Husqvarna 610 ie

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikok
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mikok

New member
Tuli varattua tommunen hussen supermoto. Vm -08 aj 1300 km. Kotarin smc se oli ensimmäisenä mielessä, mutta tämä oli hintansa puolesta ylivoimainen. Aika näytää sit minkälaisesta kikottimesta on kysymys...

-Kovasti kiinnostaa muiden käyttäjien milipiteet moposta, Jos niitä on?

-tyyppiviat?

- Kaikki risut ja ruusut?


Vähän laiseen ollu juttua näistä, vaikka uusia ilmeisesti jonkun verran myyty.
 
Huonostihan tuo taipuu
omg.gif


Tyhmä kysymys mikä rupes vaivaamaan. Onko tuo musta husse varmasti myös ruisku koneella. Valko punasessa lukee et 610 ie ja mustassa pelkkä sm 610? Itelle tulossa just tuo musta. Ei kai niillä nyt mitään eroa ole

withstupid.gif


Muutenkin tarkat tekniset tiedot yms olis kyllä poikaa. Kovasti googletanu mut aika vähä infoo näistä löytyy.
 
Kokeile kuuklettaa "Husqvarna" eikä "Husgvarna" niin löytyy paremmin  
tounge.gif

Sori, oli pakko.

Tuolla on huoltokäsikirja, monella kielellä joista ei kyllä mikään ole suomi.

Kurapyöräfoorumilla on joskus jotain vähän puhuttu enskaversiosta. Englanniksi siitäkin löytyy paljon keskustelua mutta suomeksi voipi olla huonoa.  
sad_orig.gif

Varmaan jotain SM-foorumia on suomeksikin mutta en niistä mitään tiedä.

Itse juuri ostin ylivuotisen 610ie TE:n.  
omg.gif

Kyselin myös ylivuotisen 690 Enduron perään mutta olisi maksanut kaksi tonnia enemmän joten tyydyin "vääränmerkkiseen". Ja huoltokin (maahantuoja itse asiassa) on naapurikylässä eikä 75km päässä.
Maailmalla niitä käsittääkseni pidetään aika samanveroisina, kuka tykkää mistäkin. Muistan mainitun että Kotarissa on vähän enemmän vääntöä, mutta Husse täristää vähemmän.

Ainakin enskassa jousitusta pidetään yleisesti sopimattomana alle satakiloiselle. SM:ssä ehkä pienempi kiusa?
Mittaristot ovat joskus oikutelleet, parantuu kun ottaa akun irti muutamaksi minuutiksi, tai vaihtamalla jos se ei auta.
Lämpöanturi voi myös temppuilla, jolloin tyhjäkäynti alkaa kikkailla ja kone muutenkin käyttäytyä oudosti.
Tuossa nyt pari juttua mitä on ehtinyt vastaan tulla enskafoorumeilla.
 
No nyt mopo on kotiutettu. Muutama asia askarruttaa. Pitäskö mukana tulla kuin monet avaimet? Eiko suomenkielistä opusta ole lainkaan? Ja mopossa on kiinni leovincen x3 sipari, Jos olen oiken ymmärtäny pitäisi lapda olla ohitettu jollain vastus jutulla? Pikaisen tarkistuksen jälkeen lampada on paikallaan ja mitään vastuksia ei ole kyllä löytynyt. Mistä semmuset voi oikein hommata? Mitä kone tekee jos sitä ei ole/tule?
 
Avaimia tuli ainakin TE:n mukana kaksi sekä virtalukkoon että tankkiin. Suomenkielistä ohjekirjaa ei ole.
Leo Vince on valmistajan ohjeiden mukaan "normaali slipari" eli tehty suoraan pyörään sellainenaan vaihdettavaksi eikä vaadi muita toimenpiteitä.
Pikaisesti tuota lambdasensorijuttua vilkaisin ADVriderista. Jos lambdan ohittaa, ruisku toimii ikään kuin rikkaammalla kartalla jolloin tehoa tulee vähän lisää ja kulutus myös hieman lisääntyy.
Jos "lambadan" poistaa tai ohittaa ilman vastusta, tulee näyttöön virheilmoitus ja mahdollisesti ruiskutus menee muutenkin sekaisin (jäi vähän epäselväksi vielä minulle).
Eli noin kikkailemalla saa etenkin tehoputken kanssa vähän lisää voimaa mutta ei pitäisi siis olla välttämätön toimenpide vaan pyörä toimii kyllä Leon Vinkeän kanssa muutenkin.
 
Juu samoja tarinoita olen itsekkin lukenu. Ei muuten mitää mut toi mun kikotin ottaa vaälillä jenkua aika hyvin ja toisinaan heikommin. Sit kovan kaasutuksen surauksena joskus rupeaa paukkumaan ja röpeltämään. Ja kierrosten laskiessa loiskii tulta putkesta, tyhjäkäynnille mennessä sammuu. Voi tietysti johtua vanhoista bensoista. Mut epäilen kyllä että jos siellä ei sitä vastusta ole. Menee se jotenkin sekasi/laihalle tai jotain. Nääs putken päässä ei kyllä mitään db killereitä sun muita ole jne. Tuskin paljoa vastustelee.
 
Joo näin on tehtävä. Soitin silti mp-raicingin huoltoon ja kyselin pikkase vaikka mitä. Jeppe sano että toimii lambdan kanssa vaikka putki olis vaihdettu. Ruisku säätä itse itseään mutta rajatuissa määrin. Jää vissiin väkisinkin pikkase liian laihalle. Tuo lambdan poisto ja sen tulppaamiminen autta vaivaan jonkun verra. Sen vastus hässäkän voi tilata vaikka kyseisestä firmasta maksaa n 15€. Mutta uutena tietona itselle tuli, että Sitä ruiskua voi myös säätä. Kuulema joillain huolto firmoilla on mikunin ohjelma millä se tehdään. Tällä käsittelyllä saadan kuulema paras ja toimivin kompromissi. Ilmeisesti sitä vain rikastetaan sillä ohjelmalla. Tällöin lambdan voi ilmeisesti jättää paikoileen ja täten laite säätä sitten tarvittaessa itse itseään vielä lisää.

Kuulostaa hyvälle jos asia olis näin. Jostain vaa löytää semmunen liike missä ohjelma on...
 
Nonii nyt on pyörää purettu ja tutusttu. eihän sielä mitään terminaattoria ole. Mietin vaa että onks toi vastus tossa ohjeessa varmasti sama kun mitä valmissa terminaattorissa on? ku ei se alkuperäinen bluki maksa myöskään ku 15€. Ton vois tietysti tehdä nopeesti ite ni ei tarvis ruveta mistää muualta tilaamaa ja oottelemaa. Mites muut ootte tehny?


Mitä öljyä muuten ois hyvä tossa käyttää. Onks kellää näkemystä? ja yks kysymys vielä, Vuotaako noissa yleisesti aina nuo venttiilien säätö luukut. Itellä roiskii etummainen suoraan alkukäyrän päälle ja savu on miehekäs. Paskassa paikassa se luukku. Liekkö siinä ees mitää tiivistettä, ei ainakaan näytä sille...
 
Eipä se 15e tietysti iso raha ole mielenrauhasta jos mietityttää, eikä tarvitse viritellä kun on liittimet valmiina.

Ei noita 10W60 öljyjä taida olla hirveää valikoimaa, Motorex Power Synt ja Cross Power. Belray EXS:ää on 5W60 ja 0W60 mutta taitaa olla vielä kalliimpaa.
Maahantuojan huollossa käsittääkseni käytetään Motorexiä, sitä ainakin siellä hyllyssä pidetään.
Edullisempi vaihtoehto on Motonetistä saatava LiquiMolyn täyssynteettinen 10W60. Varmaan sitä panisin jos itse vaihtaisin.

Ei varmaan pitäisi savuta muualta kuin pakoputkesta  
nixweiss.gif

Jostain venojen säätöohjeesta muistan lukeneeni että syylärit pitää irrottaa että sinne pääsee käsiksi.
 
No perhana. Jos siinä ei muuta eroa ole ku liitin. Ni äkkiähän miä tommusen vastuksen väsään
tounge.gif
Joo ahtaalle se näytää sieltä luukun tienoilta. Ei se sitä savutusta oo aikasemmin tehny. Mut Nyt tossa yks päivä ku löin sen sillai käyntii et se kävi vaa vähä aikaa sammumisen rajamailla. Oli se jostain sieltä suunnalta tiputtanu alkukäyrään tippoja öljyä. Tosin mopo on seissy telineellä hieman keula alas päin jo jonkun aikaa. Mut ei pitäs mun mielestä haitata. Pitää seurailla...

Huollossa tietysti jättäneet luukun huonosti prk

mad.gif
 
No nii nyt on ekat ajot heitetty. Vastushäsäkkä pelaa hienosti. Ei polttele mitää häiriö tekstejä. Tein juurikin tuon ohjeen mukaan. Mut laiskahan tää on kava z verrattuna. Ainuat kaks miinuusta on että vuotaa jonnin verran siitä etummaisesta venan säätö luukusta, tai ainakin luulen niin. Hito pakko vissii taas lyödä peli lihoiks ja keksiä siihen jotain. Vai oottasko vaikka seuravaan öljyn vaihtoon ja veis takuisiin korjattavaksi. Ja vapaata on todella hankala loytää! Kytkimen löysävaran tiukkaus auttoi hieman, Mutta silti ei hyvä.
polkimista puttuu ne kumit. Kumpikin pedaali on reippaasti liian ylhäällä, joutuu jalkaa nostaa tapilta jos jotain meinaa tehdä. Toivottavasti säädöt rittää sirtämään polkimet tarpeeksi alas. Välit äkkiseltään on pikkase liian pitkät. Pitää kokeilla varmaa -1 eturatasta paikalleen. Kai tää kiva on ku oppii vaa kikkailee
062802jumpie_prv.gif
 
Noo nyt on eteen tyrkätty 14 piikinen ratas. Lähtojä tuli kyllä jonnin verran lisää. Mut huiput on nykyää hurjat 150 kmh
tounge.gif
No mukava lasketella hiekka teitä. Mutta seuraava ongelma tai ominaisuus on kytkinkahva. Se on aivan liian iso ja kaukana. Kikkaillessa kun yrittä käyttä kahden sormen teknikkaa jää pikkurillin ja nimettömän rystydet häiritsevästi väliin. Taas kaikkia sormia käyttäen on ote kahvasta heikko. Ois kiva löytää joku toinen minivipu tuon tilalle. Heikosti tuntuu vaa olevan vaihtoehtoja...
 
No jos 610:ssä on sama Maguran (hydraulinen) pääsylkky/kahvarunko kuin 250/450/510:ssä niin sitten siihen käy myös KTM:n vivut.
 
oliks kellää muistissa suoraa linkkiä mistä vois tulosta huoltomanuaalin tuohon 610 ie:hen?
 
Päädyin tommusii avon distanzia renkuloihin. Eile veivattii ne alle. Tosi asiallisen näköset ja tuntuset. Hiekalla pito parempi ku katunakilla. Vaivaa vaa yks asia. Etupää rupeaa tosihelposti vimpattamaa ja on tosi rauhaton asvaltilla. Ei se ennen tommunen ollu. Ehkä asia paranee ku kumi pikkase kuluu ja reunat pyöristyy. Nyt ajo tuntuu ainaki nyt aika hurjalta... Onks kellää käyny vastaavaa?
 
Back
Ylös