Huoltoa vailla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pay_z
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Viimeksi muokattu:
Ok,kiitos.

Raportoi homman etenemisestä.

Varasin Bike Teamilta määräaikaishuollon ensimmäiseen vapaaseen aikaan toukokuun lopulle. Kysyin että jos tekee öljynvaihdon itse niin onko muuhun huollettavaan nopeampaa pika-aikaa. Vastaus oli että tuo märääaikaishuolto on käytännössä tuo öljynvaihto. Samassa huollossa hoidetaan pieni takaisinkutsuasia.

Mutta mielenkiintoisempaan asiaan; Asensimme eilen duunikaverin kanssa tuon X-putken alle youtuben lukuisten videoiden mukaan. Hommaan meni lähemmäs 6h sisältäen käynnin Motonetissä (sopiva Torx 55 puuttui) videoiden kelailua ja X-putken kiinnikkeiden vääntelyä.

Bonnevillessä tuo X-putki toimii kyllä erityisen hyvin; kaasun on/off -tuntuma katosi ja kaasun annostelu on paljon helpompaa ilman pyörän nytkähtelyjä matalilla kierroksilla. Hidasajossa ei tarvitse käyttää kytkintä niin paljon kuin ennen. Moottorijarrutus on lähtenyt pitkälti pois myös. Tehoja ei ole testattu enkä niistä osaa sanoa. Muutos tehoissa on subjektiivisesti havaittavissa mutta ei dramaattisia.

Isoin hyöty mielestäni oli tuo kaasuvasteen parantuminen. Voi olla että Thruxtonissa on parempi mäppäys alkujaankin eikä siinä välttämättä ole tuota samaa Bonnevillen ongelmaa, jolloin X-putken hyöty jäisi lähinnä painon pienentämiseen kahdella kilolla, moottorin pysymiseen viileämpänä ja äänten voimistumisena.

Thruxtonissakin on on/offia. En kyllä ole kokenut sitä ongelmaksi,sen kanssa on oppinut elämään enkä joudu juurikaan hidasajoa harrastamaan.
Taitaa mulla jäädä x-putki hankkimatta. Tuntuu olevan aika työläs asentaa eikä varmaan halpakaan ole. Muutaman kilon keventymisellä ei ole mulle merkitystä.
Toki miehekkäämät äänet aina olisivat paikallaan.

Kiitti tiedoista.

Pääkaupunkiseudulta haeskelen ruisku-bonnevillelle virittäjää?

Pitäsi uusien putkien ja ilmapuolen muutosten jälkeen ruiskun asetuksia väännellä.

Viimeksi muokattu:
Back