• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Huolto

diversion600

New member
Kuinka suuri merkitys on ajalla huoltojen suhteen? Siis jos pyörässä on 10 000 km huolto edessä mutta kilometrejä tulee sen verran vähän että kahdessa kesässä ei ole tullut tuota määrää täyteen.
Olisiko esim X vuoden jälkeen syytä kuitenkin tehdä kyseinen huolto vaikka kilometrit ei ole täynnä? Pyörää säilytetään talvella lämpimässä.

Ainakin Gixxerissä menee huollot niin, että 6000km tai 12kk jne...
smile_org.gif

Jos on vielä takuuaika menossa niin selvitä huoltoväli valtuutetusta huoltoliikkeestä. Jos takuuaika on jo ummessa niin tee itse, tai teetä öljyn+suodattimenvaihdot vuosittain, ketjun+rattaiden vaihto tarvittaessa ja huoltokirjan mukaiset isommat mittarin mukaan. Eikä huoltoja tarvi takuuajan jälkeen tettää maahantuojalla tai merkkihuollossa. Lähin osaava huoltoliike ajaa asiansa.

no ei ainakaan venttiilinvälykset pienene jos ei aja.

polttoainesuodatin kuluu käytetyn bensan mukaan.

jne.

eli huoltoja voi vähän soveltaa, jotkuthan soveltaa niin, ettei tee mitään.

Minä ainakin olen soveltanut kilometri/aika periaatetta. Öljyt yms aina talvisin ja huollot kilometrin mukaan. Ei se pyörä kulu seistessä. Älkää korjatko jos olen väärässä niin ei tule paha mieli  
withstupid.gif

on se merkillistä että kun mopossa menee huolto pari tuhatta kilsaa yli niin on jo huolissaan että nyt palaa venttiilit, perkele ton kotilon huolto osuu kummasti leimalle eikä yhtään huoleta

biggrin.gif

Back