• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

HP2 Megamoto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja KTE
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kyllä se aika mälli on, jos sylinteri irtoaa. Mulle riittää kevyet muovisuojat tms. Suojaavat kopan, jos kaatuu paikoillaan tms. Silloin ei yleensä kummempaa vauriota tule, kun bokseri ottaa iskun vastaan. Kovemmassa vauhdissa menee sitten muutakin, jolloin kannen koppa ei paljoa konkurssissa tunnu. Laitoin kanssa tuon heilahduskäden suojatatin.

kaivellaas vanhoja viestejä;

Jostain syystä alkanut megamoto kiinnostaa. Sportti olis hienompi, mutta MM on halvempi. :)

Minkälainen toi olis jokapäiväisen pyöränä? tai matkalla? Ek@ taitaa olla ajanut useita tuhansia, matkaakin? Sen tiedän, että ei tuo mikään touring-pyörä ole. Mutta ei ole nykyinenkään pyöräni (ducati), ja sillä on käyty Italiassakin.

Ja jos tota vertaisi HP2 Sporttiin? Moottorihan ei taida olla sama, ja tehot on pienemmät. Sport tosiaan on omalla listalla ykkösenä, mutta toisaalta se on aika lähellä nykyistä pyörää, että vaihtelu vois virkistää. (D:tä ei myydä, se saa jäädä vaikka olohuoneeseen).

nää on tällasia pyhäpäivän horinoita, aikataulu pyörän ostolle on venyvä käsite. Sitten joskus kun sattuu mobilessa tulemaan sopiva yksilö vastaan, niin se voidaan hakea.

jaaha, superbiket alkaakin kohta.

Nostellaan nyt hiukan ylös, kun ei ole kukaan vastaillut.

Itsellä on taas alkanut päässä surista siihen malliin, että nykyisellä tuntuu olevan kilometrit täynnä ja jotain "erilaista" taas haetaan.

KTE:ltä ja ek@:lta, jos saisi jotain pientä tietoa noihin vtwinin kysymyksiin, ja miksei muiltakin. :)

Itseäkin kiinnostaa tuo päivittäiseen ajoon sopivuus ja mahtuuko sinne (hätätilanteessa) kyytiläinen mukaan?

Ei ole tyhmiä kysymyksiä, on vaan tyhmiä ihmisiä. :p

e. Millaiset huoltovälit tuossa on? 6tkm vai 10tkm? Entäs huoltohinnat, onko samaa hintatasoa kuin muissa malleissa?

Viimeksi muokattu:
Eilen ajelin Megamotolla pienen tauon jälkeen ja kyllä oli hymy herkässä. On se vaan kiva peli. Mulla vaihdettiin ohjauslaakeri ja etupumppuihin liukupalat ja stefat, kun alkoivat vuotamaan. Samalla laitatin vähän paksummat öljyt. Alunperin on bemarin "omaa" 7,5W, mutta mulle tuli puolet 7,5W ja puolet 10W. Tuli ehkä aavistuksen liiankin jäykkää, mutta ei paha. Toivottavasti nyt pitää öljyt sisällään.

Mulla on tuossa Wunderlich:lta boxerboost-virinokat ja kupit, alkukäyrät ilman kattia, isompi imuputki, ECU-tuner ja mitähän muuta. Tuli kyllä huomattavasti pirteämpi ja sairaan hauska peli.

No nyt on Megamoto tallissa. :jippikaijee:

Kun ei vastauksia saanut, niin ne pitää itse hankkia :;):

Vajaat 1tkm nyt takana ja pätkääkään ei kaduta "kallis" hankinta. Nyt on ensimmäinen pyörä jolla voisi ajaa pidempiäkin matkoja ilman että polvi tai selkä alkaa pistämään hanttiin. Ajoasento on erinomainen kaikinpuolin ja säädöt on vielä tällä hetkellä suht matalat, kunhan saan sarvet ja penkin yläasentoon, niin meno senkun paranee.
Ei mitään moitittavaa, vääntöä kuin pienessä kylässä, nopeus nousee huomaamatta maantienopeuksiin, mutkapätkilläkin ja sitä nopeutta ei edes huomaa, niin hienosti se kulkee. :respect:

Järkyttävän hieno laite, muuta ei voi sanoa. Aiemmatkin pyörät ovat olleet "ihan hyviä", mutta kyllä tämä on aivan eri maailmasta.

Kiitos kiitos, suomesta hommasin.

Pari niitä oli myynnissä ja paremman hommasin. :p

Näköjään toinenkin on kaupattu, tai ei ainakaan enää löydy nettimotosta. :thumbsup:

Mitäs renkaita ek@ tai KTE on pyörässä käyttänyt?

Saisin nyt suht edullisesti Michelinin Pilot Powerit tai Pilot Roadit. Onko kummallakaan kokemusta kyseisistä renkaista?
Ei ihan vielä ole tarvetta vaihtaa, mutta kun halvalla saa, niin nyt vois hommata jo ennakkoon. :p

Mulla on nyt alla Angelit, kun ajoin Suomesta Espanjaan ja piti saada kestävämpää kumia alle, eikä liikkeessä ollut oikein muuta sopivaa. Kun eturenkaassa oli vielä pintaa viimeksi ja takakumi puhkesi, niin otin toistamiseen Angelin taakse. Vähän saisi olla enemmänkin pitoa.

Jos noista kahdesta valitset, niin ota mieluummin Pilot Power.

Mulla on nyt alla Angelit, kun ajoin Suomesta Espanjaan ja piti saada kestävämpää kumia alle, eikä liikkeessä ollut oikein muuta sopivaa. Kun eturenkaassa oli vielä pintaa viimeksi ja takakumi puhkesi, niin otin toistamiseen Angelin taakse. Vähän saisi olla enemmänkin pitoa.

Jos noista kahdesta valitset, niin ota mieluummin Pilot Power.

Ok, kiitos infosta. :thumbsup:

Laitoin kyseiset renkaat tilaukseen. 10tkm huollon yhteydessä ajattelin ne vaihdattaa alle. Vajaat parituhatta kilsaa on vielä ajamatta huoltoon.Eiköhän tuo parissa viikossa saada huristeltua. :D

Edelleen kummittelee MM mielessä, monen vuoden jälkeenkin.. Italiastakin noita saisi, mutta eivät tunne saksalaisten tyylistä vientikilpeä? Eli kilvitys/vakuutus siirron ajaksi kysymysmerkki.

Viimeksi muokattu:
^ Pakettiautolla pyörä kotiin, tai sitten rahtifirman kyydissä. Juuri kuukausi sitten tutkin auton tuontia, ja päädyin Saksasta ostoon helppouden vuoksi.

Onkos tuossa Megamotossa myös mäntien ja kiertokankien vaihto 50.000km kohdalla (kuten HP2 Sportissa on)?

Miksi Italiasta, onko siellä edullisempaa vai parempi valikoima? Kyselen vain kiinnostuksesta, olen Roomassa työkeikalla katsellut siellä miten kalustoa kohdellaan, kyllä ainakin tällänen autotallipuunaaja on joutunut muutaman kerran toteamaan että onneksi ei ole omat lelut kyseessä... Tietty sieltäkin varmasti löytyy helmiäkin.

MM:ssä ei ole viidessäkympissä isoa huoltoa, kone on kai melko vakio R, eihän siinä ole kuin 110 heppaakaan.

^ Pakettiautolla pyörä kotiin,

Onko tämä arvailua vai tietoa.

Jos tietoa niin miten tehdään rekisteristä poisto, koska yksityinen ostaja ei saa ostostaan pois vanhoista kilvistä muuten kuin rekisteröimällä se omiin nimiin ja omiin nimiin rekisteröiminen taas ei onnistu ellei ole italialaista residenssiä.
Tai itseasiassa se kyllä onnistuu täyttämällä kaavake jonka nimeä en nyt muista ja keräämällä siihen leimoja eri tulleista niin italiassa kuin suomestakin.
Ja liike luovuttaa pyörän vasta kun se on poistettu rekisteristä jos se olisi tarkoitus siirtää omalla pakulla suomeen. Jos kuljetuksen antaisi jollekin rahtifirmalle niin silloin prätkäliike olisi pyörän mulle myynyt ja paperit olisi saanut hoidettua
Ja tämä siis oli yhden kivijalkaliikkeen kanta asiaan.

ActionBiken Andrea kertoi, että hänellä olisi helpompi keino asian hoitamiseen, mutta en kysynyt miten se hänen kauttaan hoidettaisiin.

Nostelen nyt tätä topikkia ylös. Eli, jos joltain löytyy tällainen pyörä ja olisi siitä valmiina luopumaan ensi keväänä niin olisin kovasti kiinnostunut.
HP2 Sport lähtee keväällä myyntiin eli vaihtoakin saa ehdottaa jos Sport kiinnostaa.

Back