Alle 200 nopeuksissa vajaa 10mm välys svingissä on riittänyt itsellä.
Enkä nyt muutenkaan ihan purematta niele, että + 200 nopeudessa esim. Supercorsan halkaisija kasvaa yli 20mm?
Paljonko siinä tulisi kokonaisvenymää senteissä niille rengasta kasassa pitäville vaijerille?
Kohta taas lähtee....

, mutta sitä odotellessa

.
....Nimittäin sitä, että kuinka paljon eri asioista puhumalla herrat saavat
hyvän jankkaamisen pystyyn

.
Mut joo... joka tapauksessa renkhan runkho elää ja muuttaa muotoaan uskomattoman
paljon muutenkin kuin "sivusuunnassaan".
Asia on nykyisten, laadukkaiden kuvauslaitteiden aikakaudella varsin helposti ja selkeästi
havaittavissa ihan "turistinkin näkökulmasta" kun asiaan vaan kiinnittää huomiota.
Nuo muodon/mittasuhteiden muuttumiset pyörintänopeuksiin/kuormituksiin
liittyen taitaa olla myös suht peruskauraa esitettäväksi "derivaattaakin vääntämällä"
hiemankaan näppärämmälle teoreetikolle.
On tää hankala juttu......
Jos halutaan saada joku tolkku siihen, että puhutaan edes samoista asioista, pitäisi vaan nöyrästi
mennä "samoilla muuttujilla", vaikka niitä olisi enemmän kuin Vatasen pojalla tikipoksin haussa.
Siinä tulee sitten kuitenkin vaarallisen helposti se tilanne eteen, että väännettävää jää yleensä aika vähän,
ellei toinen puhu kuulantyönnöstä ja toinen tenniksen palaamisesta.
"Pelivälineen pyöreä muoto" ei vaan ihan riitä yhteisenä nimittäjänä

.
"Kentlemen.... staart joor.... What ever....
Kinkku sulaa kyljestä ihan rattoisalla tavalla hytkynaurun tahdissa
