Huoltojuttuja

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jupor
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

jupor

New member
No niin, tulipa ensimmäisen kerran tutkailtua mopottimen venttiileitä.
Ei tuo Apriliassa nyt mikään pääsemätön paikka ollut, vaikka ahdasta on. Hieman tuosta ahtaudesta johtuen jäi inan mietityttämään, että tulikohan kaikki välykset nyt ihan ok.

Toinen harmillinen seikka tuli esiin, kun etsin oikeita säätöarvoja. Omistajan käsikirja sanoon: Imu 0,10, pako 0,15 mm.
Hankin maahantuojalta service manuaalin, jossa arvoiksi annetaan 0,20 mm molemmat.  
eek.gif


No maahantuoja sanoi, että hän koittaa saada tehtaalta / valmistajalta tietoa ko. asiaan.

Imu oli 0,10 mm molemmat ja pako 0,15 ja toinen lähemmäs 0,20 mm.

Pistin kaikki 0,15 mm. Pieni kompromissi tässä kohtaa, kunnes tulee varmaa tietoa.

Mitäs haittaa "vääristä" välyksistä voi olla?
En tosin usko, että pieni heitto kovin suurta ongelmaa aiheuttaa.
 
Kymco:n manuaali ehdottaa 0.1 mm välystä molempiin (kylmänä) , ei ainakaan vähempää sais olla niin meno loppuu kun ei soppa kulje ja käry poistu ja jos jää kantamaan loppuu veto kun ei ole puristuksia,,, tai jotain ,,, viisaammat saa korjata :-)



sanoi:
SPECIFICATIONS (XCITING 500)
Unit: mm (in)
Valve clearance
(cold) IN 0.1 mm (0.004 in)
        EX 0.1 mm (0.004 in)
 Scooter Troubleshooting
 
Ulkomaiselta foorumilta sain kommenttia, että pitäisi laittaa mieluummin 0,20 molempiin.

Harmillista epäselvyyttä asiassa.

No onneksi operaatio ollut lainkaan niin paha, kuin alkuun pelkäsin.
Paitsi että pakopuolen venttiileitä tarkastettaessa ei ole yhtään liikaa tilaa.
 
Valmistaja vastaili ko.aiheeseen, että Piaggio ilmoittaa Master 500 moottorille sekä imu, että pakoventtiilin välykseksi 0,15 mm.
 
Back
Ylös