Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

noniin kahdelta purkaamolta sain vastauksia kaikki mennyt .siitä tuli toi laturi mieleen kun jänniteen säädintä kans epäilin mutta vaihdoin uuden akun, latasin täyteen ja lainasin kaverita ehjän säätimen niin lataus näytti ilman valoja 12,5-13.4v valot pääl tippus 12.2-12.7 kieroksia noin 5000 niin nousi 12.5-13.2 ilman valoja melkein sama tulos. sitten laitoin laina säätimen takaisin kaverin pyörään mittasin siinä latas heti jotain 13.3-14.7.siitä meinasin et laturi olis rikki. mutta bilteman akku, tarvii varmaan käydä viellä jossain akku liikkees kattoo ette ole oikkarissa ps.niin aika iso ongelma toi kun ei ymmärrä sähköistä paljon tänään mittaan viel ton laturin virran niistä keltasista johdoista .kiitos avusta kaikille
noniin kahdelta purkaamolta sain vastauksia kaikki mennyt .siitä tuli toi laturi mieleen kun jänniteen säädintä kans epäilin mutta vaihdoin uuden akun, latasin täyteen ja lainasin kaverita ehjän säätimen niin lataus näytti ilman valoja 12,5-13.4v valot pääl tippus 12.2-12.7 kieroksia noin 5000 niin nousi 12.5-13.2 ilman valoja melkein sama tulos. sitten laitoin laina säätimen takaisin kaverin pyörään mittasin siinä latas heti jotain 13.3-14.7.siitä meinasin et laturi olis rikki. mutta bilteman akku, tarvii varmaan käydä viellä jossain akku liikkees kattoo ette ole oikkarissa ps.niin aika iso ongelma toi kun ei ymmärrä sähköistä paljon tänään mittaan viel ton laturin virran niistä keltasista johdoista .kiitos avusta kaikille
En tiedä miten tuossa on toteutettu roottorin magnetointi virran anto, voi olla että on jänösäätimen yhteydessä mutta voi olla että ei ole... jos magnetointi virta on heikko, niin on latauskin.
ja käsittääkseni staatorissa ei olisi hiiliä mitä vaihtaa et toimeis erilailla kuin tavis laturi mut korjatkaa jos olen vääräshemmetti kävin korjaamossa kysymässä apu tohon lataukseen .mut sano heti et heitä toi bilteman akku mäkeen ja hae akku niin siten vasta kannataa mittaillaja käsittääkseni staatorissa ei olisi hiiliä mitä vaihtaa et toimeis erilailla kuin tavis laturi mut korjatkaa jos olen vääräs

Joo, se on näköjään kun uskoo näitä Veijo Esson tietäjiä
Eli tuolla mitään hiiliä ole, ihan "normaali" prätkägeneraattori, jossa kestomagneetti pyörii tuon staattorin ympärillä. Ja jos akku/säädin on "varmasti" kunnossa, niin staattorihan tuolta on kaput, pitäisi kyllä onnistua mittaaminen ihan noiden yleisten vianetsintätaulukoiden kautta (vastus, vastus maahan ja käämeistä lävtevä VAIHTOjännite.

En tiedä mallista mutta olin katselevinani service manuaalia ja sen mukaan tonnisessa on autolaturi tyyppinen:
katso liitettä 4924
tossa ohjeet testaamiseen jne jne: http://dombike.narod.ru/rus/manuals/hayness_cbr/scan/0088.gif
Mutta Honda ihan outo lintu ja voin olla väärässä ja katselen jonkun ihan muun mallin speksejä.. (HONDA CBR 1000 F SC24)