• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Hornet

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Compañero
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Compañero

New member
Minkälaisia kokemuksia 600 ja 900 Hornetista? Kevät lähestyy ja uusi mopo hankinnan alla. Itellä CBR 600F, joten miten tehot, ajo-ominaisuudet, luotettavuus ym.ym. verrattuna Hornettiin? Kannattaako vaihtaa?

Lisäksi olen katsellut Firebladeja ja pari Jammuakin on tullut esille (R6 ja R1)... Ei kai Kawaa kuitenkaan?
 
Jos rahat riittää niin mahdollisimman uusi blade ehdottomasti. 600 hornettiin en sinuna koskisi, se on laiskempi kuin cbr600. Tietty kaikki riippuu siitä mitä haluat, jos tykkäät ajaa pystymmässä ajoasennossa, niin sitten 900 hornet.
 
Itsellä on 900 hornetti ja minun käyttötarkoitukselle hyvä pyörä. Tähän ja vähän viereenkin on honda foorumilla ollut juttu otsakkeella "900 Hornet matka-ajossa?" jos tämä linkin teko ei onnistu
tounge.gif
org Onnistui se!
 
Itselläni on 600 Horna se on sitä taattua Honda laatua, toisaalta aika hajuton laite on kyseessä. Kysymykseen vastakysymys: Onko järkeä vaihtaa 600 Cbr:ärrää 600 Hornettiin se kun on periaattessa sama pyörä? Vaihtelua jos haet niin lienee 900 Hornetti vastaus kysymykseesi. Tehoa kuitenkin on enemmän ja tekniikka siinäkin vehkeessä on lähes pommin varmaa.

Sitten jos noita Jammuja/ Bladea aatellaan niin ne on sitten eri pyöriä verrattuna nakuihin Hondiin. Jammuilla/Bladella pärjää pitkälle vaikka radalla eikä niissäkään mitään suurempia teknisiä murheita ihmisillä ole ollut.

Mutta yksikään noista pyöristä ei ole huono kuuntele sydäntäsi.
inlove.gif


Tulkitsinko oikein että taitaa olla se ainainen valitsemisen ongelma kysessä? Ehdotankin samaa ratkaisua kuin täällä niin monta kertaa muut aiemmin käy Koeajamassa ja tee päätös sen mukaan mikä Sun mielestä tuntuu parhaalta vaihtoehdolta.
 
Voi saa...samperi! Nyt ois hyppysis muutama hyvä pyörä. R6 (ehdokas nro.1), 900Hornet, Fireblade, GSX-R 750...kaikki vähän erilaisia (,kuin vanha). Budjetti n.8000€. Pari viime pyörää ollut Hondaa ja ois taas aika kokeilla jotain muuta...vai oisko sittenkään, kun Hondaa mä niin rakastan (ja foorumiakin sit pitäs vaihtaa)
tounge.gif
 
En voi olla suosittelematta 600RR:ää. Ajoasento on joo vähän kyykympi, mutta matka taittuu ihan yhtä mukavasti ellei ilmanvastuksen vähentymisen ansiosta mukavamminkin. Ripeyttä ja potkua on melkoisesti eri lailla kuin Hornetissa - ja se ulkonäkö..
inlove.gif


Nyt teen jollekulle palveluksen ja liitän kriteereihin sopivan ostoilmoituksen nettimotosta (edullisin 600RR): KLIK
 
Kannattaisko miettiä, et haluaako nakun vai kyykyn. Jos tulet järkiisi ja päädyt nakuun niin unohda sitten se 600 Hornetti. Tolla rahalla pääsee käsiksi isompiinkin.
 
En voi olla suosittelematta 600RR:ää. Ajoasento on joo vähän kyykympi, mutta matka taittuu ihan yhtä mukavasti ellei ilmanvastuksen vähentymisen ansiosta mukavamminkin. Ripeyttä ja potkua on melkoisesti eri lailla kuin Hornetissa - ja se ulkonäkö..
inlove.gif


Nyt teen jollekulle palveluksen ja liitän kriteereihin sopivan ostoilmoituksen nettimotosta (edullisin 600RR): KLIK
Jos kyykkyyn päädyt niin komppaan Tuumettia.
smile_org.gif
 
Älkää nyt hyvät ihmiset haukkuko pikku Hornettia.. Siinä on paljon hyvääkin ja se on kokoluokassaan paras vaihtoehto. Tosin ei pikku rosvokaan huono ole.. Luetellaanpa Hornetin pari hyvää puolta:

-Klassisen kaunis ja puhdaslinjainen, ei mitään turhaa kilkettä (nyt siis puhutaan näistä vanhemmista Horneteista, ei kahdesta uusimmasta mallista jotka suoraan sieltä, varsinkin uusin pilasi Hornetin nimen).

-Ehkäpä maailman helpoin pyörä ajaa, kevyt käsitellä ja mukava kikkailla. Sopii hyvin kaikkeen missä nopeus ei nouse yli 140 kovin pitkäksi aikaa.

-Ei ehkä kaikkein tehokkain mutta kyllä se 180 nopeuteen kiihtyy ihan mukavasti, nelosella sitten jo vähän hitaammin. Yksistään riittää ja kaksistaan kannattaa valita auto (oli pyörä mikä tahansa)

-Pitää arvonsa ja ulkonäkönsä vuodesta toiseen. Tähän ei muovilelut pysty..

Ja sitten miinuksia..

-Japanilainen

-Liian hyvä. Käy liian hienosti, ei ole mitään vikaa koskaan, ei mitään opittavia jippoja jne. Sopii vain ajamiseen..

-Jotain säätöjä alustaan jos sais..

Jos isompaa haluaa kuin kuussatkun niin osta eurooppalainen, esim. Monsteri. Oikea klassikko..


t. Monsterista haaveileva Hornetisti
 
0/

(tyytyväinen 6satku hornalla pärryyttelijä)

Eipä mitään pahaa sanottavaa pyörästä. Mutta Isompi on aina isompi. Go 4 the 900 Hornet
wink.gif
 
900 Hornetin omistajana voin kehua pyörää ihan varauksetta, mutta varsinkin moottori toimii mielestäni todella hienosti, vääntöä tuntuu olevan ihan pikkukierroksilta asti riittävästi, joten normaaliajossa ei vaihtamistarpeita pahemmin tule.

Ikävä kyllä joudun omasta rakkaastani luopumaan. Ota yhteyttä jos kiinnostaa, tarjolla olisi 2005 mallinen musta hornetti, joka on brandtin maahantuoma eli 4v takuu tullut mukaan. Mittarissa vaivaiset 6300km ja 6tkm huolto teetetty. Mukana vielä pikkuinen pleksi ja giwin laukkuteline. Ei se tuolla 8ke:llä lähde, mutta ei siihen paljoa tarvi lisää säästää
biggrin.gif
 
Näkevätkö silmäni oikein ? Onko 900 Hornetin valmistus lopetettu. Maahantuojan sivuilta sitä ei enää löydy
bawling.gif
 
Toivottavasti olisi uutta mallia puskemassa. Jos kokisi samanlaisen kasvojenkohotuksen kuin 600 malli, niin siinä saattaisi olla varteenotettava hankinta itselle.....
 
Hornet(kin) kaipaisi pientä kasvojenkohotusta. Kaveri teki pari vee sitten 900:sta soman fighterin. Ja se teko piristi ulkonäköäkin kummasti.
smile_org.gif
 
Back
Ylös