• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Huoltovapaa akku

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TLo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Täällä myös yksi bemun "älylaturilla" akun tyhjentänyt - siis laturi latasi, valot vaihtui ajallaan täyden akun merkiksi ja lopulta kun piti lähteä liikenteeseen, niin autolla oli lähdettävä akkukaupoille.

Täällä myös yksi bemun "älylaturilla" akun tyhjentänyt - siis laturi latasi, valot vaihtui ajallaan täyden akun merkiksi ja lopulta kun piti lähteä liikenteeseen, niin autolla oli lähdettävä akkukaupoille.
Ei minulla ole aiemmissa pyörissä ole ollut ongelmia akkujen kanssa. Useamman vuoden ovat aina kestäneet vaikka en ole talvella avannossa saatikka pururadalla käynytkään. Tämä can pyörä on ensimmäinen, jossa akku on sipannut näin nopeasti.
Onko BMW huijannut minua(kin), kun sai ostamaan tuon BMW ´n oman "älylaturin" ?  Soitin BMW Suomeen tästä akun takuusta ja kuten C-A-D jo aiemmin tuossa kertoi, niin edelleenkin maahantuojan mukaan 2 vuoden takuu kattaa myös akun.
Tuntuu kyllä oudolta, että BMW markkinoi tuota "älykästä laturia" ja vielä varsin korkeaan hintaan, jos se ei kuitenkaan toimi kuten pitäisi. Ymmärsin tuolta ketjusta, että BMW ´n omille huoltomiehille kerrottaisiin tehtaan koulutuksessa, että kyseistä älylaturia ei tulisi markkinamiesten ohjeiden mukaan käyttää. Jos näin on, niin ei sitä sellaisena pitäisi myydäkään.  
nixweiss.gif

Iso bokseri vaatii akulta aika paljon. Voiko sellaiseen vaihtaa tehokkaamman akun? Omassa K satasessa oli tilaa suuremmalle akulle ja aikaisemman omistajan jäljiltä sama akku (Varta) hoiti tehtäväänsä vielä kolme vuotta. Lieneekö koolla sitten väliä, isot akut kestävät kuitenkin hyvin autoissa. Nykyinen tarvikeakku (Yusa) on ohjekirjan mukainen. Viime talvena akku oli ensimmäistä kertaa kiinni pyörässä ja annoin koneen käydä muutaman kerran lämpötilan noustessa pakkasen puolelta. Akku oli keväällä lyönnissä, johtuneeko sitten akun laadusta/iästä, vai siitä, että koneen oma laturi hoiti latauksen paremmin kuin ajaja latureineen ja normaali temppuineen (säilytys viileässä, purku ja lataus toisinaan).

Iso bokseri vaatii akulta aika paljon. Voiko sellaiseen vaihtaa tehokkaamman akun? Omassa K satasessa oli tilaa suuremmalle akulle ja aikaisemman omistajan jäljiltä sama akku (Varta) hoiti tehtäväänsä vielä kolme vuotta. Lieneekö koolla sitten väliä, isot  akut kestävät kuitenkin hyvin autoissa.  Nykyinen tarvikeakku (Yusa) on ohjekirjan mukainen. Viime talvena akku oli ensimmäistä kertaa kiinni pyörässä ja annoin koneen käydä muutaman kerran lämpötilan noustessa pakkasen puolelta. Akku oli keväällä lyönnissä, johtuneeko sitten akun laadusta/iästä, vai siitä, että koneen oma laturi hoiti latauksen paremmin kuin ajaja latureineen ja normaali temppuineen (säilytys viileässä, purku ja lataus toisinaan).
No niinpä vaatii. Valitettavasti näissä uusissa vaan on tilaa sen verran rajoitetusti, että akku on jo valmiiksi optimoitu käytettävissä olevaan tilaan. Suurempaa akkua noihin ei omien havaintojeni mukaan mahdu (nähty ja koettu: K75, R850R, R1150R, R1100RS, R1200ST, K1200LT)

Ei minulla ole aiemmissa pyörissä ole ollut ongelmia akkujen kanssa. Useamman vuoden ovat aina kestäneet vaikka en ole talvella avannossa saatikka pururadalla käynytkään. Tämä can pyörä on ensimmäinen, jossa akku on sipannut näin nopeasti.
Onko BMW huijannut minua(kin), kun sai ostamaan tuon BMW ´n oman "älylaturin" ?  Soitin BMW Suomeen tästä akun takuusta ja kuten C-A-D jo aiemmin tuossa kertoi, niin edelleenkin maahantuojan mukaan 2 vuoden takuu kattaa myös akun.
Tuntuu kyllä oudolta, että BMW markkinoi tuota "älykästä laturia" ja vielä varsin korkeaan hintaan, jos se ei kuitenkaan toimi kuten pitäisi. Ymmärsin tuolta ketjusta, että BMW ´n omille huoltomiehille kerrottaisiin tehtaan koulutuksessa, että kyseistä älylaturia ei tulisi markkinamiesten ohjeiden mukaan käyttää. Jos näin on, niin ei sitä sellaisena pitäisi myydäkään.  
nixweiss.gif
Ei kait se voi siitä laturista johtua se akun hajoaminen,akut vaan on nykyään niin heikkoja.
Minulla tilttas viimekesänä kahden kuukauden ikäinen akku lt:ssä.

Eikä niille kannata mitään älylatureita ostaa. Heitä romun keräykseen ja hae uusi paremmalla tuurilla.

Sulla kaikki hyvin Tlo, pidä peukkuja sillä mun takuu selviää tänään huollon tutkitttua missä piilee !! Sitten kerron kaikille.
sport05.gif

Kyllä hyytyi mopo ja akku tänään . räntäsade pakotti tauolle tänä aamuna ja tunnin paussin jälkeen ei RT enää käynnistynyt .
lupaili vähän ja putkessa paukutteli . noin 10 startausta ja siinä se. Olin kuitenkin noin tunnin ajanut ja oletin akun olevan vitaa "pullollaan" , eikun soitele sitten vaan peräkärryä paikalle. nyt on jo peli kotona ja akku latautumassa ei kyllä ota laturilla kovin paljoa virtaa vastaan ? Aika kesyn oloinen on tämä hyytelöakku ! Akku tyhjeni kyllä siihen ,kun kone ei aikanaan käynnistynyt.... mutta pieni on pelivara häiriön sattuessa. Onko nämä tosiaan tämmösiä !!!

*** EI PROVO!?! ***

Mulla toissa kesänä isoon-kawaan ed.omistajan (nahkahousu-saku) laitattama hyytelöakku hyytyi Norjan-reisulla.

Pari päivää piti TYÖNNELLÄ SITÄ S**t*N*AN LEHMÄÄ KÄYNTIIN, mutta kyllä siit selvittin, vaikka välillä oli lievää nousua (=lautan ramppi) ja irtosoraa (=kämppärin piha), joten POJAT, POJAT: EI KUN PUKKIMAAN, JOS MOPO EI NAPISTA OTA TULILLE!!!  
biggrin.gif
 (ei siihen mitään hinuria tarvita!!!!!!)

Ai niin mun zetorissa ei ole CAN-väylää  
tounge.gif

ehkä siinä se pieni ero  
biggrin.gif
  .. no joo, hiki tuli kummiskin...

edit myönnetään: kännissä oon...
shaun.gif

Mun akun lopullinen tuomio oli testaamisen jälkeen - akussa ei mitään vikaa. Joten minulla olisi myytävänä hyvä vähän käytetty BMW:n alkuperäinen hyytelöakku, esim. 50% alennuksella kaupan hinnasta. Motonetistä ostamani saa kyllä olla paikallaan ja tuntuu toimivan oikein hyvin. Vähän nyt on kädetön olo kun en viitsi enää alkaa kyselemään toista mielipidettä.
nixweiss.gif

Ei ollu tänään "työntö" keli , että ois koittanu käyntiin 5 cm räntää maassa , hyvä kun saatiin pidettyä pystyssä ja ehjänä kärriin . Ei oikeen tennari pitänyt.

Back