloin se 6 kk "takuu", joten siinä mielessä vähän huolettomampi juttu. Tottakai se sitten ahistaa jos pyörä menee pitkäksi aikaa pajalle, mutta luulisi että ne ei liikkeestäkään anna tietoisesti paskana olevaa laitetta eteenpäin, varsinkin kun tietävät että olet tuon "vian" tiedostanut. Kuitenkin sen joutuvat korvaamaan, jos sieltä jotain oikeasti sökönä.
 
jos lämmöt nousi kovasti,ajon aikana voisi vika olla jumissa olevassa termarissa, mut voipi olla kyllä kansipahvikin risa.
 
jos lämmöt nousi kovasti,ajon aikana voisi vika olla jumissa olevassa termarissa, mut voipi olla kyllä kansipahvikin risa.
Se siinä olikin ihmeellistä, ettei lämmöt noussu ajon aikana, se oli koko ajan siellä normaalin alueen aika alkupäässä. Paikoillaan käydessä se alkoi nousta ja vähän yli puolen välin jälkeen alkoi flekti toimimaan ja lämpö laskea. Vettä sieltä kyllä sitten tosiaan hiukan tuli yli, ajattelin ensin, et jäähdyttäjän korkin tiiviste voisi falskata tai termostaatti ei aukea kokonaan.
 
Wänkä lämpömittari jos "normaalilämpö" hyvä että viisaria väräyttää ja jo asteikon 1/2-välissä käynnistyy flekti
omg.gif


No mutta eikös pumppu ole alhaalla, termari ylhäällä ja paisari termarin & syylarin välissä
nixweiss.gif
Eli vaikka termari olisi kuinka tukossa ei sen pitäisi paisarista nesteitä puhallella. Oikeastaan ainoat vaihtoehdot nesteen ulospuhallukselle ovat:
- lämpölaajentuma = liian täynnä oleva systeemi
- kaasumuodostus systeemissä = keittäminen tai kansipahvi sökö

Homma on periaatteessa helppo tarkistaakin käyttämällä mopoa paisarin korkki auki jonkinaikaa. Ilmakuplat viittaisivat vaihtoehtoon II ja tuskin se neste nyt ihan niin kuumaa tuossa vaiheessa on => vaihtoehto II B
sad_orig.gif


Yksi ihan uffoarvaus voisi tietty olla tukoskin syylarin puolella
nixweiss.gif
Joskus kallis syylari on saanut kivestä = reikä joka on sitten koti-keinoin paikattu = tukittu syylari tuolla "paikkauksella" ja koneen lämmetessä termari on täysin auki => maksimaalinen nestevirtaus jota syylari ei kerkiä päästelemään lävitsensä => painetta yläpäähän joka sitten purkautuu paisarin kautta. Tosin tämä kyllä sitten näkyy nesteiden nopeana katoamisena kun tuo lämpölaajenema pitäisi lopetella ruikkimisensa viimeistään säiliön mitta-asteikon välille
lookaround_orig.gif
 
Wänkä lämpömittari jos "normaalilämpö" hyvä että viisaria väräyttää ja jo asteikon 1/2-välissä käynnistyy flekti
omg.gif
Moi!
Kiitoksia vinkistä.Täytyy käydä siellä liikkeessä ja käytellä sitä ilman korkkia ja seurata tilannetta. Jos siltä näyttää, et alkaa kuplimaan jätän kaupanteon sikseen kunnes vika on korjattu ja katson sitten uudestaan ellei ole tullut tehtyä kauppoja jossain muualla. Kesä on lyhyt ja kunnon ajokelejä on usein aika vähän, ettei oikein viitsisi odotella pyöräkorjauksia. Missä vaiheessa sen flektin pitäisi käynnistyä? Se alkoi tuossa vähän yli, ehkä jossain 3/4 normaalialueella toimimaan.
 
Missä vaiheessa sen flektin pitäisi käynnistyä? Se alkoi tuossa vähän yli, ehkä jossain 3/4 normaalialueella toimimaan.
No pääasiahan loppuen lopuksi on että se flekti käynnistyy, näytti mittari sitten mitä tahansa
thumbs-up.gif
Mutta noin yleensä mittarin viisarin pitäisi kyllä nousta aika lähelle punaista ennen flektin pörräämistä - ylikuumenemissuojahan se flekti on eikä varsinainen jäähdyttäjä. Tietty jos systeemiin nakkaisi oikean lämpömittarin mukaan, niin saisi käsityksen ihan asteina mikä on käynnistymisen raja - onko vikaa flektin anturissa vai lämpömittarin puolella. Vian "vakavuus" on kuitenkin enempi kauneuspuolella (=ominaisuus?) kuin mihinkään toimintoon vaikuttavana
sport05.gif
 
Missä vaiheessa sen flektin pitäisi käynnistyä? Se alkoi tuossa vähän yli, ehkä jossain 3/4 normaalialueella toimimaan.
Minulla kans alkaa jossain siinä 3/4 mittarialueen kohdalla flekti käymään, kuitenkin aika loppupuolella.

Jos et ole saanut mopoa ostettua vielä heinäkuun puoleen väliin niin minulta vapautuu silloin kesälomareissun jälkeen mopo.
 
Missä vaiheessa sen flektin pitäisi käynnistyä? Se alkoi tuossa vähän yli, ehkä jossain 3/4 normaalialueella toimimaan.
Minulla kans alkaa jossain siinä 3/4 mittarialueen kohdalla flekti käymään, kuitenkin aika loppupuolella.

Jos et ole saanut mopoa ostettua vielä heinäkuun puoleen väliin niin minulta vapautuu silloin kesälomareissun jälkeen mopo.
Moi!
Kiitos tarjouksesta, mutta kävin kuin kävinkin sitten tänään hakemassa hondan kotiin. Kyllä nyt kelpaa pienen suzuki-harharetken jälkeen
buttrock.gif
 
Back
Ylös